Page 41 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 41
“
Güney Yaklaşım
Viyadüğü
projemiz yapım
sektörüne,
köprü yapım
literatürüne
giren önemli
deneyimler
kazandırmıştır.
Tasarım
ve yapım
teknikleri;
özellikle
itme-sürme ve
ağır kaldırma
yöntemleri,
temel yapısı
ve korozyon
koruması
özellikleri ile
köprü yapımının
referans
projelerinden
biri olmuştur. “
defa bu projede uygulanan Yatayda Sürekli Nurol İnşaat tarafından yürütülen inşaat Projenin bütününe bakıldığında şu anda
Donatılı Diyafram Duvar Tipi Temel yapısı işleri yanında grup şirketlerimizden Nurol devam eden işler hangi firmalarca hangi
ile inşa edilmiştir. Çelik tarafından da çelik konstrüksiyon bölgelerde sürdürülmektedir? Önümüzdeki
ve çelik tabliye sürme işlerinin dönemlerde bölümlerin trafiğe açılacağı
Üst yapısının çelik olmasından ve en yüksek gerçekleştirildiğini biliyoruz. Temmuz 2015 tarihler belli midir?
korozif ortamda, yani deniz koşullarında itibariyle son tabliyenin yerleştirilmesiyle
bulunmasından dolayı özel bir yüzey koruyucu bir Türkiye rekoruna daha imza atılmıştı. Gebze-Gemlik arasındaki bölüm 30 Haziran
ile kaplanmıştır. Bundan söz eder misiniz lütfen? itibarıyla trafiğe açılmıştır. Gemlik-Bursa
arası Makyol, Bursa-Susurluk arası Göçay,
Soğuk çinko kaplama malzeme ve özel Az önce bahsettiğim gibi; viyadük tabliyesinin Susurluk-Balıkesir arası Astaldi, Balıkesir-
bir boya ile kaplanarak 35 yıl hiç bakım yapımı, 2 küçük ve 2 büyük parçadan Kırkağaç-Akhisar arası Nurol, Akhisar-
gerektirmeyen yüzey korumasına sahiptir. oluşan 256 metrelik kısmında ağır kaldırma Manisa arası Özaltın-Makyol Ortaklığı,
Bulunduğu coğrafyanın, sahip olduğu çevre yöntemi uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Bu Manisa-İzmir Kesimi ise Özaltın tarafından
ve tarih koşullarına bağlı koruma altında parçalardan en büyüğü 124 metre boyunda 36 sürdürülmektedir.
olması nedeniyle geometrisi etkilenmiş ve metre genişliğinde 2.600 ton ağırlığındadır.
yapımı zorlaşmıştır. Bu nedenle viyadük Bu parça yerde imal edilmiş ve 57 metre Bütün kesimlerde yoğun şekilde çalışmalar
tabliyesinin yapımı, 1.123 metrelik kısmında yükseklikteki pozisyonuna kaldırılarak yapımı devam etmekte olup, Gemlik-Bursa arası
itme sürme yöntemi, 256 metrelik kısmında gerçekleştirilmiştir. Bu özellikleri ile yapım ve Bornova-Kemalpaşa arasındaki 20
ise ağır kaldırma yöntemi uygulanarak tekniği olarak Ağır Kaldırma yönteminde Km’lik bölümün 2016 yılı sonunda, diğer
gerçekleştirilmiştir. de bir ülke rekoruna imza atılmıştır. kesimlerin ise 2019 yılı içerisinde trafiğe
Güney Yaklaşım Viyadüğü projemiz yapım açılması planlanmaktadır.
Projede uygulanan İtme-Sürme yöntemi, sektörüne, köprü yapım literatürüne giren
toplamda 1.123 metre boy, 36 metre genişlik önemli deneyimler kazandırmıştır. Tasarım Tüm projede halihazırda çalışan toplam
ve 22.500 ton ağırlığa sahip tek parça tabliye ve yapım teknikleri; özellikle itme-sürme personel sayısı kaçtır? En fazla kaç sayıya
yapısı 2.000 metre radyusta, %3,5 eğimde ve ağır kaldırma yöntemleri, temel yapısı ulaştı? Proje sona erdiğinde bu sayı yaklaşık
yukarı doğru itilerek gerçekleştirilmiştir ve bu ve korozyon koruması özellikleri ile köprü olarak ne olacak?
özelliklerine bağlı olarak dünyada ilk olma yapımının referans projelerinden biri
özelliğine sahiptir. olmuştur. Temmuz 2016 ayı verileri doğrultusunda
41
41