Page 54 - Nurol Dünyası Dergisi - 25
P. 54

sma Köprü’nün de-
                                                                                                                                                                                                                                                                                     vamında           bulunan
                                                                                                                                                                                                                                                                             AGüney Yaklaşım Vi-
                                                                                                                                                                                                                                                                             yadüğü çelik yapısı ise en az
                                                                                                                                                                                                                                                                             asma köprü inşaatı kadar

                                                                                                                                                                                                                                                                             yüksek yapım teknolojisi ge-
                                                                                                                                                                                                                                                                             rektiren (Ham çeliğin işlen-
                                                                                                                                                                                                                                                                             mesi, kontrol ve testlerden
                                                                                                                                                                                                                                                                             geçirilmesi ve yerinde montajı
                                                                                                                                                                                                                                                                             gibi derin bilgi birikimi isteyen

                                                                                                                                                                                                                                                                             mühendislik  aşamaları ge-
                                                                                                                                                                                                                                                                             rektirmektedir.) ve tamamı
                                                                                                                                                                                                                                                                             Türk müteahhitleri tarafın-
                                                                                                                                                                                                                                                                             dan yapılacak olan önemli bir
                                                                                                                                                                                                                                                                             yapıdır.



                                                                                                                                                                                                                                                                             Güney Yaklaşım Viyadüğü,
                                                                                                                                                                                                                                                                             projenin Hersek burnu kısmın-
                                                                                                                                                                                                                                                                             da, Asma Köprü güney kısmı
                                                                                   zmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü ise, ana açıklığı
                                                                                   1.550 m , kenar açıklıklarının her biri 566 m ve toplam                                                                                                                                   bitimi olan betonarme yak-
                                                                               İ2.682 m  uzunluğundadır. Kuzey ve Güney’deki geçiş                                                                                                                                           laşım  ayağı  ile  başlayan  Km
                                                                                açıklıkları ile toplam uzunluğu 2.907 m’dir. Tabliye genişliği                                                                                                                               7+081,76 noktası ile güney

                                                                                35,93 m, tabliye yüksekliği 4,75 m olup, 3,65 m genişliğindeki                                                                                                                               yönündeki betonarme son
                                                                                3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere toplam 6 şeritten oluşmaktadır.                                                                                                                               ayağı olan Km 8+460,68 nok-
                                                                                                                                                                                                                                                                             tası arasındaki 1.378,92 metre
                                                                                                                                                                                                                                                                             güzergahta 11 adet çelik ayak-
                                                                                Asma Köprü inşaatında, 55.000 ton yapısal çelik ve

                                                                                20.000 ton ana kablo ve askı halatları olmak üzere toplam                                                                                                                                    lar üzerine çelik tabliye olarak
                                                                                75.000 ton çelik imalatı bulunmaktadır. Zira köprünün                                                                                                                                        inşa edilecektir.
                                                                                kuleleri olarak adlandırdığımız deniz içindeki betonarme
                                                                                temellerden çıkan çelik şaftların üzerine oturan ayakları ve
                                                                                tabliyesi yapısal çelikten imal edilmektedir. Buna mukabil
                                                                                deniz içindeki kule temelleri ve ana halatın bağlandığı ankraj

                                                                                                                          3
                                                                                blokları için de yaklaşık 200.000 m  betonarme imalat söz
                                                                                konusudur.































         56                                                                                                                                                                                                                                                                                                        57
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59