Page 36 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 36

Ortaklar arasında yapılacak işlerin paylaşımı  Projede  özellikle finansman temininden  Projenin içerdiği güzergah üzerindeki bütün
                nasıl gerçekleştirildi? Bazı işlerin ihale ile  söz edilirken sıklıkla duyduğumuz Faz 1  otoyollar yeni inşa mı edilmekte yoksa
                grup dışından firmalara taşare edilmesi  ve Faz 2A - Faz 2B terimleriyle anlatılmak  arada kullanılacak mevcut devlet otoyolu
                (örneğin  Türkiye’nin  en uzun  tüneli olan  istenen nedir tam olarak?       bulunuyor mu? Bilgi alabilir miyiz bu
                Samanlı Tüneli gibi) risk taşımıyor muydu?                                   konuda?
                                                      Kredi anlaşmalarındaki otoyol kesimlerimizi
                Otoyol İşleri maliyet bazında eşit kesimlere  ifade etmektedir. Faz 1 Osmangazi köprüsü  Proje tamamlandığında 405 Km Ana Gövde
                ayrıldıktan sonra Ortak Firmalar arasında  dahil Gebze-Gemlik kesimini, Faz 2A Gemlik-  Uzunluğuna sahip olacaktır. Bu uzunluğun
                kura  ile  paylaşılmıştır.  Faz-I’de  Özel  Bursa kesimini ve Faz 2B Bursa-İzmir  384  Km’si  Yap-İşlet-Devret  Modeli
                Uzmanlık  gerektiren  iş  kalemleri  Asma  kesimlerini ifade etmektedirler.   kapsamında Görevli Şirketimiz (Otoyol
                Köprü,  Samanlı  Tüneli,  Güney  Yaklaşım                                    Yatırım ve İşletme A.Ş.) tarafından yapılacak
                Viyadüğü, işleri konusunda uzman ve  Faz 1 tamamlanmış olup işletmeye açılmıştır  olup 21 Km’si ise KGM tarafından yaptırılmış
                yeterlilik şartlarını sağlayan tecrübeli  ve 2013 yılındaki ilk kredimiz ile finansmanı  ve trafiğe açılmış olan mevcut Bursa Çevre
                firmalara ihale yolu ile verilmiştir.   sağlanmıştır. Faz 2A, 2014 yılındaki kredi ile  Yolu’dur.  384 Km Ana Gövde Otoyol yapımına
                                                      ve  Faz 2B,  2015  yılındaki  kredi  ile  finanse  ilave olarak öncesinde bahsetmiş olduğum
                Yapım işleri sorumlulukları bakımından  edilmiştir.                          bağlantı yolları, kavşak kolları, mevcut devlet
                Gebze – İzmir arası 7 ayrı kesime  bölünmüş                                  yolları düzenlemeleri ve yan yol inşaatlarını
                ve NÖMAYG A.O. tarafından otoyol yapım  2015 yılındaki kredi paketi de aynı zamanda  Görevli Şirketimiz yaparak trafiğe açacaktır.
                işleri aşağıda bulunan Tablo 1 ve Tablo 2’deki  Faz 1 ve Faz 2A’nın orijinal kredilerini
                dağılıma göre firmalara taşere edilmiştir.  refinanse etmiştir.              Projenin  mihenk  taşı  diyebileceğimiz  en
                                                                                             önemli yapılar nelerdir?

                  FAZ  KESİM  LOKASYON   KM        FİRMA         FAALİYET ALANI   ŞANTİYE YERİ  Önemli Yapılar:
                                                                                             Faz  I  için  Asma  Köprü,  Güney  Yaklaşım
                                      0+000 - 4+174,76  ASTALDI    OTOYOL           2+300
                                                                                             Viyadüğü, Orhangazi Tüneli (Samanlı) ve
                                     4+174,6 - 7+081,76  IHI+ITOCHU  ASMA KÖPRÜ   4+100 - 7+550  Viyadükler
                                     7+081,76 - 8+460,68  NUROL  GÜNEY YAKLAŞIM VİY.  8+400  Faz II A için Selçukgazi Tüneli ve Viyadükler
                                                                                             Faz II B için Belkahve Tüneli, Viyadükler
                                     8+460,68 - 19+213,00  MAKYOL-GÖÇAY  OTOYOL    15+500
                                    19+213,00 - 30+700,00  YÜKSEL-ÖZALTIN  OTOYOL  23+600    Projenin   gerçekleştirilme  sürecinde
                                                  DAĞCAN         SAMANLI TÜNELİ              öngörülmeyen durumlarla  karşılaşıldı mı?
                                    30+700,00 - 34+350,00                        30+500 - 34+750  Hangi noktalarda iş planına uygun süreçler
                                                  SIEMENS  SAMANLI TÜN. (Elektrik - Elektromekanik İşleri)
                                                                                             yaşanmadı ve neden?
                       1  GEBZE - ORHANGAZİ  8+460,68 - 34+350,00  ENİ  ÜST YAPI İŞLERİ  23+000
                   I                34+350,00 - 43+295,88  NUROL   OTOYOL          40+000    Kamulaştırmaların  yapılması  sürecinde
                                                                                             zaman zaman öngörülmeyen durumlarla
                                     0+000,00 - 58+300,00  SDG  OTOYOL KESİMİ AYDINLATMA
                                                                                             karşılaştık ancak gerek İdare’nin gerekse de
                                     0+000,00 - 43+295,88  BETAFENCE                         İlgili Kamu Kuruluşlarının çözüm noktasında
                                                                TEL ÇİT YAPIM İŞLERİ
                                    49+076,61 - 83+441,21  DOĞAN TEL                         çok katkıda bulunduklarını ve önümüzü
                                                                                             açmak konusunda ellerinden gelen bütün
                                     0+000,00 - 58+300,00  UNICOM  AKILLI ULAŞIM SİST.
