Page 40 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 40

Orhangazi Tüneli Girişi



                Çevreye  duyarlılık  ve  tarihsel  hassasiyet  kadar Kültürel Varlıklara yönelik arkeolojik  kullanıyoruz, gerisini devlete tahsis etmiş
                nedeniyle farklı uygulamalar yapıldı mı  araştırmalar yürütülmüş ve araştırmalar  oluyoruz.
                projede? Bunlar hakkında bilgi alabilir  doğrultusunda tespit edilen alanlarda, yetkili
                miyiz?                                makamlar yönetiminde kurtarma kazıları  Köprüyü otoyola bağlayan Güney Yaklaşım
                                                      ve sondaj kazıları yapılmış ve yapılmaya da  Viyadüğü de çok önemli bir projeydi.
                Proje olarak bu konulara oldukça hassas bir  devam edilmektedir.             NUROL İnşaat tarafından ihalesi kazanılan
                yaklaşım sergilemekteyiz. Çevre ve Kültürel                                  ve 1 Nisan 2013 tarihinde işe başlanıp 30
                Mirasa yönelik Proje’ye özel çalışmalar  Kocaeli’nde Silikon Vadisi kurulmasının  Haziran 2016 tarihinde geçici kabulü yapılan
                tasarım aşamasından bu yana süregelmekte  köprü geçişlerine etkisi ne olacak acaba?   Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün temel
                ve devamlılığını da korumaktadır. Bunlara                                    özellikleri  hakkında  bilgi  alabilir  miyiz?
                birkaç örnek vermek gerekirse;        Silikon Vadisi ile ilgili hammadde ve işlenmiş  Diğer viyadüklerden farkı neydi?
                                                      madde ulaşımının köprü ve yeni yapılacak
                •   Karasal Ekoloji ve Biyoçeşitlilik’in korunması  kavşak vasıtası ile çok daha kolay ve rahat  Projemizdeki diğer viyadükler betonarme
                ve hayvan geçişlerinin sağlıklı bir şekilde  olacağını düşünüyoruz.          viyadüklerdir ve taşıyıcı kirişleri herbir
                gerçekleştirilmesi maksadıyla yaptırdığımız                                  açıklıkta ayrık şekilde inşa edilmektedir.
                çalışmalar doğrultusunda, ekolojik koridorlar  İletişim teknolojilerinin kullanımı hakkında
                belirlenmiş ve bu koridorlar dikkate alınarak  bilgi alabilir miyiz? Fiber optik hatlar köprü  Güney Yaklaşım Viyadüğü’nde ise, deprem
                ekolojik geçitler, tüneller ve viyadükler  olmasaydı denizin altından geçecekti v.s.  yüklerinin büyüklüğü nedeniyle tasarım
                projelendirilmiş olup, bu sayede yaban hayatı  gibi… Bu konudaki gelişmeler nasıl oluyor?  ve  yapımında  çeliğin  esnekliğinden
                koridorlarının korunması amaçlanmıştır.                                      faydalanılmıştır. Bu nedenle ayaklar ve
                                                      İletişimler hep fiber optik kablolar üzerine  tabliyeden oluşan temelden yukarı tüm
                •  Osmangazi  Köprüsü  inşaat  faaliyetleri  kuruluyor  biliyorsunuz.  Sözleşmemiz  üst yapısı çeliktir.  Tabliyesi 1379 metre
                esnasında, deniz altında oluşacak gürültünün  kapsamında köprü boyunca muhtelif sayıda  boyunca kesintisiz, tek parça ve kaynaklı
                minimize edilebilmesi için teknolojik açıdan  mikro tüp bırakılmış olup, KGM vasıtası ile  birleşimlidir.
                yüksek, gürültü niteliği düşük hidrolik çekiçler  kullanılacak ve kullandırılacaktır.
                kullanılmıştır.                                                              Temel yapısı betonarme olup, kum ve kil
                                                      Yani 6 ayrı üniteden birini biz kendi  karışımından oluşan zemin yapısı ve deprem
                • Proje’nin başlangıç noktasından bitişine  projemizdeki  iç  haberleşmemiz  için  yüklerinin büyüklüğü nedeniyle ülkemizde ilk

             40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45