Page 33 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 33
Bazı yasaların birbirine uyumlu hale Bu tür çok ortaklı projelerde olarak bağımsız bir şirkettir ve her
getirilmesi gerekiyordu ve bu uzun ortakların farklı çalışma kültürü türlü denetime açıktır.
zaman aldı. Bunların uyumlu hale nedeniyle özellikle personelin
koşması nedeniyle miydi? Şirketin “
gelmesiyle beraber finansmanın uyumu konusunda sorun yaşandı Otoyol A.Ş.’nin kurulma
önünü açabilmiş olduk. mı? Bunların yönetilmesi ve zorunluluğu devletin bunu şart
koordinasyonu oldukça zordur
Bir de projenin çok büyük olması, o diye düşünüyorum. Bunları nasıl işleyişinden söz eder misiniz Asma köprü
sırada dünyada yaşanan ekonomik harmanladınız? lütfen?
likidite krizine denk gelmesi, çok kuleleri deniz
büyük bir finansmana ihtiyaç Projenin başlangıcında altı ortakla 22 yıl bu otoyolu yapıp işletme
duyması gibi konular bizi oldukça işe başladık. Bir süre sonra beş imtiyazını vermek için bir yatırım
zorladı başlarda. ortağa indik. Şu an ortaklık ilişkileri şirketi kurmak gerekiyordu. Otoyol seviyesinden
ve şirket yönetimi açısından sıfır A.Ş. bu amaçla kuruldu. Parayı
Otoyol A.Ş. hakkında bilgi alabilir sorunlu bir döneme ulaştık. bulan, otoyolu yapan ve işleten 252 metre
miyiz? Burada şunu başarmış olduk. bu şirket olup firmalar bu şirketin
Altı ortaklı bir yapı. Hepsinin ayrı ortağı. Yönetim Kurulu’muzda her yüksekliğe
Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş. altı alışkanlıkları var, ayrı ücret politikası ortak bir temsilci ile temsil ediliyor,
kurucu ortak şirket tarafından 20 var, fiyat politikası var, iş yapma tarzı her firmanın bir oy hakkı var.
Eylül 2010 tarihinde Ankara’da yap- var. sahip olup,
işlet-devret mevzuatı çerçevesinde Bunların bir araya getirilerek Mesela Nurol’u Oğuz Çarmıklı temsil
özel amaçlı bir anonim şirket olarak firmalardan kopyalanmasıyla bir ediyor ve Otoyol A.Ş. Yönetim İstanbul
50 milyon Türk Lirası sermaye ile şirket yaratmak mümkün değildi. Kurulu Başkanıdır kendisi. Bu
kuruldu. Daha sonra 2012 yılında Dolayısıyla Otoyol A.Ş. olarak ortak sorunsuz yönetime gelinmesinde Sapphire
ortaklarımızdan Göçay İnşaat A.Ş., firmalardan tamamen bağımsız yeni Oğuz Bey’in çok büyük katkısı
şirket içerisindeki paylarının büyük bir şirket oluşturduk. vardır. Toparlayıcılığı, yönetim
bir kısmını diğer ortaklara devretme kabiliyeti ve tecrübesi ile tüm binasından
kararı aldı. 2013 yılının sonunda ise Projeye geleceğiz ama öncesinde tarafların saygısını kazanmıştır.
Yüksel İnşaat A.Ş. payını üç ortağa çok merak edilen bir konu bu. Böyle Şirketin işleyişine bakarsanız her sadece 12
devrederek şirketten ayrılma kararı büyük şirketlerin ortaklıkta pay ortak bir oy hakkı ile toplantıya
aldı. sahibi olmalarından kaynaklanan katılıyor. Altıncı yılımızdayız ve
baskı ya da yönlendirme olmuyor henüz hiç bir kararımızda oylama
Bugün itibariyle Otoyol A.Ş.’nin mu? yapmadık. Bütün kararlarımızı görüş
ortakları her biri inşaat sektörünün birliğiyle aldık. Henüz oy çokluğuyla metre kısadır.“
Türkiye ve dünyada önde gelen Hayır, hiç bir baskı söz konusu değil. aldığımız bir tane kararımız yoktur.
beş şirketinden oluşmaktadır. Bütün önemli konular Yönetim Bu kadar uyumlu çalışan bir
Ortaklarımız, Nurol İnşaat, Özaltın Kurulunda konuşuluyor. Sonuçlara topluluk olduğumuzu rahatlıkla
İnşaat, Makyol İnşaat, Astaldi ve da bütün ortaklarımız özenle uyuyor. söyleyebiliyorum. Başlangıçtaki
Göçay İnşaat firmalarıdır. Otoyol A.Ş. ayrı bir tüzel kişilik sorunlar da çözüle çözüle azaldı tabii.
Osmangazi Köprüsü