Page 54 - Nurol Dünyası Dergisi - 25
P. 54
sma Köprü’nün de-
vamında bulunan
AGüney Yaklaşım Vi-
yadüğü çelik yapısı ise en az
asma köprü inşaatı kadar
yüksek yapım teknolojisi ge-
rektiren (Ham çeliğin işlen-
mesi, kontrol ve testlerden
geçirilmesi ve yerinde montajı
gibi derin bilgi birikimi isteyen
mühendislik aşamaları ge-
rektirmektedir.) ve tamamı
Türk müteahhitleri tarafın-
dan yapılacak olan önemli bir
yapıdır.
Güney Yaklaşım Viyadüğü,
projenin Hersek burnu kısmın-
da, Asma Köprü güney kısmı
zmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü ise, ana açıklığı
1.550 m , kenar açıklıklarının her biri 566 m ve toplam bitimi olan betonarme yak-
İ2.682 m uzunluğundadır. Kuzey ve Güney’deki geçiş laşım ayağı ile başlayan Km
açıklıkları ile toplam uzunluğu 2.907 m’dir. Tabliye genişliği 7+081,76 noktası ile güney
35,93 m, tabliye yüksekliği 4,75 m olup, 3,65 m genişliğindeki yönündeki betonarme son
3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere toplam 6 şeritten oluşmaktadır. ayağı olan Km 8+460,68 nok-
tası arasındaki 1.378,92 metre
güzergahta 11 adet çelik ayak-
Asma Köprü inşaatında, 55.000 ton yapısal çelik ve
20.000 ton ana kablo ve askı halatları olmak üzere toplam lar üzerine çelik tabliye olarak
75.000 ton çelik imalatı bulunmaktadır. Zira köprünün inşa edilecektir.
kuleleri olarak adlandırdığımız deniz içindeki betonarme
temellerden çıkan çelik şaftların üzerine oturan ayakları ve
tabliyesi yapısal çelikten imal edilmektedir. Buna mukabil
deniz içindeki kule temelleri ve ana halatın bağlandığı ankraj
3
blokları için de yaklaşık 200.000 m betonarme imalat söz
konusudur.
56 57