Page 17 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 17
Çelik Tabliye Sürme ve Ağır
Kaldırma Metodları
Güney Yaklaşım Viyadüğü’nde Çelik Tabliye Sürme ve Ağır Yük Kaldırma Operasyonunda ilk aşamada 2.350
Ağır Kaldırma Metodlarının seçilmesi dünyada daha önce ton ağırlığında, 118 metre uzunluğundaki 31 numaralı
emsali bulunmayan proje örneği teşkil etmesini sağlamıştır. segment 60 metre yüksekliğe kaldırılmış ve montajı
tamamlanmıştır. İkinci aşamada 2.600 ton ağırlığında,
22.500 ton ağırlığında 1.123 metre uzunluğunda, 28 128 metre uzunluğundaki 29 numaralı segment 57 metre
segmentten oluşan tek parça haline getirilen tabliye sürme yüksekliğe kaldırılmış ve montajı tamamlanmıştır.
metoduyla proje konuma itilmiştir. 15 ayda tamamlanan bu
sürme operasyonu bir dünya rekoru olarak tarihe geçmiştir. Her 2 operasyon da Türkiye rekorudur.
Su İzolasyonu ve Asfalt İşleri
Çelik imalat işleri bittikten sonra viyadük üzerinde asfalt altında kalan kısımlar ve yaya yolları su teması ve hava şartlarına
karşı izole edilmiştir. Son olarak araç yolu üzerine 28 mm kalınlığında mastik asfalt ve 32 mm kalınlığında taş mastik
asfalt serim işi yapılmıştır.
17