Page 40 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 40
Orhangazi Tüneli Girişi
Çevreye duyarlılık ve tarihsel hassasiyet kadar Kültürel Varlıklara yönelik arkeolojik kullanıyoruz, gerisini devlete tahsis etmiş
nedeniyle farklı uygulamalar yapıldı mı araştırmalar yürütülmüş ve araştırmalar oluyoruz.
projede? Bunlar hakkında bilgi alabilir doğrultusunda tespit edilen alanlarda, yetkili
miyiz? makamlar yönetiminde kurtarma kazıları Köprüyü otoyola bağlayan Güney Yaklaşım
ve sondaj kazıları yapılmış ve yapılmaya da Viyadüğü de çok önemli bir projeydi.
Proje olarak bu konulara oldukça hassas bir devam edilmektedir. NUROL İnşaat tarafından ihalesi kazanılan
yaklaşım sergilemekteyiz. Çevre ve Kültürel ve 1 Nisan 2013 tarihinde işe başlanıp 30
Mirasa yönelik Proje’ye özel çalışmalar Kocaeli’nde Silikon Vadisi kurulmasının Haziran 2016 tarihinde geçici kabulü yapılan
tasarım aşamasından bu yana süregelmekte köprü geçişlerine etkisi ne olacak acaba? Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün temel
ve devamlılığını da korumaktadır. Bunlara özellikleri hakkında bilgi alabilir miyiz?
birkaç örnek vermek gerekirse; Silikon Vadisi ile ilgili hammadde ve işlenmiş Diğer viyadüklerden farkı neydi?
madde ulaşımının köprü ve yeni yapılacak
• Karasal Ekoloji ve Biyoçeşitlilik’in korunması kavşak vasıtası ile çok daha kolay ve rahat Projemizdeki diğer viyadükler betonarme
ve hayvan geçişlerinin sağlıklı bir şekilde olacağını düşünüyoruz. viyadüklerdir ve taşıyıcı kirişleri herbir
gerçekleştirilmesi maksadıyla yaptırdığımız açıklıkta ayrık şekilde inşa edilmektedir.
çalışmalar doğrultusunda, ekolojik koridorlar İletişim teknolojilerinin kullanımı hakkında
belirlenmiş ve bu koridorlar dikkate alınarak bilgi alabilir miyiz? Fiber optik hatlar köprü Güney Yaklaşım Viyadüğü’nde ise, deprem
ekolojik geçitler, tüneller ve viyadükler olmasaydı denizin altından geçecekti v.s. yüklerinin büyüklüğü nedeniyle tasarım
projelendirilmiş olup, bu sayede yaban hayatı gibi… Bu konudaki gelişmeler nasıl oluyor? ve yapımında çeliğin esnekliğinden
koridorlarının korunması amaçlanmıştır. faydalanılmıştır. Bu nedenle ayaklar ve
İletişimler hep fiber optik kablolar üzerine tabliyeden oluşan temelden yukarı tüm
• Osmangazi Köprüsü inşaat faaliyetleri kuruluyor biliyorsunuz. Sözleşmemiz üst yapısı çeliktir. Tabliyesi 1379 metre
esnasında, deniz altında oluşacak gürültünün kapsamında köprü boyunca muhtelif sayıda boyunca kesintisiz, tek parça ve kaynaklı
minimize edilebilmesi için teknolojik açıdan mikro tüp bırakılmış olup, KGM vasıtası ile birleşimlidir.
yüksek, gürültü niteliği düşük hidrolik çekiçler kullanılacak ve kullandırılacaktır.
kullanılmıştır. Temel yapısı betonarme olup, kum ve kil
Yani 6 ayrı üniteden birini biz kendi karışımından oluşan zemin yapısı ve deprem
• Proje’nin başlangıç noktasından bitişine projemizdeki iç haberleşmemiz için yüklerinin büyüklüğü nedeniyle ülkemizde ilk
40