Page 47 - Nurol Dünyası Dergisi - 24
P. 47
Güney Yaklaşım Viyadüğü Tabliye Montajı 2. Aşama
Güney Yaklaşım Viyadüğü ‘nün görüntüsü… simulasyonu…
zmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü ve Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün yapım tekniği ve çalışmalarından yukarıda bahsettikten sonra, devam
eden otoyol yapım çalışmalarına ilişkin bilgi vermek gerekirse; Gebze – İznik (Güney) Kavşağı (Km: 0+000-58+300) arası Faz-I kapsamında
bulunan otoyol yapım çalışmalarında %37’nin üzerinde gerçekleşmeye ulaşırken, bir taraftan Samanlı Tüneli’nde 4 aynada tünel kazı imalatı
hızla devam etmekte olup Ağustos 2013 sonu itibarıyla 4 ayna toplamında; kümülatif ilerleyiş üstyarı kazısı 4.089 m, altyarı kazısı 3.943 m,
iinvert 1.011 m, kemer betonu 816 m’ye varırken, diğer bir taraftan beton köprü ve viyadük imalatlarında (K1-KOL1 ve KOL2,V1,V2,V3,V4 ve V5)
başlık kirişlerinin ve mesnet montajlarının yapılarak sahada üretimi yapılan I-Kirişlerin yerlerine konulmaya başlanmış olduğundan bahsede-
biliriz. Toprak İşleri çalışmalarında ise özellikle Km:34+350-43+296 arasında kaya dolgu imalatının büyük bir kısmının tamamlanarak otoyol
gövdesinin Terasman (Reglaj) seviyesine geldiğini söyleyebiliriz.
Samanlı Tüneli Giriş Portalı Samanlı Tüneli Giriş Sağ Tüp Üst Yarı Kazısı
TOYOL A.Ş.’nin projeye olan
inancı ve ciddi bir öngörü ile erken
başlatılan bu çalışmalar ne-
Oticesinde, Faz-1 kapsamındaki
yapım çalışmalarının 2015 yılı sonlarında
tamamlanması hedeflenmektedir.
Ağustos 2013 sonu itibarı ile, Proje’nin
tamamında yaklaşık 3.600 kişinin çalıştığı
ülkemizin gözbebeği bu dev projenin
vatanımıza hayırlı olmasını temenni edi-
yor, bu büyük projeye katkısı olan herkese
K1 Kavşağı Kol-1 Köprüsü Kirişin Mesnete V2 Viyadüğünün görüntüsü… çalışma ve desteklerinden ötürü teşek-
Montajı
kürlerimi sunuyorum.
Kemal Yavuz BATUM
OTOYOL Yatırım ve İşletme A.Ş.
CEO
47