Page 33 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 33

Bazı  yasaların birbirine uyumlu hale  Bu tür çok ortaklı projelerde  olarak bağımsız bir şirkettir ve her
             getirilmesi gerekiyordu ve bu uzun  ortakların farklı çalışma kültürü  türlü denetime açıktır.
             zaman  aldı.  Bunların  uyumlu hale  nedeniyle  özellikle  personelin
                                                                            koşması nedeniyle miydi? Şirketin  “
             gelmesiyle beraber finansmanın  uyumu konusunda sorun yaşandı  Otoyol     A.Ş.’nin    kurulma
             önünü açabilmiş olduk.          mı?  Bunların  yönetilmesi  ve  zorunluluğu devletin bunu şart
                                             koordinasyonu  oldukça  zordur
             Bir de projenin çok büyük olması, o  diye düşünüyorum. Bunları nasıl  işleyişinden söz eder misiniz   Asma köprü
             sırada dünyada yaşanan ekonomik  harmanladınız?                lütfen?
             likidite krizine  denk gelmesi,  çok                                                           kuleleri deniz
             büyük bir finansmana ihtiyaç  Projenin başlangıcında altı ortakla  22 yıl bu otoyolu yapıp işletme
             duyması gibi konular bizi oldukça  işe başladık. Bir süre sonra beş  imtiyazını  vermek  için bir  yatırım
             zorladı başlarda.               ortağa indik. Şu an ortaklık ilişkileri  şirketi kurmak gerekiyordu. Otoyol  seviyesinden
                                             ve  şirket yönetimi  açısından  sıfır  A.Ş. bu amaçla kuruldu. Parayı
             Otoyol  A.Ş.  hakkında bilgi  alabilir  sorunlu bir döneme ulaştık.   bulan, otoyolu yapan ve işleten   252 metre
             miyiz?                          Burada şunu başarmış olduk.  bu şirket olup firmalar bu şirketin
                                             Altı ortaklı bir yapı. Hepsinin ayrı  ortağı. Yönetim Kurulu’muzda her   yüksekliğe
             Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş. altı  alışkanlıkları var, ayrı ücret politikası  ortak bir temsilci ile temsil ediliyor,
             kurucu ortak şirket tarafından 20  var, fiyat politikası var, iş yapma tarzı  her firmanın bir oy hakkı var.
             Eylül 2010 tarihinde Ankara’da yap-  var.                                                      sahip olup,
             işlet-devret mevzuatı çerçevesinde  Bunların  bir  araya  getirilerek  Mesela Nurol’u Oğuz Çarmıklı temsil
             özel amaçlı bir anonim şirket olarak  firmalardan kopyalanmasıyla bir  ediyor  ve Otoyol A.Ş. Yönetim   İstanbul
             50  milyon  Türk  Lirası  sermaye  ile  şirket yaratmak mümkün değildi.   Kurulu Başkanıdır kendisi.  Bu
             kuruldu.  Daha sonra  2012  yılında  Dolayısıyla Otoyol A.Ş. olarak ortak  sorunsuz yönetime gelinmesinde   Sapphire
             ortaklarımızdan Göçay İnşaat A.Ş.,  firmalardan tamamen bağımsız yeni  Oğuz  Bey’in  çok büyük  katkısı
             şirket içerisindeki paylarının büyük  bir şirket oluşturduk.   vardır.  Toparlayıcılığı,  yönetim
             bir kısmını diğer ortaklara devretme                           kabiliyeti  ve tecrübesi ile tüm  binasından
             kararı aldı. 2013 yılının sonunda ise  Projeye geleceğiz ama öncesinde  tarafların saygısını kazanmıştır.
             Yüksel İnşaat A.Ş. payını üç ortağa  çok merak edilen bir konu bu. Böyle  Şirketin işleyişine bakarsanız her  sadece 12
             devrederek  şirketten  ayrılma  kararı  büyük şirketlerin ortaklıkta pay  ortak bir oy hakkı ile toplantıya
             aldı.                           sahibi olmalarından kaynaklanan  katılıyor. Altıncı yılımızdayız ve
                                             baskı  ya da yönlendirme  olmuyor  henüz hiç bir kararımızda oylama
             Bugün itibariyle Otoyol A.Ş.’nin  mu?                          yapmadık. Bütün kararlarımızı görüş
             ortakları her biri inşaat sektörünün                           birliğiyle aldık. Henüz oy çokluğuyla   metre kısadır.“
             Türkiye ve dünyada önde gelen  Hayır, hiç bir baskı söz konusu değil.  aldığımız bir tane kararımız yoktur.
             beş  şirketinden  oluşmaktadır.  Bütün önemli konular Yönetim  Bu  kadar uyumlu  çalışan bir
             Ortaklarımız, Nurol İnşaat, Özaltın  Kurulunda konuşuluyor. Sonuçlara  topluluk  olduğumuzu  rahatlıkla
             İnşaat,  Makyol İnşaat,  Astaldi  ve  da bütün ortaklarımız özenle uyuyor.  söyleyebiliyorum.  Başlangıçtaki
             Göçay İnşaat firmalarıdır.      Otoyol  A.Ş.  ayrı  bir  tüzel  kişilik  sorunlar da çözüle çözüle azaldı tabii.















































            Osmangazi Köprüsü
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38