Page 34 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 34

Faz I Otoyol-Orhangazi Tüneli 29+500-artan


                Otoyol A.Ş. CEO’su olarak şirketi nasıl  yapılıyor. Bütün firmalar patron düzeyinde  Üçüncü şirketimiz Otoyol İşletme ve Bakım
                yönetiyorsunuz?                       katılıyor. Bizim bünyemizde bana bağlı beş  A.Ş. (OİB) ise 400 km boyunca kuracağımız
                                                      genel müdürümüz var. Onlar da katılıyor.  33 adet  servis istasyonunun (akaryakıt
                Biz bu projede 8 milyar dolar para harcıyoruz.  Çok iyi bir mali raporlama sistemimiz var.  istasyonları, satış merkezleri, yiyecek-
                Büyük bir yatırımı  yönetiyoruz. Kurduğumuz  Her birim toplantıda yapılanları aktarıyor.  içecek üniteleri) projelendirilmesi, yapımı ve
                sistem de herkesin denetleyebileceği,  Alınan kararlar hakkında sonrasında sorun  işletilmesinden sorumlu şirket.
                herkesin şeffaf olarak her şeyi görebileceği,  yaşanmıyor. Bize müdahele ve baskı olmuyor.  Bu üç şirkete de ortak firmalarımız aynı hisse
                bilgi alabileceği bir yapı olmak zorundaydı.  Daima rasyonel değerlendirme ile kararlar  yapısı ile katılıyorlar.
                                                      alınıyor.
                Bütün kararların rekabet ortamında ve                                        Dördüncü şirketimiz  GİİP, Otoyolumuzun
                şeffaflıkla  alındığı bu  sistemi dediğiniz  gibi  OTOYOL A.Ş. dışında bu projede görevli  işletmesini  (trafik yönetimi, para toplama
                başlangıçtan bu yana ben yönetiyorum.  olmak üzere farklı yapılanmış olan şirketler  sistemleri,  bakım  onarım,  kar  mücadelesi,
                Bütün önemli konularla ilgili  stratejiyi  var mı?                           kazalara müdahele v.b.) yürütüyor. Bu
                oluşturduktan sonra Yönetim Kuruluna                                         şirketimizin %50’si Otoyol A.Ş. ‘ye ait olup
                getiriyorum, aktarıyorum. Farklı düşünceler  Evet, dört ayrı şirketle yönetiyoruz burayı.   diğer  %  50  ise  otoyol  işletme  konusunda
                varsa tartışıyoruz. Birlikte ana stratejiyi  Birincisi  Otoyol A.Ş; İdare ile imzalanan  uluslararası  deneyimi  olan  Fransız  EGIS
                konuşuyoruz. Çerçeveyi çiziyoruz. Kararları  sözleşmeye taraf olan yatırımcı şirket.   firmasına aittir.
                alıyoruz. Uygulamasını ben yapıyorum.
                                                      İkincisi NÖMAYG Adi Ortaklığı; yapımcı şirket  Dört  şirketimizin  yönetiminde  de  çok
                Yönetim  Kurulları  ayda bir rutin  olarak  olup projenin müteahhitliğini yürütmektedir.   yetenekli Genel Müdür arkadaşlarımız var.


































               Orhangazi Tüneli
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39