Page 38 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 38
olarak 100 sene servis ömrüne sahip anıtsal belirlenmiş buna uygun inşa teknikleri Köprü ile ilgili olarak önce dünyanın ikinci
bir yapı olarak tasarlanmıştır. kullanılarak dünyadaki benzer Asma büyük köprüsü olarak biliniyordu. Sonra
Köprülerden çok daha kısa sürede yapım dördüncü olduğu açıklandı? Neden acaba?
Köprümüzün çetin çevre şartlarında uzun gerçekleştirilmiştir.
süre en iyi durumda olmasını sağlamak için Asma Köprü yapım yüklenicisi Japon IHI-
köprünün değişik noktalarına ısı, gerilme Asma Köprü ömrü 100 sene tasarlandığı ITOCHU konsorsiyumu tarafından Fugro
ve hareket gibi olayları algılayıcı sensörler için betonlar da servis ömrünü garanti firmasına yaptırılan kapsamlı zemin
konarak, toplanan verilerin köprü kontrol edecek şekilde yapılmıştır. Bu nedenle klor araştırmaları neticesinde bölgenin faylı ve
merkezinde kaydedilip izlenmesini sağlayan geçirimsizlik limiti ve gerekli paspayları faysız zemin haritaları çıkarılmıştır. Yukarıda
yapısal sağlık izleme sistemi (SHMS) hesaplanarak bu limitlere uyan, su geçirimliliği da değinildiği gibi, tespit edilmiş ikincil fay
kurulmuştur. Uluslararası rüzgar kriterlerine düşük özel beton üretimi sağlanmıştır. hatları dikkate alınarak güney ankraj bloğu
uygun olarak tasarlanmış olup, yapılan tüm kuzey yönüne 138 metre kaydırılmıştı. Güney
rüzgar tüneli testlerinden başarı ile geçmiştir. Asma Köprü Kule temelini oluşturan kule denizde şev üzerinde olması sebebi
Betonarme Kesonlarımız; Bugüne kadar ile kuzeye kaydırılarak -40 metre derinlikte
Asma Köprümüzün ana kablosu, çelik kule Kule Temeli olarak yapılmış Dünyanın En yatay bir zemine oturtuldu. Kuzeye doğru
içleri, çelik tabliye içleri ve ankraj odalarına Büyük keson yapılarıdır. bu zorunlu kaydırmalar neticesi köprü
kuru hava vererek paslanmaya karşı koruyan ana açıklığı 1700 metreden 1550 metreye
nem alma sistemi uygulanmıştır. Boyutları 67x54x15 metre ebatlarında olan düşürüldü. Bu nedenle de dünyanın 4üncü
keson temeller kuru ve ıslak havuzda olmak en uzun Asma Köprüsü olmuştur.
Köprümüz bu özelliği ile daha tasarım üzere iki yarı yerde iki ayrı aşamada toplam
esnasında tüm önemli unsurlarına nem 12 ayda inşa edilmiş, yüzdürülerek yerine Projeden ilk olarak hangi kesimde ne
alma sisteminin uygulandığı dünyadaki ilk çekilmiş, 15 Mart 2014 ve 26 Mart 2014 zaman gelir elde edilmeye başlandı?
asma köprü olma özelliğini taşımaktadır. tarihlerinde kazık çakılarak güçlendirilmiş Gelir konusunda basında çıkan “geçen
olan deniz tabanına batırılmıştır. de ödeyecek, geçmeyen de” söyleminin
Köprünün yapım aşamalarından sırasıyla altında yatan nedir? Ücretlendirme ile ilgili
söz eder misiniz lütfen? Temel yapılar, Kesonlarımızın taban alanı 3650 metrekare açıklama yapar mısınız?
tabliyeler, kuleler v.s. olup mimimum ölçülerdeki bir futbol sahası
kadardır, 15 metre yükseklik ise yaklaşık 5 Projede ilk olarak Altınova – Gemlik
Asma köprü yapım süresi 37 ay olarak katlı bir apartman yüksekliğindedir. Kavşakları arası 40 km otoyol kesimi 21
Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu Ana Yönetim Merkezi