Page 64 - Nurol Dünyası Dergisi - 26
P. 64
Gebze – Orhangazi – İzmir
Otoyolu
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu; TEM Otoyolu’ndan bir tarihinin tek seferde yapılacak olan en büyük Yap-İşlet-
kavşak ile ayrılarak yaklaşık 4 km sonra Gebze-Dilovası’na Devret Altyapı Projesi olarak tarihe geçen “Gebze-
ulaşan, körfezi asma köprü ile geçerek Yalova-Hersek Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları
Burnu’na ve oradan sırasıyla Orhangazi ve Bursa’ya; dahil) Otoyolu” Projesi’nin, adından da anlaşılacağı üzere
Bursa’da mevcut 21 kilometrelik Bursa-Batı Çevre Yolu’na İzmit Körfezi’nin bir asma köprü ile geçişini sağlayan
bağlandıktan sonra Susurluk, Balıkesir, Kırkağaç ve hayati parçalarından birisidir.
Manisa il ve ilçeleri üzerinden İzmir’e ulaşan ve toplam
405 kilometrelik otoyol gövdesi ve 49 km’lik bağlantı Asma köprülerin büyüklükleri, esas olan ana açıklıkları
yollarından oluşan dev bir YİD projesidir. ile belirlendiğinden, bu kritere göre tamamlandığında
dünyanın en büyük 4. asma köprüsü, Avrupa’nın ise en
İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, Türkiye Cumhuriyeti büyük 2. asma köprüsü olacaktır.
64