                                                                                             imkanları  bu  proje  için  kullandıklarını
                                     0+000,00 - 58+300,00  KİSAN  YATAY ve DÜŞEY TRAFİK İŞARET.  söyleyebilirim.
                                     0+000,00 - 58+300,00  ASELSAN  ÜCRET TOPLAMA SİST.
                                                                                             Projenin çok önemli bir parçası olan İzmit
                           GEBZE - BURSA  0+000,00 - 83+441,21  ALKA  OTOKORKULUK
                                                                                             Körfezi Geçiş Köprüsü ki “Osmangazi
                                    49+076,61 - 58+300,00          OTOYOL
                       2                          MAKYOL                           57+500    Köprüsü” ismiyle anılacak olup, açılışı 30
                         ORHANGAZİ - BURSA                                                   Haziran 2016 tarihinde yapıldı ve hizmet
                  II-A              58+300,00 - 83+441,21          OTOYOL
                                    58+300,00 - 83+441,21  UNICOM  OTOYOL KESİMİ AYDINLATMA  vermeye başladı. Bilgi alabilir miyiz?
                     Tablo 1
                                                                                             Alt Yüklenici : IHI-ITOCHU Konsorsiyumu,
                                                                                             Sözleşme Bedeli : 1,114,489,552 USD
                  FAZ  KESİM  LOKASYON    KM         FİRMA        FAALİYET ALANI  ŞANTİYE YERİ  İşin Sözleşmesel Süresi : 37 Ay
                                                                                             Tamamlanma Süresi : 42 Ay
                      3   BURSA - SUSURLUK  104+535,00 - 163+300,00  GÖÇAY  OTOYOL  134+500,00
                                     163+300,00 - 178+927,16        OTOYOL
                          BURSA - SUSURLUK -                                                 Köprünün  deprem  açısından çok  kritik  bir
                      4                             ASTALDI                        199+500,00
                            BALIKESİR
                                     174+923,75 - 224+300,00        OTOYOL                   bölgede, Kuzey Anadolu Fay hattına çok
                                     224+300,00 - 231+519,50        OTOYOL                   yakın bir konumda yapılmış olmasının
                         SUSURLUK - BALIKESİR -                                              dezavantajı ne gibi etüdler ve çözümler ile
                      5              232+000,00 - 297+193,83  NUROL  OTOYOL        238+000,00
                          KIRKAĞAÇ - MANİSA                                                  aşıldı?
                                     297+000,00 - 317+284,00        OTOYOL
                                     317+284,00 - 297+193,83        OTOYOL                   Asma Köprü dünyanın en aktif sismik
                         KIRKAĞAÇ - MANİSA -
                      6                           ÖZALTIN-MAKYOL                   340+000,00
                             İZMİR                                                           bölgelerinden biri olan Kuzey Anadolu Fay
                                     352+000,00 - 363+450,00        OTOYOL
                                                                                             Hattı’nın oldukça yakınında bulunmaktadır.
                                     363+450,00 - 407+655,55        OTOYOL
                  II-B                              ÖZALTIN                        403+500,00
                                     407+700,00 - 408+654,59        OTOYOL                   Bu nedenle NÖMAYG jeoteknik, jeolojik ve
                                     KEMALPAŞA BAĞLANTI YOLU  DOĞAN TEL  TEL ÇİT YAPIM İŞLERİ  sismolojik değerlendirme için bu konuda
                                                                                             dünyanın en güvenilir firmalarından olan
                                     KEMALPAŞA BAĞLANTI YOLU  UNICOM  AYDINLATMA, AKILLI ULAŞIM SİST.
                                                                                             Amerikan FUGRO firmasını seçmiştir.
                                     KEMALPAŞA BAĞLANTI YOLU  AYDIN  DÜŞEY TRAFİK İŞARETLERİ
                      7    MANİSA - İZMİR
                                     KEMALPAŞA BAĞLANTI YOLU  ÇEPAŞ  OTO KORKULUK            Fugro firması 2010 yılında bölgenin jeolojik ve
                                     389+657,00 - 408+654,59  UNICOM  OTOYOL KESİMİ AYDINLATMA  sismik olarak her türlü zemin araştırmalarını
                                                                                             4 ay içinde tamamlamıştır. Akabinde FUGRO
                                     389+657,00 - 408+654,59  AYDIN  DÜŞEY TRAFİK İŞARETLERİ
                                                                                             firması İzmit Körfez Geçişi Köprüsü için
                                     389+657,00 - 408+654,59  KİSAN  YATAY TRAFİK İŞARETLEME  tasarım kiriterlerini belirlemiş, bölgenin faylı
                                     389+657,00 - 408+654,59  UŞAKLIGİL  TEL ÇİT YAPIM İŞLERİ  ve faysız haritalarını çizmiş ve aşağıdaki
                     Tablo 2                                                                 konuları da içeren deprem mühendisliği
                                                                                             yorumlamalarını yapmıştır:
             36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41