Page 44 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 44

BAE
                                          CEZAYİR


















             Bölge Müdürü: Nurettin DEMİR







































                  Tizi Ouzou vilayeti ile Bouıra vilayeti arasındaki bağlantıyı  toplam 1773 m’lik Djebahıa viyadüğü Cezayir’in en uzun
                  sağlayan devlet yolunda  (RN25)  trafik  yükünün  artması ve  viyadüğü olacaktır. Dengeli konsol viyadüklerde açıklıklar
                  mevcut yolun standartlarının düşük olması vilayetler arası  150 m yi bulmaktadır. Ayrıca otoyolda toplam uzunluğu 1,57
                  ulaşımı zorlaştırmaktadır. RN25 devlet yoluna alternatif olan  km olan 2 adet tünel mevcuttur. Tünelde de 2*3 olduğundan
                  48 km’lik otoyol inşaat yapımı Cezayir Karayolları idaresi  tünel kesiti 180 m yi bulmaktadır.
                                                                                             2
                  (Agence National Des Autoroutes) tarafından 12.02.2014  Nurol ve Özgün firmalarının Cezayir’de yaptıkları ilk otoyol
                  tarihinde  imzalanan  538  milyon  euroluk  sözleşme  ile   olması sebebiyle ayrı bir önem arz eden projede gerçekleşme
                  Özgün - Nurol – Engoa (GROUPEMENT O.N.E.) ortaklığına  % 19’a ulaşmıştır.
                  verilmiştir.
                                                                            PROJE KAPSAMINDAKİ ANA İMALAT MİKTARLARI
                  Bölge tipik kuzey Akdeniz iklim şartlarına sahip olup oldukça
                  yağışlı bir iklimin etkisindedir. Yüzey şekilleri çoğunlukla sarp  24.9 milyon m  güzergâh kazısı
                                                                                         3
                  olan bölgede Mayıs 2014’te proje ve kazı çalışmalarına kısmen  7,5 milyon m  güzergâh dolgusu
                                                                                        3
                  başlanmış olup,  viyadük ve tünel çalışmalarının Mayıs 2015  1,3 milyon m  beton
                                                                                        3
                  yılında başlaması ile ivme kazanmıştır.                   130.000 ton betonarme demiri
                                                                            800.000 ton çimento
                  Doğu Batı otoyolunda önemli bir bağlantı olan 48 Km’lik proje  3,5 milyon ton agrega
                  2*3 olarak tasarlanmıştır. Otoyol güzergahında 9 adet kavşak,  122 bin metre fore kazık
                  15 adet alt ve üst geçit bulunmaktadır. Ayrıca güzergahta 21  2200 adet prekast kirişi
                  adet (10,5 km) viyadük yapılmaktadır. Bunlardan 10 adedi  10 bin ton çelik halat
                  prekast kirişli (3 km), 11 adet (7, 5 km) dengeli konsol viyadük  45.000 ton bitüm
                  olarak tasarlanmıştır. Djebahıa bölgesinde 567  metresi  970.000 ton sıcak karışım
                  prekast kirişli 1206 metresi dengeli konsol olarak tasarlanan,  1,5 milyon ton temel
             44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49