Page 66 - Nurol Dünyası Dergisi - 26
P. 66
Güney Yaklaşım Viyadüğü
Asma Köprü’nün devamında bulunan Güney Yaklaşım
Viyadüğü çelik yapısı ise en az asma köprü inşaatı V YADÜ ÜN UZUNLU U 1378,92 m
kadar yüksek yapım teknolojisi gerektiren (Ham V YADÜ ÜN GEN L 35.930 m
çeliğin işlenmesi, kontrol ve testlerden geçirilmesi
ve yerinde montajı gibi derin bilgi birikimi isteyen ORTA AYAK SAYISI 11 Adet
mühendislik aşamaları gerektirmektedir.) ve tamamı
Türk müteahhitleri tarafından yapılmakta olan KENAR AYAK SAYISI 1 Adet
önemli bir yapıdır. AYAK YÜKSEKL (M N - MAX) (TABL YEN N ÜST SEV YES NDEN OLAN) 13 – 57 m
Güney Yaklaşım Viyadüğü, projenin Hersek burnu TOPLAM ÇEL K MALZEME TEM N 33.000 Ton
kısmında, Asma Köprü güney kısmı bitimi olan ÇEL K AYAK 7 .000 Ton
betonarme yaklaşım ayağı ile başlayan Km 7+081,76
noktası ile güney yönündeki betonarme son ayağı ÇEL K TABL YE 26.000 Ton
olan Km 8+460,68 noktası arasındaki 1.378,92 TOPLAM BETON M KTARI 37.735 m 3
metre güzergahta 11 adet çelik ayaklar üzerine
çelik tabliye olarak inşa edilmekte olup yapı büyük BETON DONATI M KTARI 5 .900 Ton
oranda tamamlanmıştır. Üst yapı çalışmaları devam S SM K DAMPER SAYISI 108 Adet
etmektedir.
LRB MESNET SAYISI 22 Adet
Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün Genel Özellikleri SPHERICAL MESNET 4 Adet
ve Ana İş Kalemlerine ait miktarlar aşağıdaki gibi
özetlenebilir.
66