Page 39 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 39

Nisan 2016 tarihi itibarı ile işletmeye açılarak  Sözleşme kapsamında  otomobil eşdeğer  Köprü hizmete girdiğinde, otoyolun mevcut
              gelir toplanmaya başlamıştır. Dediğiniz gibi,  (1.  Sınıf araç)  köprü  ücreti  2008  yılı bazıyla  devlet yoluna göre uzunluğunu ne kadar
              garanti ödemesine istinaden “geçenden de,  35 ABD Doları + KDV, otoyol geçiş ücreti de  kısaltacak? Ekonomiye katkısı nasıl olacak?
              geçmeyenden de ücret alınacak” diye  bir  kilometresi  0.05  ABD  Doları  +  KDV  olarak  Sağlayacağı avantajlar parasal ve zamansal
              değerlendirme yapılmaktadır.           tanımlanmıştır. Daha sonra 17.06.2016 tarihli  olarak nelerdir?
                                                     YPK kararı ve 2016/8998 sayılı Bakanlar
              Bunun, gerçeği doğru şekilde yansıtan bir  Kurulu kararı ile otomobil eşdeğer (1. Sınıf  Köprü devreye girdiğinde körfezi dolanarak
              değerlendirme olmadığını düşünüyoruz.  Araç) köprü ücreti 25 ABD Doları ve %8 KDV  kat edilen mesafe yaklaşık 75 km kısalacaktır.
              Yap-İşlet-Devret projelerinde esas, yapılan  olacak şekilde düzenlenmiştir. Bu tutarın
              yatırımı kullanana ödetmektir. Ancak,  güncel karşılığı da 88.75TL’dir.      Daha önce devlet yolu üzerinden 90 dakika
              özellikle  Projemiz  gibi çok büyük  yatırım                                 süren mesafe, köprü vasıtası ile 7 dakikada
              gerektiren mega projelerde, kullananlardan  Karayolları verilerine göre her bir kesim için  geçilmektedir.
              sağlanan gelir garanti edilen gelir düzeyine  günlük kaç araç geçişi garanti edilmektedir?
              ulaşıncaya kadar, aradaki farkın bütçeden  Bu  sayıya  ulaşılmadığında  durum  ne  Osmangazi Köprüsü’nün kavisli yapıldığı
              karşılanması sadece Türkiye’de değil tüm  olacak?                            konusunda bir bilgi var. Biz basından takip
              dünyada uygulanan bir kuraldır. Garanti trafik                               ettiğimiz  kadarıyla bunun gerekçesinin
              sayıları ve araç geçiş ücretleri, Karayolları                                çevre bilinci-flamingoların doğal laguna
              Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından ihale                                       alanı-ve tarihsel mirasın korunması (Hersek
              esnasında belirlenmiştir ve İdare ile                                        Osmanlı Hamamı) gibi faktörler olduğunu
              Görevli Şirketimiz arasında imzalanan                                        biliyoruz. Bu konuda ne söylersiniz?
              Uygulama Sözleşmesinde yer almıştır.
              Bu değerlendirme ile devlet bütçesinden                                      Asma  Köprünün  kendisinde  bir  kavis
              yapılan tüm yatırımların  “geçmeyenlerin/  Sözleşme gereği, sene sonunda yapılacak  yapılmamıştır, Asma Köprüyü otoyola
              kullanmayanların” ödediği yatırımlar olduğu  değerlendirmede bu sayılara karşılık gelen  bağlayan Güney yaklaşım viyadüğünün ilk
              savı öne sürülmüş olmaktadır.          tutara gişe geliri toplam tutarı olarak  iki açıklığı düz giderken sonraki açıklıklarında
                                                     ulaşılmadığı  takdirde  aradaki  farka  karşılık  Hersek  gölünde  bulunan  ve  Bizans
              Ücretlendirme 2008 yılında KGM tarafından  gelen tutar KGM tarafından bir sene sonraki  döneminden kalma olduğu belirtilen tarihi
              belirlenerek ihaleye çıkılmıştır. Tarafımızca  bütçeye konularak KGM tarafından Görevli  su kemeri kalıntılarının üzerinden geçmemek
              ücret belirleme yetkisi yoktur.        Şirkete ödenecektir.                  için hafif bir kavis verilmiştir.




























































                                                                                Altınova K2 İşletme Bakım Tesisi ve Ücret Toplama Gişeleri
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44