Page 42 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 42
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez
Geçiş Köprüsü ve Bağlantı Yolları Dahil) “Ayrıca,
Projesi’nde toplam olarak yaklaşık 7.000 Türkiye’de
personel çalışmaktadır. Faz I ve Faz II A yapım
çalışmaları, birlikte yürürken (Asma Köprü başka bir örneği
yapım çalışmalarının da yoğun olduğu dönemi olmayan Otoyol
hesaba katarsak) Kasım 2015 tarihinde
yaklaşık 8.000 personelin şantiyelerde ve Körfez
birlikte çalıştığını söyleyebiliriz. Bu rakamın Köprüsü’nün
Faz II B yapım çalışmalarının hızına göre
2017 ve 2018 yıllarının yazında 10.000’lere teknolojik
ulaşmasını planlamaktayız. ve tarihsel
Fazların şu andaki tamamlanma oranını detaylarını
öğrenebilir miyiz? En fazla gelir beklentisi ortaya koyan
olan bölgenin Faz 1 DİLOVASI – GEMLİK
arası olduğunu biliyoruz. Fazlar arasındaki bir Müze, sergi
gelir projeksiyonu ayrı ayrı nedir acaba? alanı da Gebze
Faz I = % 100, Faz2A = % 83, Faz2B = %26 Oksijen AVM
olmak üzere Projenin Genel tamamlanma içinde yer
oranı %61 civarındadır.
Tüm otoyol işletmeye açıldığında yıllık gişe almaktadır.”
hasılatı projeksiyonumuz; Faz 1 için 300-350
milyon ABD Doları, Faz 2A için 30-40 milyon
ABD Doları ve Faz 2B için 200-250 milyon ABD
Dolarıdır.
Karayolları, yoğunluğu azaltmak için
otoyollarda bütün bariyerleri kaldırmış ve
kartlı geçiş sisteminden, hızlı geçiş sistemine
geçilmişti. Bu nedenle otoyollarda oldukça
fazla kaçak geçiş yapıldığı ve her ne kadar
cezası olsa bile çok ciddi bir gelir kaybına
yol açtığı da bilinmekte. Bizim projemizde
bütün otoyollarımıza bariyer ve gişeler
koyulduğunu biliyoruz. Karayollarının bu
farklılığı kabul etmesini nasıl sağladınız?
Eğer bariyer olmasaydı yukarıda da
bahsettiğimiz üzere köprü gelirlerinin %70’i
tahsil edilemez durumda olacaktı. Ayrıca
mevcut mevzuat kapsamında olmadığımız
için araçların satışı ya da muayenesinde
KGM’nin yaptığı gibi cezaların ödeme
zorunluluğunu da uygulayamamaktayız. KGM
bu durumları analiz ederek bariyerin gerekliliği
hususunda doğru bir karar vermiştir. Oksijen Shopınn
İzmit Körfez Geçişi Köprüsü için Aselsan
tarafından gerçekleştirilen en büyük ve sorunlu olan kişilerin gişelerde durarak Bakım) bu çalışmaları yürütüyor.
gelişmiş gişe alanlarından biri tesis edildi. nakit ödeme yapmasını gerektirmektedir. Bunlar, 16 İstanbul-İzmir yönünde, 17 İzmir-
Bu proje için OGS, HGS, kredi kartı ve Geliştirilen sistemle kişilerin farkında İstanbul İzmir yönünde olmak üzere toplam
nakit ödemelerin tamamını kabul eden bir olmadan belirtilen nedenlerden dolayı 10 katı 33 alışveriş, dinlenme ve eğlence alanından
Entegre Geçiş Sistemi geliştirildi. Ayrıca ceza ödemesine engel olmamıza rağmen, bu oluşmakta. Tamamı Konsorsiyum tarafından
sistemde OGS ve HGS gibi elektronik kişiler nakit ödemeye yönlendirildikleri için tasarlanıyor, inşa ediliyor, kiralanıyor ve
ödemelerde anında bakiye sorgulaması memnuniyetsizliklerini beyan etmektedirler. işletiliyor. Tek bir merkezden yönetilen ve
yapılarak kullanıcıların bakiyelerinin geçiş Aslında yeni sistemle kişilerin mağdur hizmet kalitesi denetlenen bu Tesisler’den
ödemesi için yeterli olup olmadığı kontrol olmasının önüne geçmiş bulunuyoruz. 5’i hizmete girdi, 6’sı tasarlandı ve inşaatına
edilebilecek. Diğer otoyollardan farklı bir başlandı, kalan 22 adedi ise tasarım
sistem uygulanıyor olması sürücülerin Biz sorunları bu şekilde kontrol altına almamış aşamasında.
olumsuz tepkileriyle karşılaşılıyor mu? olsak kişiler farkında olmadan geçiş ücreti ve
Bunun zamanla değişeceğini düşünüyor 10 katı ceza olarak toplamda 11 katı bir ödeme Markaların kendi değerleriyle, renkleriyle,
musunuz? yapacaklardır, bunun önüne geçtik. Bu önemli kimlikleriyle tüketicisine ulaşmasını sağlayan
detayı anlatmakta zorlanıyoruz. Ancak kişiler sezon, indirimli ve Outlet ürünlerini içeren
Belirttiğiniz gibi adı aynı kalsa da hem köprü, tespit edilen sorunları giderdikçe zamanla projeler üretilmekte.Bunlar, ihtiyaçların
hem de otoyol gişelerinde tamamen yeni bir iki taraf da sistemi sorunsuz olacak şekilde giderilip uzaklaşılacak mekanlar değil. Gezilip
sistem kurduk. Bu sayede ihlalli geçişlerin kullanmaya başlayacaktır. görülecek, yeni bir yolda alışveriş deneyimi
çok büyük bir kısmını kontrol edebilir ve sunacak, vakit geçirilecek mekanlar.
tahsilatları yapabilir hale geldik. Ayrıca bu Faz 1 deki, OKSİJEN SHOPINN alanları
sistem ile hatalı etiket, bozuk etiket, yanlış hakkında bilgi alabilir miyiz? Buralarda Otoyol Alışveriş-Dinlenme-Eğlence alanları,
araç sınıfı, ya da yetersiz bakiye gibi mevcutta hizmet verecek büyük markalardan söz çok geniş bir yelpazede, her gelir grubuna
fark edilmeyen tüm sorunları anında edilmekte. Bu konsept nasıl yaratıldı? hitap edecek. Tanınmış restoranlardan kahve
tespitiyle, kişilerin de farkında olmadan bu ve büyük market zincirlerine, hazır giyim
konularda cezalı duruma düşerek mağdur Yukarıda söz ettiğim gibi kurulan diğer markalarından Türkiye’ye yeni girecek bazı
olmalarının önüne geçtik. Ancak bu durum şirketlerimizden biri olan OİB (Otoyol İşletme markalara kadar ilk kez bu güzergâhta bunları
42