Page 32 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 32
o kadar emek vermişim ki bir süre dinlenmek,
aileme çocuklarıma daha fazla zaman ayırmak
istiyorum.
Bu arada gündemle birlikte ihaleyi de dışarıdan
takip ediyorum tabii. Oldukça büyük bir proje.
Nurettin Bey’lerle gönül bağımız her zaman
var. Nurettin Bey, Erol Bey, Oğuz Bey çok saygı
duyduğumuz, insani değerlerinin çok yüksek
olmasıyla gurur duyduğumuz insanlar. Benim
hayatımda da 40 yıl evvel babamın alıp güvenle
götürdüğü bir yuva olmuş. Nurol’un ihaleyi
aldığını görünce gerçekten çok memnun oldum.
Sonrasında bu teklif geldi bana ve yukarıda
anlattığım sebeplerle kabul edemeyeceğimi
bildirdim. Bir kaç ay sürdü görüşmelerimiz. En
son İstanbul’da Oğuz Bey ile konuştuk. Artık
Oğuz Bey o kadar baskı yaptı ki bana ve “bunu bir
vatan görevi gibi kabul et” dedi. Çok etkilendim
tabii. Projenin cazibesine kapılmamak da
mümkün değildi ayrıca.
Altı ortaklı bir yapı var- o zaman Yüksel de
vardı- ki ortaklıklar hiç kolay değildir. Altı ayrı
disiplin, altı ayrı iş yönetme tarzı, altı ortaklı yapı
çok kolay yönetilebilir bir yapı değil. Oğuz Bey,
burayı yönetecek fazla sayıda insan yok ve senin
de artık bunu reddetme hakkın yok deyince
ben direnmeyi bıraktım. Başlangıçta gelip, bir
iki sene içinde düzeni kurar, sistemi oturtur ve
ondan sonra istiyorsan gidersin dedi. Altı sene
oldu. Buradayım...
Türkiye’nin en büyük projelerinden hatta
Sizi tanıyabilir miyiz? Aslında oldukça genç bir yaşta patron dünyanın önemli alt yapı projelerinden birini
olmuşsunuz. Bu nasıl gerçekleşti? gerçekleştiriyorsunuz. Bu çok gurur verici ve
1956’da Arhavi’de doğdum. Babam heyecanlı bir olay değil mi?
bankacıydı ve 1960 yılında Ankara’ya geldik. Bayındır İnşaat 1984 yılında çok ortaklı bir yapı
İlk orta liseyi Aydınlıkevler’de bitirdim. Sonra olarak kuruldu. Ben de kurucu ortaklardan Tabii bu süreçte projenin büyüklüğü, bir dünya
ODTÜ Makina Mühendisliği’ne isteyerek biri olarak 28 yaşında bu yapıya katıldım. projesi olması, Cumhuriyet tarihinin en büyük
girdim ve 1979’da mezun oldum. Evliyim, Bayındır hızla gelişti, büyüdü. Bayındır projesi olması çok etkileyiciydi. Biz mühendisler
Ceren isminde kızım, Yiğit isminde oğlum geliştikçe, biz de geliştik, farklı sektörlerde, işin cazibesine kısa bir süre sonra kapılıyoruz.
var. yoğun tecrübe edindik. 35 yaşında Bayındır Bir taraftan işlerim var, çocuklara, eve zaman
İnşaat’ın Yönetim Kurulu Başkan Vekilliği ayıracağım dedim. Diğer taraftan da orada
Bizim patronlarımızın da Arhavi’li olması ve Genel Müdürlüğü görevini üstlendim. müthiş bir çekim, dünyanın en büyük köprüsünü
sebebiyle, bu projeye katılmadan daha önce 1997 yılında da diğer üç arkadaşımla beraber yapmak, otoyollar, tüneller... Giderek bu bir
onlarla tanışıklığınız var mıydı? Bayındır’dan ayrıldık. “challenge” haline dönüşüyor. Sonuçta bu duygu
hakim geldi. Ve 2011’in hemen başıydı, bu
Tabii ki. Arhavi’de aynı mahallede evlerimiz Sizin ortaklıkları yönetme konusundaki görevi heyecan ve mutlulukla üstlendim.
