Page 55 - Nurol Dünyası Dergisi - 25
P. 55

sma Köprü’nün de-
                                                                                                                       vamında           bulunan
                                                                                                               AGüney Yaklaşım Vi-
                                                                                                               yadüğü çelik yapısı ise en az
                                                                                                               asma köprü inşaatı kadar

                                                                                                               yüksek yapım teknolojisi ge-
                                                                                                               rektiren (Ham çeliğin işlen-
                                                                                                               mesi, kontrol ve testlerden
                                                                                                               geçirilmesi ve yerinde montajı
                                                                                                               gibi derin bilgi birikimi isteyen

                                                                                                               mühendislik  aşamaları ge-
                                                                                                               rektirmektedir.) ve tamamı
                                                                                                               Türk müteahhitleri tarafın-
                                                                                                               dan yapılacak olan önemli bir
                                                                                                               yapıdır.



                                                                                                               Güney Yaklaşım Viyadüğü,
                                                                                                               projenin Hersek burnu kısmın-
                                                                                                               da, Asma Köprü güney kısmı
 zmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü ise, ana açıklığı
 1.550 m , kenar açıklıklarının her biri 566 m ve toplam                                                       bitimi olan betonarme yak-
 İ2.682 m  uzunluğundadır. Kuzey ve Güney’deki geçiş                                                           laşım  ayağı  ile  başlayan  Km
 açıklıkları ile toplam uzunluğu 2.907 m’dir. Tabliye genişliği                                                7+081,76 noktası ile güney

 35,93 m, tabliye yüksekliği 4,75 m olup, 3,65 m genişliğindeki                                                yönündeki betonarme son
 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere toplam 6 şeritten oluşmaktadır.                                                ayağı olan Km 8+460,68 nok-
                                                                                                               tası arasındaki 1.378,92 metre
                                                                                                               güzergahta 11 adet çelik ayak-
 Asma Köprü inşaatında, 55.000 ton yapısal çelik ve

 20.000 ton ana kablo ve askı halatları olmak üzere toplam                                                     lar üzerine çelik tabliye olarak
 75.000 ton çelik imalatı bulunmaktadır. Zira köprünün                                                         inşa edilecektir.
 kuleleri olarak adlandırdığımız deniz içindeki betonarme
 temellerden çıkan çelik şaftların üzerine oturan ayakları ve
 tabliyesi yapısal çelikten imal edilmektedir. Buna mukabil
 deniz içindeki kule temelleri ve ana halatın bağlandığı ankraj

 3
 blokları için de yaklaşık 200.000 m  betonarme imalat söz
 konusudur.































 56                                                                                                                                                  57
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60