Page 44 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 44
BAE
CEZAYİR
Bölge Müdürü: Nurettin DEMİR
Tizi Ouzou vilayeti ile Bouıra vilayeti arasındaki bağlantıyı toplam 1773 m’lik Djebahıa viyadüğü Cezayir’in en uzun
sağlayan devlet yolunda (RN25) trafik yükünün artması ve viyadüğü olacaktır. Dengeli konsol viyadüklerde açıklıklar
mevcut yolun standartlarının düşük olması vilayetler arası 150 m yi bulmaktadır. Ayrıca otoyolda toplam uzunluğu 1,57
ulaşımı zorlaştırmaktadır. RN25 devlet yoluna alternatif olan km olan 2 adet tünel mevcuttur. Tünelde de 2*3 olduğundan
48 km’lik otoyol inşaat yapımı Cezayir Karayolları idaresi tünel kesiti 180 m yi bulmaktadır.
2
(Agence National Des Autoroutes) tarafından 12.02.2014 Nurol ve Özgün firmalarının Cezayir’de yaptıkları ilk otoyol
tarihinde imzalanan 538 milyon euroluk sözleşme ile olması sebebiyle ayrı bir önem arz eden projede gerçekleşme
Özgün - Nurol – Engoa (GROUPEMENT O.N.E.) ortaklığına % 19’a ulaşmıştır.
verilmiştir.
PROJE KAPSAMINDAKİ ANA İMALAT MİKTARLARI
Bölge tipik kuzey Akdeniz iklim şartlarına sahip olup oldukça
yağışlı bir iklimin etkisindedir. Yüzey şekilleri çoğunlukla sarp 24.9 milyon m güzergâh kazısı
3
olan bölgede Mayıs 2014’te proje ve kazı çalışmalarına kısmen 7,5 milyon m güzergâh dolgusu
3
başlanmış olup, viyadük ve tünel çalışmalarının Mayıs 2015 1,3 milyon m beton
3
yılında başlaması ile ivme kazanmıştır. 130.000 ton betonarme demiri
800.000 ton çimento
Doğu Batı otoyolunda önemli bir bağlantı olan 48 Km’lik proje 3,5 milyon ton agrega
2*3 olarak tasarlanmıştır. Otoyol güzergahında 9 adet kavşak, 122 bin metre fore kazık
15 adet alt ve üst geçit bulunmaktadır. Ayrıca güzergahta 21 2200 adet prekast kirişi
adet (10,5 km) viyadük yapılmaktadır. Bunlardan 10 adedi 10 bin ton çelik halat
prekast kirişli (3 km), 11 adet (7, 5 km) dengeli konsol viyadük 45.000 ton bitüm
olarak tasarlanmıştır. Djebahıa bölgesinde 567 metresi 970.000 ton sıcak karışım
prekast kirişli 1206 metresi dengeli konsol olarak tasarlanan, 1,5 milyon ton temel
44