var. Büyüklerimiz eskiden beri birbirlerini başarınızın nereden geldiği belli oluyor
tanır, bilirler. Zaten Nurol çok büyük ve gurur böylece. Deneyimleriniz hep çok ortaklı Oğuz Bey’in de söylediği gibi düşünmüştüm. İlk
duyduğumuz bir Holding. Gerçekten ilginç yapılar içinde gerçekleşmiş. Sonra bu dört başta sistemi kurarım, düzene koyarım ve sonra
bir şekilde grupla tanışmam ise çok eskilere ortakla neler yaptınız? bırakırım diye umuyordum. Fakat bu o kadar
dayanıyor. kolay olmadı tabii. Bir sene, iki sene çok büyük
Bayındır’dan ayrılan dört ortak ENER zorluklarla karşılaştık başlangıçta. Ama şükürler
ODTÜ’de okurken 1977’de boykot nedeniyle Grubunu oluşturduk. İnşaat, enerji ve olsun bugün hepsi geride kaldı. Ve köprünün
okul kapandı. Ne zaman açılacağı da belli turizm konularında faaliyetlerimize devam içinde bulunduğu Faz-I de açılarak, projenin en
değil. Babam Nurettin Bey’e götürdü beni. ettik. 2003 yılına geldiğimizde ENER Grubu kritik eşiği başarıyla geçilmiş oldu.
Dedi ki; “Bizim oğlan iyi talebe ama okul dışında Defne Tarım ve Eni Enerji İnşaat’ı aile
kapandı, haylazlığa başladı. Buralardan şirketleri olarak kurarak yola devam ettim. Projenin özelliklerinden söz eder misiniz?
biraz uzaklaşıp iş hayatını da görse iyi olur.” Projenin şu anda tamamlanan köprü gibi,
Nurettin Bey aldı beni derhal Ayaş tüneline Projeye hangi aşamada katıldınız? Bu nasıl otoyol, tünel gibi bölümlerinden ilerleyen
götürdü. Okul açılana kadar tam altı ay stajer gerçekleşti? sayfalarda söz edeceğiz. Başlangıçta durum
olarak çalıştım. İlk defa şantiyeciliği orada nasıldı?
tanımış, sevmiş oldum. Libya’dan döndüğümden beri, yani 1984’de
Bayındır kurulduğundan bu yana ben patron Bu projenin özellikleri; Türkiye’de ilk defa bu
Okul bitince neler yaptınız? İş hayatına olarak hayatıma devam etmişim. Aklımda büyüklükte bir altyapı projesi, bir otoyol projesi,
hemen başladınız mı? hiç profesyonel yöneticilik gibi bir şey yok yap işlet devret modeli ile realize edilecek.
doğal olarak. 2010 sonlarına doğru bütün Mevcut bütün alışkanlıklarla çelişiyor bu durum.
Okul bitince master yaptım aynı bölümde. işlerimi düzene koymuşum. Bana ait olan İhale edildiği zaman Türkiye’nin en büyük
Ama aileme yük olmamak için bitirmeden şirketler, ortak olduğum yapılar faaliyetlerini projesiydi. 5,5 yıl geride kaldı şu an itibariyle.
Libya’ya gittim ve orada 4- 4,5 yıl kadar sürdürüyor. Başlarında çok düzgün Başladığımızda bu büyüklükteki bir yap işlet
çalıştım. Sonra Libya dönüşünde de Bayındır yöneticilerimiz var. Ekonomik olarak artık devret projesinin özellikle finansman teminine
Grubu’na kurucu ortak olarak katıldım. oldukça rahatız. Uzun yıllar çalışma hayatına yönelik yasal alt yapısında belli boşluklar vardı.
32