Page 41 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 41

“

                                                                                                            Güney Yaklaşım
                                                                                                            Viyadüğü
                                                                                                            projemiz yapım
                                                                                                            sektörüne,
                                                                                                            köprü yapım
                                                                                                            literatürüne
                                                                                                            giren önemli
                                                                                                            deneyimler
                                                                                                            kazandırmıştır.
                                                                                                            Tasarım
                                                                                                            ve yapım
                                                                                                            teknikleri;
                                                                                                            özellikle
                                                                                                            itme-sürme ve
                                                                                                            ağır kaldırma
                                                                                                            yöntemleri,
                                                                                                            temel yapısı
                                                                                                            ve korozyon
                                                                                                            koruması
                                                                                                            özellikleri ile
                                                                                                            köprü yapımının
                                                                                                            referans
                                                                                                            projelerinden
                                                                                                            biri olmuştur.      “















              defa bu projede uygulanan Yatayda Sürekli  Nurol İnşaat tarafından yürütülen inşaat  Projenin  bütününe  bakıldığında  şu  anda
              Donatılı Diyafram Duvar Tipi Temel yapısı  işleri yanında grup şirketlerimizden Nurol  devam eden işler hangi firmalarca hangi
              ile inşa edilmiştir.                   Çelik tarafından da çelik konstrüksiyon  bölgelerde sürdürülmektedir? Önümüzdeki
                                                     ve   çelik  tabliye  sürme   işlerinin  dönemlerde  bölümlerin trafiğe açılacağı
              Üst yapısının çelik olmasından ve en yüksek  gerçekleştirildiğini biliyoruz. Temmuz 2015  tarihler belli midir?
              korozif  ortamda,  yani  deniz  koşullarında  itibariyle son tabliyenin yerleştirilmesiyle
              bulunmasından dolayı özel bir yüzey koruyucu  bir Türkiye rekoruna daha imza atılmıştı.  Gebze-Gemlik arasındaki bölüm 30 Haziran
              ile kaplanmıştır.                      Bundan söz eder misiniz lütfen?       itibarıyla trafiğe açılmıştır.  Gemlik-Bursa
                                                                                           arası Makyol, Bursa-Susurluk arası Göçay,
              Soğuk çinko kaplama malzeme ve özel  Az önce bahsettiğim gibi; viyadük tabliyesinin  Susurluk-Balıkesir arası Astaldi, Balıkesir-
              bir boya ile kaplanarak 35 yıl hiç bakım  yapımı, 2 küçük ve 2 büyük parçadan  Kırkağaç-Akhisar arası Nurol, Akhisar-
              gerektirmeyen yüzey korumasına sahiptir.  oluşan 256 metrelik kısmında ağır kaldırma  Manisa arası Özaltın-Makyol Ortaklığı,
              Bulunduğu coğrafyanın, sahip olduğu çevre  yöntemi uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Bu  Manisa-İzmir Kesimi ise Özaltın tarafından
              ve tarih koşullarına bağlı koruma altında  parçalardan en büyüğü 124 metre boyunda 36  sürdürülmektedir.
              olması nedeniyle geometrisi etkilenmiş ve  metre genişliğinde 2.600 ton ağırlığındadır.
              yapımı zorlaşmıştır. Bu nedenle viyadük  Bu parça yerde imal edilmiş ve 57 metre  Bütün kesimlerde yoğun şekilde çalışmalar
              tabliyesinin yapımı, 1.123 metrelik kısmında  yükseklikteki pozisyonuna kaldırılarak yapımı  devam etmekte olup, Gemlik-Bursa arası
              itme sürme yöntemi,  256 metrelik kısmında  gerçekleştirilmiştir.  Bu özellikleri ile yapım  ve Bornova-Kemalpaşa arasındaki 20
              ise  ağır  kaldırma  yöntemi  uygulanarak  tekniği  olarak  Ağır  Kaldırma  yönteminde  Km’lik bölümün 2016 yılı sonunda, diğer
              gerçekleştirilmiştir.                  de bir ülke rekoruna imza atılmıştır.  kesimlerin ise 2019 yılı içerisinde trafiğe
                                                     Güney Yaklaşım Viyadüğü projemiz yapım  açılması planlanmaktadır.
              Projede uygulanan İtme-Sürme yöntemi,  sektörüne, köprü yapım literatürüne giren
              toplamda 1.123 metre boy,  36 metre genişlik  önemli deneyimler kazandırmıştır. Tasarım  Tüm  projede  halihazırda  çalışan  toplam
              ve 22.500 ton ağırlığa sahip tek parça tabliye  ve yapım teknikleri; özellikle itme-sürme  personel sayısı kaçtır? En fazla kaç sayıya
              yapısı 2.000 metre radyusta, %3,5 eğimde  ve ağır kaldırma yöntemleri, temel yapısı  ulaştı? Proje sona erdiğinde bu sayı yaklaşık
              yukarı doğru itilerek gerçekleştirilmiştir ve bu  ve korozyon koruması özellikleri ile köprü  olarak ne olacak?
              özelliklerine  bağlı  olarak  dünyada ilk olma  yapımının  referans  projelerinden  biri
              özelliğine sahiptir.                   olmuştur.                             Temmuz 2016 ayı verileri doğrultusunda

                                                                                                                                41
                                                                                                                                41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46