Page 42 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 42

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez
                Geçiş Köprüsü ve Bağlantı Yolları Dahil)   “Ayrıca,
                Projesi’nde  toplam  olarak  yaklaşık  7.000   Türkiye’de
                personel çalışmaktadır. Faz I ve Faz II A yapım
                çalışmaları, birlikte yürürken (Asma Köprü    başka bir örneği
                yapım çalışmalarının da yoğun olduğu dönemi   olmayan Otoyol
                hesaba katarsak) Kasım 2015 tarihinde
                yaklaşık 8.000 personelin şantiyelerde   ve Körfez
                birlikte  çalıştığını  söyleyebiliriz.  Bu rakamın   Köprüsü’nün
                Faz II B yapım çalışmalarının hızına göre
                2017 ve 2018 yıllarının yazında 10.000’lere   teknolojik
                ulaşmasını planlamaktayız.              ve tarihsel
                Fazların şu andaki tamamlanma oranını   detaylarını
                öğrenebilir miyiz? En fazla gelir beklentisi   ortaya koyan
                olan  bölgenin  Faz  1 DİLOVASI –  GEMLİK
                arası olduğunu biliyoruz. Fazlar arasındaki   bir Müze, sergi
                gelir projeksiyonu ayrı ayrı nedir acaba?    alanı da Gebze

                Faz I = % 100, Faz2A = % 83, Faz2B = %26   Oksijen AVM
                olmak  üzere Projenin  Genel tamamlanma   içinde yer
                oranı %61 civarındadır.
                Tüm otoyol işletmeye açıldığında yıllık gişe   almaktadır.”
                hasılatı projeksiyonumuz; Faz 1 için 300-350
                milyon ABD Doları, Faz 2A için 30-40 milyon
                ABD Doları ve Faz 2B için 200-250 milyon ABD
                Dolarıdır.
                Karayolları,  yoğunluğu  azaltmak  için
                otoyollarda  bütün  bariyerleri  kaldırmış  ve
                kartlı geçiş sisteminden, hızlı geçiş sistemine
                geçilmişti. Bu nedenle otoyollarda oldukça
                fazla kaçak geçiş yapıldığı ve her ne kadar
                cezası olsa bile çok ciddi bir gelir  kaybına
                yol açtığı da bilinmekte. Bizim projemizde
                bütün otoyollarımıza bariyer ve gişeler
                koyulduğunu biliyoruz. Karayollarının bu
                farklılığı kabul etmesini nasıl sağladınız?

                Eğer  bariyer  olmasaydı  yukarıda  da
                bahsettiğimiz üzere köprü gelirlerinin %70’i
                tahsil edilemez durumda olacaktı. Ayrıca
                mevcut  mevzuat  kapsamında  olmadığımız
                için  araçların  satışı  ya  da  muayenesinde
                KGM’nin yaptığı gibi cezaların ödeme
                zorunluluğunu da uygulayamamaktayız. KGM
                bu durumları analiz ederek bariyerin gerekliliği
                hususunda doğru bir karar vermiştir.    Oksijen Shopınn
                İzmit  Körfez  Geçişi  Köprüsü  için  Aselsan
                tarafından gerçekleştirilen en büyük ve  sorunlu  olan kişilerin  gişelerde durarak  Bakım) bu çalışmaları yürütüyor.
                gelişmiş gişe alanlarından biri tesis edildi.  nakit ödeme yapmasını gerektirmektedir.  Bunlar, 16 İstanbul-İzmir yönünde, 17 İzmir-
                Bu proje için OGS, HGS, kredi kartı ve  Geliştirilen  sistemle  kişilerin  farkında İstanbul İzmir yönünde olmak üzere toplam
                nakit ödemelerin tamamını kabul eden bir  olmadan belirtilen nedenlerden dolayı 10 katı  33 alışveriş, dinlenme ve eğlence alanından
                Entegre Geçiş Sistemi geliştirildi. Ayrıca  ceza ödemesine engel olmamıza rağmen, bu  oluşmakta. Tamamı Konsorsiyum tarafından
                sistemde OGS ve HGS gibi elektronik  kişiler nakit ödemeye yönlendirildikleri için  tasarlanıyor, inşa ediliyor, kiralanıyor ve
                ödemelerde anında bakiye sorgulaması  memnuniyetsizliklerini beyan etmektedirler.  işletiliyor. Tek bir merkezden yönetilen ve
                yapılarak kullanıcıların bakiyelerinin geçiş  Aslında yeni sistemle kişilerin mağdur  hizmet kalitesi denetlenen bu Tesisler’den
                ödemesi için yeterli olup olmadığı kontrol  olmasının önüne geçmiş bulunuyoruz.   5’i hizmete girdi, 6’sı tasarlandı ve inşaatına
                edilebilecek. Diğer  otoyollardan  farklı bir                               başlandı, kalan 22 adedi ise tasarım
                sistem uygulanıyor olması sürücülerin  Biz sorunları bu şekilde kontrol altına almamış  aşamasında.
                olumsuz tepkileriyle karşılaşılıyor mu?  olsak kişiler farkında olmadan geçiş ücreti ve
                Bunun zamanla değişeceğini düşünüyor  10 katı ceza olarak toplamda 11 katı bir ödeme  Markaların kendi değerleriyle, renkleriyle,
                musunuz?                              yapacaklardır, bunun önüne geçtik. Bu önemli  kimlikleriyle tüketicisine ulaşmasını sağlayan
                                                      detayı anlatmakta zorlanıyoruz. Ancak kişiler  sezon, indirimli ve Outlet  ürünlerini içeren
                Belirttiğiniz gibi adı aynı kalsa da hem köprü,  tespit edilen sorunları giderdikçe zamanla  projeler  üretilmekte.Bunlar,  ihtiyaçların
                hem de otoyol gişelerinde tamamen yeni bir  iki taraf da sistemi sorunsuz olacak şekilde  giderilip uzaklaşılacak mekanlar değil. Gezilip
                sistem  kurduk.  Bu  sayede  ihlalli  geçişlerin  kullanmaya başlayacaktır.  görülecek, yeni bir yolda alışveriş deneyimi
                çok  büyük  bir kısmını  kontrol edebilir  ve                               sunacak, vakit geçirilecek mekanlar.
                tahsilatları  yapabilir  hale  geldik.  Ayrıca  bu  Faz 1 deki, OKSİJEN SHOPINN alanları
                sistem ile hatalı etiket, bozuk etiket, yanlış  hakkında bilgi alabilir miyiz? Buralarda  Otoyol Alışveriş-Dinlenme-Eğlence alanları,
                araç sınıfı, ya da yetersiz bakiye gibi mevcutta  hizmet verecek büyük markalardan söz  çok  geniş  bir yelpazede,  her gelir  grubuna
                fark  edilmeyen  tüm sorunları  anında  edilmekte. Bu konsept nasıl yaratıldı?   hitap edecek. Tanınmış restoranlardan kahve
                tespitiyle, kişilerin de farkında olmadan bu                                ve  büyük market zincirlerine, hazır giyim
                konularda cezalı duruma düşerek mağdur  Yukarıda söz ettiğim gibi kurulan diğer  markalarından  Türkiye’ye yeni  girecek bazı
                olmalarının önüne geçtik. Ancak bu durum  şirketlerimizden biri olan OİB (Otoyol İşletme  markalara kadar ilk kez bu güzergâhta bunları

             42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47