Page 64 - Nurol Dünyası Dergisi - 26
P. 64

Gebze – Orhangazi – İzmir





                                             Otoyolu











         Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu; TEM  Otoyolu’ndan bir  tarihinin tek seferde yapılacak olan en büyük Yap-İşlet-
         kavşak ile ayrılarak yaklaşık 4 km sonra Gebze-Dilovası’na  Devret Altyapı Projesi olarak tarihe geçen “Gebze-
         ulaşan, körfezi asma köprü ile geçerek Yalova-Hersek  Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları
         Burnu’na ve oradan sırasıyla Orhangazi ve Bursa’ya;  dahil) Otoyolu” Projesi’nin, adından da anlaşılacağı üzere
         Bursa’da mevcut 21 kilometrelik Bursa-Batı Çevre Yolu’na  İzmit Körfezi’nin bir asma köprü ile geçişini sağlayan
         bağlandıktan sonra Susurluk, Balıkesir, Kırkağaç ve  hayati parçalarından birisidir.
         Manisa il ve ilçeleri üzerinden İzmir’e ulaşan ve toplam
         405 kilometrelik otoyol gövdesi ve 49 km’lik bağlantı  Asma köprülerin büyüklükleri,  esas olan ana  açıklıkları
         yollarından oluşan dev bir YİD projesidir.                ile belirlendiğinden, bu kritere göre tamamlandığında
                                                                   dünyanın en büyük 4. asma köprüsü, Avrupa’nın ise en
         İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, Türkiye Cumhuriyeti  büyük 2. asma köprüsü olacaktır.





       64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69