Page 47 - Nurol Dünyası Dergisi - 24
P. 47

Güney Yaklaşım Viyadüğü Tabliye Montajı 2. Aşama
        Güney Yaklaşım Viyadüğü ‘nün görüntüsü…                            simulasyonu…

          zmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü ve Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün yapım tekniği ve çalışmalarından yukarıda bahsettikten sonra, devam
          eden otoyol yapım çalışmalarına ilişkin bilgi vermek gerekirse; Gebze – İznik (Güney) Kavşağı (Km: 0+000-58+300) arası Faz-I kapsamında
          bulunan otoyol yapım çalışmalarında %37’nin üzerinde gerçekleşmeye ulaşırken, bir taraftan Samanlı Tüneli’nde 4 aynada tünel kazı imalatı
          hızla devam etmekte olup Ağustos 2013 sonu itibarıyla 4 ayna toplamında;  kümülatif ilerleyiş üstyarı kazısı 4.089 m, altyarı kazısı 3.943 m,
       iinvert 1.011 m, kemer betonu 816 m’ye varırken, diğer bir taraftan beton köprü ve viyadük imalatlarında (K1-KOL1 ve KOL2,V1,V2,V3,V4 ve V5)
        başlık kirişlerinin ve mesnet montajlarının yapılarak sahada üretimi yapılan I-Kirişlerin yerlerine konulmaya başlanmış olduğundan bahsede-
        biliriz. Toprak İşleri çalışmalarında ise özellikle Km:34+350-43+296 arasında kaya dolgu imalatının büyük bir kısmının tamamlanarak otoyol
        gövdesinin Terasman (Reglaj) seviyesine geldiğini söyleyebiliriz.
























        Samanlı Tüneli Giriş Portalı                                Samanlı Tüneli Giriş Sağ Tüp Üst Yarı Kazısı



                                                                                                TOYOL   A.Ş.’nin  projeye  olan
                                                                                                inancı ve ciddi bir öngörü ile erken
                                                                                                başlatılan  bu  çalışmalar  ne-
                                                                                        Oticesinde,       Faz-1  kapsamındaki
                                                                                         yapım çalışmalarının 2015 yılı sonlarında
                                                                                         tamamlanması hedeflenmektedir.

                                                                                         Ağustos 2013 sonu itibarı ile, Proje’nin
                                                                                         tamamında yaklaşık 3.600 kişinin çalıştığı
                                                                                         ülkemizin gözbebeği bu dev projenin
                                                                                         vatanımıza hayırlı olmasını temenni edi-
                                                                                         yor, bu büyük projeye katkısı olan herkese
        K1 Kavşağı Kol-1 Köprüsü Kirişin Mesnete   V2 Viyadüğünün görüntüsü…             çalışma ve desteklerinden ötürü teşek-
        Montajı
                                                                                         kürlerimi sunuyorum.

                                                                                                           Kemal Yavuz BATUM
                                                                                                  OTOYOL Yatırım ve İşletme A.Ş.
                                                                                                                         CEO
                                                                                                                           47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52