Page 36 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 36
Ortaklar arasında yapılacak işlerin paylaşımı Projede özellikle finansman temininden Projenin içerdiği güzergah üzerindeki bütün
nasıl gerçekleştirildi? Bazı işlerin ihale ile söz edilirken sıklıkla duyduğumuz Faz 1 otoyollar yeni inşa mı edilmekte yoksa
grup dışından firmalara taşare edilmesi ve Faz 2A - Faz 2B terimleriyle anlatılmak arada kullanılacak mevcut devlet otoyolu
(örneğin Türkiye’nin en uzun tüneli olan istenen nedir tam olarak? bulunuyor mu? Bilgi alabilir miyiz bu
Samanlı Tüneli gibi) risk taşımıyor muydu? konuda?
Kredi anlaşmalarındaki otoyol kesimlerimizi
Otoyol İşleri maliyet bazında eşit kesimlere ifade etmektedir. Faz 1 Osmangazi köprüsü Proje tamamlandığında 405 Km Ana Gövde
ayrıldıktan sonra Ortak Firmalar arasında dahil Gebze-Gemlik kesimini, Faz 2A Gemlik- Uzunluğuna sahip olacaktır. Bu uzunluğun
kura ile paylaşılmıştır. Faz-I’de Özel Bursa kesimini ve Faz 2B Bursa-İzmir 384 Km’si Yap-İşlet-Devret Modeli
Uzmanlık gerektiren iş kalemleri Asma kesimlerini ifade etmektedirler. kapsamında Görevli Şirketimiz (Otoyol
Köprü, Samanlı Tüneli, Güney Yaklaşım Yatırım ve İşletme A.Ş.) tarafından yapılacak
Viyadüğü, işleri konusunda uzman ve Faz 1 tamamlanmış olup işletmeye açılmıştır olup 21 Km’si ise KGM tarafından yaptırılmış
yeterlilik şartlarını sağlayan tecrübeli ve 2013 yılındaki ilk kredimiz ile finansmanı ve trafiğe açılmış olan mevcut Bursa Çevre
firmalara ihale yolu ile verilmiştir. sağlanmıştır. Faz 2A, 2014 yılındaki kredi ile Yolu’dur. 384 Km Ana Gövde Otoyol yapımına
ve Faz 2B, 2015 yılındaki kredi ile finanse ilave olarak öncesinde bahsetmiş olduğum
Yapım işleri sorumlulukları bakımından edilmiştir. bağlantı yolları, kavşak kolları, mevcut devlet
Gebze – İzmir arası 7 ayrı kesime bölünmüş yolları düzenlemeleri ve yan yol inşaatlarını
ve NÖMAYG A.O. tarafından otoyol yapım 2015 yılındaki kredi paketi de aynı zamanda Görevli Şirketimiz yaparak trafiğe açacaktır.
işleri aşağıda bulunan Tablo 1 ve Tablo 2’deki Faz 1 ve Faz 2A’nın orijinal kredilerini
dağılıma göre firmalara taşere edilmiştir. refinanse etmiştir. Projenin mihenk taşı diyebileceğimiz en
önemli yapılar nelerdir?
FAZ KESİM LOKASYON KM FİRMA FAALİYET ALANI ŞANTİYE YERİ Önemli Yapılar:
Faz I için Asma Köprü, Güney Yaklaşım
0+000 - 4+174,76 ASTALDI OTOYOL 2+300
Viyadüğü, Orhangazi Tüneli (Samanlı) ve
4+174,6 - 7+081,76 IHI+ITOCHU ASMA KÖPRÜ 4+100 - 7+550 Viyadükler
7+081,76 - 8+460,68 NUROL GÜNEY YAKLAŞIM VİY. 8+400 Faz II A için Selçukgazi Tüneli ve Viyadükler
Faz II B için Belkahve Tüneli, Viyadükler
8+460,68 - 19+213,00 MAKYOL-GÖÇAY OTOYOL 15+500
19+213,00 - 30+700,00 YÜKSEL-ÖZALTIN OTOYOL 23+600 Projenin gerçekleştirilme sürecinde
DAĞCAN SAMANLI TÜNELİ öngörülmeyen durumlarla karşılaşıldı mı?
30+700,00 - 34+350,00 30+500 - 34+750 Hangi noktalarda iş planına uygun süreçler
SIEMENS SAMANLI TÜN. (Elektrik - Elektromekanik İşleri)
yaşanmadı ve neden?
