Page 39 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 39
Nisan 2016 tarihi itibarı ile işletmeye açılarak Sözleşme kapsamında otomobil eşdeğer Köprü hizmete girdiğinde, otoyolun mevcut
gelir toplanmaya başlamıştır. Dediğiniz gibi, (1. Sınıf araç) köprü ücreti 2008 yılı bazıyla devlet yoluna göre uzunluğunu ne kadar
garanti ödemesine istinaden “geçenden de, 35 ABD Doları + KDV, otoyol geçiş ücreti de kısaltacak? Ekonomiye katkısı nasıl olacak?
geçmeyenden de ücret alınacak” diye bir kilometresi 0.05 ABD Doları + KDV olarak Sağlayacağı avantajlar parasal ve zamansal
değerlendirme yapılmaktadır. tanımlanmıştır. Daha sonra 17.06.2016 tarihli olarak nelerdir?
YPK kararı ve 2016/8998 sayılı Bakanlar
Bunun, gerçeği doğru şekilde yansıtan bir Kurulu kararı ile otomobil eşdeğer (1. Sınıf Köprü devreye girdiğinde körfezi dolanarak
değerlendirme olmadığını düşünüyoruz. Araç) köprü ücreti 25 ABD Doları ve %8 KDV kat edilen mesafe yaklaşık 75 km kısalacaktır.
Yap-İşlet-Devret projelerinde esas, yapılan olacak şekilde düzenlenmiştir. Bu tutarın
yatırımı kullanana ödetmektir. Ancak, güncel karşılığı da 88.75TL’dir. Daha önce devlet yolu üzerinden 90 dakika
özellikle Projemiz gibi çok büyük yatırım süren mesafe, köprü vasıtası ile 7 dakikada
gerektiren mega projelerde, kullananlardan Karayolları verilerine göre her bir kesim için geçilmektedir.
sağlanan gelir garanti edilen gelir düzeyine günlük kaç araç geçişi garanti edilmektedir?
ulaşıncaya kadar, aradaki farkın bütçeden Bu sayıya ulaşılmadığında durum ne Osmangazi Köprüsü’nün kavisli yapıldığı
karşılanması sadece Türkiye’de değil tüm olacak? konusunda bir bilgi var. Biz basından takip
dünyada uygulanan bir kuraldır. Garanti trafik ettiğimiz kadarıyla bunun gerekçesinin
sayıları ve araç geçiş ücretleri, Karayolları çevre bilinci-flamingoların doğal laguna
Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından ihale alanı-ve tarihsel mirasın korunması (Hersek
esnasında belirlenmiştir ve İdare ile Osmanlı Hamamı) gibi faktörler olduğunu
Görevli Şirketimiz arasında imzalanan biliyoruz. Bu konuda ne söylersiniz?
Uygulama Sözleşmesinde yer almıştır.
Bu değerlendirme ile devlet bütçesinden Asma Köprünün kendisinde bir kavis
yapılan tüm yatırımların “geçmeyenlerin/ Sözleşme gereği, sene sonunda yapılacak yapılmamıştır, Asma Köprüyü otoyola
kullanmayanların” ödediği yatırımlar olduğu değerlendirmede bu sayılara karşılık gelen bağlayan Güney yaklaşım viyadüğünün ilk
savı öne sürülmüş olmaktadır. tutara gişe geliri toplam tutarı olarak iki açıklığı düz giderken sonraki açıklıklarında
ulaşılmadığı takdirde aradaki farka karşılık Hersek gölünde bulunan ve Bizans
Ücretlendirme 2008 yılında KGM tarafından gelen tutar KGM tarafından bir sene sonraki döneminden kalma olduğu belirtilen tarihi
belirlenerek ihaleye çıkılmıştır. Tarafımızca bütçeye konularak KGM tarafından Görevli su kemeri kalıntılarının üzerinden geçmemek
ücret belirleme yetkisi yoktur. Şirkete ödenecektir. için hafif bir kavis verilmiştir.
Altınova K2 İşletme Bakım Tesisi ve Ücret Toplama Gişeleri