Page 53 - Nurol Dünyası Dergisi - 25
P. 53
ebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu; TEM Otoyolu’ndan bir kavşak
ile ayrılarak yaklaşık 4 km sonra Gebze-Dilovası’na ulaşan,
Gkörfezi asma köprü ile geçerek Yalova-Hersek Burnu’na ve ora-
dan sırasıyla Orhangazi ve Bursa’ya; Bursa’da mevcut 21 kilometre-
lik Bursa-Batı Çevre Yolu’na bağlandıktan sonra Susurluk, Balıkesir,
Kırkağaç ve Manisa il ve ilçeleri üzerinden İzmir’e ulaşan ve toplam
405 kilometrelik otoyol gövdesi ve 49 km’lik bağlantı yollarından
oluşan dev bir YİD projesidir.
TOPLAM ADET
Asma Köprü 1
Tünel 3
Viyadükler 35
Betonarme 33
Çelik 1
Kompozit 1
Köprüler 187
Üst Geçit 91
Alt Geçit 58
Hidrolik 37
Kompozit 1
Menfezler 965
Kutu Menfez (Alt Geçit) 265
Kutu Menfez (Hidrolik) 697
22
Otoyol Hizmet Tesisleri 17
KÖRFEZ ŞİMDİ İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, Türkiye Cumhuriyeti tarihinin
4
2
BAMBAŞKA tek seferde yapılacak olan en büyük Yap-İşlet-Devret Altyapı Projesi
olarak tarihe geçen “Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve
Bağlantı Yolları dahil) Otoyolu” Projesi’nin, adından da anlaşılacağı
üzere İzmit Körfezi’nin bir asma köprü ile geçişini sağlayan hayati
parçalarından birisidir.
Asma köprülerin büyüklükleri, esas olan ana açıklıkları ile be-
Gebze – Orhangazi – İzmir Otoyolu lirlendiğinden, bu kritere göre tamamlandığında Dünya’nın en
büyük 4. asma köprüsü, Avrupa’nın ise en büyük 2. asma köprüsü
(İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil) olacaktır.
54 55