Page 35 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 35
“ Türkiye’nin
Onların üstünde de bütün yapıyı Köprü, Viyadük, Tünel, Hizmet • Katedilen yolu haritalama,
ben koordine etmeye çalışıyorum. Tesisleri, Bakım İşletme Tesis uğranan yerleri pin’leme. en gelişmiş ve
sayıları şunlardır:
Artık Projeye gelebiliriz. Elde edilen yol özetini Facebook, milli ekonomiye
Türkiye’nin yap-işlet-devret ANA YAPI KALEMLERİ TOPLAM ADET Twitter ve Instagram üzerinden en fazla katkı
modeliyle gerçekleştirilmekte olan ASMA KÖPRÜ 1 paylaşma olanağı olacaktır.
en büyük projesinden söz ediyoruz. TÜNEL 3 sağlayan
Karayolları Genel Müdürlüğü ile VİYADÜKLER 38 Biraz da finansman konusunda illerimizden
Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş. Betonarme 36 bilgi alabilir miyiz? Projenin hangi
arasında 2010 yılında imzalanan Çelik 1 bölümü için ne kadar süre ile kredi İstanbul, Bursa
ve 15 Mart 2013 tarihinde yürürlüğe Kompozit 1 alındı? Öz sermaye/Borçlanma
giren Uygulama sözleşmesi KÖPRÜLER 171 yapılanması nasıldır? Daha sonra ve İzmir’i
kapsamında 384 km otoyol ile 49 km Üst Geçit 87 ilave kredi kullanıldı mı? çağdaş otoyol
bağlantı yolu olmak üzere toplam Alt Geçit 45
433 km otoyol inşa edilmekte. Hidrolik 38 Projenin ilk kredisi 2013 yılında ile birbirlerine
Projenin imza aşamasından önceki Kompozit 1 1,4 milyar ABD Doları tutarında, bağlıyoruz.
tarihsel gelişim sürecinden de MENFEZLER 984 Osmangazi Köprüsü dahil olmak
kısaca bahsedebilir misiniz lütfen? Kutu Menfez (Alt Geçit) 281 üzere Gebze – Gemlik kesimi için Yapılan
Kutu Menfez (Hidrolik) 703 alındı.2014 yılında bu krediye
KAVŞAK 22 projeksiyon
Uygulama sözleşmesi imzası öncesi OTOYOL HİZMET TESİSLERİ 18 600 milyon ABD Doları ilave
süreç şöyle gerçekleşmiştir; edilerek Gebze’den Bursa’ya kadar çalışmalarına
OTOYOL BAKIM İŞLETME TESİSİ 4 olan otoyol kesimin finansmanı
TÜNEL BAKIM İŞLETME TESİSİ 2
sağlanmış oldu. göre projemizin,
*3 adet kavşak mevcut Bursa Çevre başta otomotiv,
Yolu üzerinde bulunmaktadır. Nihai olarak 2015 yılında tüm
Kavşak sayısına ilave edilmemiştir. proje için 5,0 milyar ABD Doları tekstil ve turizm
tutarında yeni bir kredi paketine
Akıllı binaları duymuştuk. Fakat imza attık ve bu krediyi kullanarak endüstrileri
“akıllı otoyol” terimi bizim 2013 ve 2014 yıllarındaki eski olmak üzere
kulağımıza biraz değişik geliyor. kredilerimizi kapattık. Tüm proje
Tam olarak anlatılmak istenen tamamlandığında inşaat dönemi toplam milli
nedir burada? maliyetimizin yaklaşık %68’inin ekonomimize
kredi, %32’sinin ise özkaynak ile
Proje ekonomik ve sosyal anlamda Cep telefonu üzerinden indirilecek karşılanacağını öngörüyoruz. yaklaşık
ne tür faydalar sağlayacak ve hangi Akıllı Otoyol uygulaması aşama
bölgeleri nasıl etkileyecek acaba? aşama hizmete girecek. Projenin başlaması, planlanan 11 -12 milyar TL
kredi teminin uzaması nedeniyle katma değer,
Türkiye’nin en gelişmiş ve milli • Hava-Yol durumu info. ertelendi mi? Bu sorun nasıl aşıldı?
ekonomiye en fazla katkı sağlayan • Özel Otoyol Radyosu 15.000 kişiye de
illerimizden İstanbul, Bursa ve • Mola, eğlence yerleri, yeme-içme 2013 yılındaki ilk kredinin ilave istihdam
İzmir’i çağdaş otoyol ile birbirlerine yerleri, alışveriş fırsatları, acil kullanımından önce, 2009 yılından
bağlıyoruz. araç bakım noktaları, perakende başlayarak şirketimizin hissedarları sağlaması
markaları promosyon mesajları projemize 600 milyon ABD Doları
Yapılan projeksiyon çalışmalarına bildirim kanalı tutarında özkaynak koyarak projenin beklenmektedir.”
göre projemizin, başta otomotiv, • Restoran vs. yerler için yolda herhangi bir erteleme yaşamasını
tekstil ve turizm endüstrileri olmak rezervasyon olanağı engellemiş oldular.
üzere toplam milli ekonomimize
yaklaşık 11-12 milyar TL katma değer,
15.000 kişiye de ilave istihdam
sağlaması beklenmektedir.
Ayrıca toplam proje hizmete
girdiğinde kısalan yol güzergâhı ve
trafik sıkışıklığın önlenmesinden
ekonomimize yıllık 600-650 milyon
ABD Doları tasarruf sağlanması
beklenmektedir.
Projenin belli başlı aşamaları
sırasıyla nelerdir? Otoyol, bağlantı
yolları, viyadük, köprü ve tüneller
hakkında açıklama yapar mısınız?
Gişe alanı, park alanı, servis
alanı gibi hizmet verilecek farklı
yapılanmaların da söz konusu
olduğunu biliyoruz.
Proje Karakteristiği Bilgileri:
• Güzergah Ana Gövde Boyu: 384 Km
• Bursa Çevre Yolu (Trafiğe Açık): 21 Km
• Toplam Ana Gövde: 405 Km
• Bağlantı Yolları: 49 Km
• Kavşak Kolları: 140 Km Orhangazi Tüneli Giriş
• Yan Yollar: 26 Km
35
35