1 GEBZE - ORHANGAZİ 8+460,68 - 34+350,00 ENİ ÜST YAPI İŞLERİ 23+000
I 34+350,00 - 43+295,88 NUROL OTOYOL 40+000 Kamulaştırmaların yapılması sürecinde
zaman zaman öngörülmeyen durumlarla
0+000,00 - 58+300,00 SDG OTOYOL KESİMİ AYDINLATMA
karşılaştık ancak gerek İdare’nin gerekse de
0+000,00 - 43+295,88 BETAFENCE İlgili Kamu Kuruluşlarının çözüm noktasında
TEL ÇİT YAPIM İŞLERİ
49+076,61 - 83+441,21 DOĞAN TEL çok katkıda bulunduklarını ve önümüzü
açmak konusunda ellerinden gelen bütün
0+000,00 - 58+300,00 UNICOM AKILLI ULAŞIM SİST.
imkanları bu proje için kullandıklarını
0+000,00 - 58+300,00 KİSAN YATAY ve DÜŞEY TRAFİK İŞARET. söyleyebilirim.
0+000,00 - 58+300,00 ASELSAN ÜCRET TOPLAMA SİST.
Projenin çok önemli bir parçası olan İzmit
GEBZE - BURSA 0+000,00 - 83+441,21 ALKA OTOKORKULUK
Körfezi Geçiş Köprüsü ki “Osmangazi
49+076,61 - 58+300,00 OTOYOL
2 MAKYOL 57+500 Köprüsü” ismiyle anılacak olup, açılışı 30
ORHANGAZİ - BURSA Haziran 2016 tarihinde yapıldı ve hizmet
II-A 58+300,00 - 83+441,21 OTOYOL
58+300,00 - 83+441,21 UNICOM OTOYOL KESİMİ AYDINLATMA vermeye başladı. Bilgi alabilir miyiz?
Tablo 1
Alt Yüklenici : IHI-ITOCHU Konsorsiyumu,
Sözleşme Bedeli : 1,114,489,552 USD
FAZ KESİM LOKASYON KM FİRMA FAALİYET ALANI ŞANTİYE YERİ İşin Sözleşmesel Süresi : 37 Ay
Tamamlanma Süresi : 42 Ay
3 BURSA - SUSURLUK 104+535,00 - 163+300,00 GÖÇAY OTOYOL 134+500,00
163+300,00 - 178+927,16 OTOYOL
BURSA - SUSURLUK - Köprünün deprem açısından çok kritik bir
4 ASTALDI 199+500,00
BALIKESİR
174+923,75 - 224+300,00 OTOYOL bölgede, Kuzey Anadolu Fay hattına çok
224+300,00 - 231+519,50 OTOYOL yakın bir konumda yapılmış olmasının
SUSURLUK - BALIKESİR - dezavantajı ne gibi etüdler ve çözümler ile
5 232+000,00 - 297+193,83 NUROL OTOYOL 238+000,00
KIRKAĞAÇ - MANİSA aşıldı?
297+000,00 - 317+284,00 OTOYOL
317+284,00 - 297+193,83 OTOYOL Asma Köprü dünyanın en aktif sismik
KIRKAĞAÇ - MANİSA -
6 ÖZALTIN-MAKYOL 340+000,00
İZMİR bölgelerinden biri olan Kuzey Anadolu Fay
352+000,00 - 363+450,00 OTOYOL
Hattı’nın oldukça yakınında bulunmaktadır.
363+450,00 - 407+655,55 OTOYOL
II-B ÖZALTIN 403+500,00
407+700,00 - 408+654,59 OTOYOL Bu nedenle NÖMAYG jeoteknik, jeolojik ve
KEMALPAŞA BAĞLANTI YOLU DOĞAN TEL TEL ÇİT YAPIM İŞLERİ sismolojik değerlendirme için bu konuda
dünyanın en güvenilir firmalarından olan
KEMALPAŞA BAĞLANTI YOLU UNICOM AYDINLATMA, AKILLI ULAŞIM SİST.
Amerikan FUGRO firmasını seçmiştir.
KEMALPAŞA BAĞLANTI YOLU AYDIN DÜŞEY TRAFİK İŞARETLERİ
7 MANİSA - İZMİR
KEMALPAŞA BAĞLANTI YOLU ÇEPAŞ OTO KORKULUK Fugro firması 2010 yılında bölgenin jeolojik ve
389+657,00 - 408+654,59 UNICOM OTOYOL KESİMİ AYDINLATMA sismik olarak her türlü zemin araştırmalarını
4 ay içinde tamamlamıştır. Akabinde FUGRO
389+657,00 - 408+654,59 AYDIN DÜŞEY TRAFİK İŞARETLERİ
firması İzmit Körfez Geçişi Köprüsü için
389+657,00 - 408+654,59 KİSAN YATAY TRAFİK İŞARETLEME tasarım kiriterlerini belirlemiş, bölgenin faylı
389+657,00 - 408+654,59 UŞAKLIGİL TEL ÇİT YAPIM İŞLERİ ve faysız haritalarını çizmiş ve aşağıdaki
Tablo 2 konuları da içeren deprem mühendisliği
yorumlamalarını yapmıştır:
36