Page 35 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 35

“ Türkiye’nin
              Onların üstünde de bütün yapıyı  Köprü, Viyadük, Tünel, Hizmet  • Katedilen yolu haritalama,
              ben koordine etmeye çalışıyorum.   Tesisleri, Bakım İşletme Tesis  uğranan yerleri pin’leme.   en gelişmiş ve
                                             sayıları şunlardır:
              Artık     Projeye    gelebiliriz.                              Elde edilen yol özetini Facebook,   milli ekonomiye
              Türkiye’nin     yap-işlet-devret    ANA YAPI KALEMLERİ  TOPLAM ADET  Twitter ve Instagram üzerinden   en fazla katkı
              modeliyle gerçekleştirilmekte olan   ASMA KÖPRÜ         1      paylaşma olanağı olacaktır.
              en büyük projesinden söz ediyoruz.   TÜNEL              3                                     sağlayan
              Karayolları Genel  Müdürlüğü ile   VİYADÜKLER           38     Biraz da finansman konusunda   illerimizden
              Otoyol  Yatırım  ve  İşletme  A.Ş.             Betonarme  36   bilgi alabilir miyiz? Projenin hangi
              arasında 2010 yılında  imzalanan             Çelik      1      bölümü için ne kadar süre ile kredi  İstanbul, Bursa
              ve 15 Mart 2013 tarihinde yürürlüğe             Kompozit  1    alındı?  Öz  sermaye/Borçlanma
              giren   Uygulama    sözleşmesi  KÖPRÜLER               171     yapılanması nasıldır? Daha sonra   ve İzmir’i
              kapsamında 384 km otoyol ile 49 km             Üst Geçit  87   ilave kredi kullanıldı mı?     çağdaş otoyol
              bağlantı  yolu  olmak  üzere  toplam             Alt Geçit  45
              433 km otoyol inşa edilmekte.             Hidrolik      38     Projenin ilk kredisi 2013 yılında  ile birbirlerine
              Projenin imza aşamasından önceki             Kompozit   1      1,4 milyar ABD Doları tutarında,   bağlıyoruz.
              tarihsel gelişim  sürecinden de   MENFEZLER            984     Osmangazi Köprüsü dahil olmak
              kısaca bahsedebilir misiniz lütfen?             Kutu Menfez (Alt Geçit)  281  üzere Gebze – Gemlik kesimi için  Yapılan
                                                       Kutu Menfez (Hidrolik)  703  alındı.2014 yılında bu krediye
                                             KAVŞAK                   22                                    projeksiyon
              Uygulama sözleşmesi imzası öncesi   OTOYOL HİZMET TESİSLERİ  18  600  milyon  ABD  Doları  ilave
              süreç şöyle gerçekleşmiştir;                                   edilerek Gebze’den Bursa’ya kadar   çalışmalarına
                                             OTOYOL BAKIM İŞLETME TESİSİ  4  olan otoyol kesimin finansmanı
                                             TÜNEL BAKIM İŞLETME TESİSİ  2
                                                                             sağlanmış oldu.                göre projemizin,
                                             *3 adet kavşak mevcut Bursa Çevre                              başta otomotiv,
                                             Yolu   üzerinde  bulunmaktadır.  Nihai olarak 2015 yılında tüm
                                             Kavşak sayısına ilave edilmemiştir.  proje için 5,0 milyar ABD Doları  tekstil ve turizm
                                                                             tutarında yeni bir kredi paketine
                                             Akıllı binaları duymuştuk. Fakat  imza attık ve bu krediyi kullanarak   endüstrileri
                                             “akıllı  otoyol”  terimi  bizim  2013 ve 2014 yıllarındaki eski   olmak üzere
                                             kulağımıza biraz değişik geliyor.  kredilerimizi kapattık.  Tüm proje
                                             Tam olarak anlatılmak istenen  tamamlandığında  inşaat  dönemi  toplam milli
                                             nedir burada?                   maliyetimizin  yaklaşık  %68’inin   ekonomimize
                                                                             kredi,  %32’sinin  ise  özkaynak  ile
              Proje ekonomik ve sosyal anlamda  Cep telefonu üzerinden indirilecek  karşılanacağını öngörüyoruz.  yaklaşık
              ne tür faydalar sağlayacak ve hangi  Akıllı Otoyol uygulaması aşama
              bölgeleri nasıl etkileyecek acaba?  aşama hizmete girecek.     Projenin başlaması, planlanan   11 -12 milyar TL
                                                                             kredi teminin uzaması nedeniyle   katma değer,
              Türkiye’nin  en  gelişmiş  ve  milli  • Hava-Yol durumu info.   ertelendi mi? Bu sorun nasıl aşıldı?
              ekonomiye en fazla katkı sağlayan  • Özel Otoyol Radyosu                                      15.000 kişiye de
              illerimizden İstanbul, Bursa ve  • Mola, eğlence yerleri, yeme-içme   2013  yılındaki  ilk  kredinin  ilave istihdam
              İzmir’i  çağdaş  otoyol  ile  birbirlerine  yerleri, alışveriş fırsatları, acil   kullanımından önce, 2009 yılından
              bağlıyoruz.                    araç bakım noktaları, perakende   başlayarak  şirketimizin  hissedarları  sağlaması
                                             markaları promosyon mesajları   projemize 600 milyon ABD Doları
              Yapılan projeksiyon çalışmalarına  bildirim kanalı             tutarında özkaynak koyarak projenin   beklenmektedir.”
              göre projemizin, başta otomotiv,  • Restoran vs. yerler için yolda   herhangi bir erteleme yaşamasını
              tekstil ve turizm endüstrileri olmak  rezervasyon olanağı      engellemiş oldular.
              üzere toplam milli ekonomimize
              yaklaşık 11-12 milyar TL katma değer,
              15.000 kişiye de ilave istihdam
              sağlaması beklenmektedir.

              Ayrıca  toplam  proje  hizmete
              girdiğinde kısalan yol güzergâhı ve
              trafik sıkışıklığın önlenmesinden
              ekonomimize  yıllık 600-650 milyon
              ABD Doları tasarruf sağlanması
              beklenmektedir.
              Projenin belli başlı aşamaları
              sırasıyla nelerdir?  Otoyol, bağlantı
              yolları, viyadük, köprü ve tüneller
              hakkında açıklama yapar mısınız?
              Gişe  alanı,  park  alanı,  servis
              alanı gibi hizmet verilecek farklı
              yapılanmaların da söz konusu
              olduğunu biliyoruz.

              Proje Karakteristiği Bilgileri:
              • Güzergah Ana Gövde Boyu: 384 Km
              • Bursa Çevre Yolu (Trafiğe Açık): 21 Km
              • Toplam Ana Gövde: 405 Km
              • Bağlantı Yolları: 49 Km
              • Kavşak Kolları: 140 Km        Orhangazi Tüneli Giriş
              • Yan Yollar: 26 Km



                                                                                                                                35
                                                                                                                                35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40