Page 46 - Nurol Dünyası Dergisi - 24
P. 46
YURT
İÇİ
sma Köprü’nün devamında bulunan Güney Yaklaşım Viyadüğü çe-
lik yapısı ise en az asma köprü inşaatı kadar yüksek yapım teknolojisi
gerektiren (Ham çeliğin işlenmesi, kontrol ve testlerden geçirilmesi ve
yerinde montajı gibi derin bilgi birikimi isteyen mühendislik aşamaları
Agerektirmektedir.) ve tamamı Türk müteahhitleri tarafından yapılacak
olan önemli bir yapıdır.
Güney Yaklaşım Viyadüğü, projenin Hersek burnu kısmında, Asma Köprü güney
kısmı bitimi olan betonarme yaklaşım ayağı ile başlayan Km 7+081,76 noktası
ile güney yönündeki betonarme son ayağı olan Km 8+460,68 noktası arasındaki
1.378,92 metre güzergahta 11 adet çelik ayaklar üzerine çelik tabliye olarak inşa edi-
lecektir.
Güney Yaklaşım Viyadüğü
Güzergahı
Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün Genel Özellikleri ve Ana İş
Kalemlerine ait miktarlar:
VİYADÜĞÜN UZUNLUĞU 1378,92 m ÇELİK TABLİYE 26.000 Ton
VİYADÜĞÜN GENİŞLİĞİ 35,930 m TOPLAM BETON MİKTARI 37.735 m³
ORTA AYAK SAYISI 11 Adet BETON DONATI MİKTARI 5.900 Ton
KENAR AYAK SAYISI 1 Adet SİSMİK DAMPER SAYISI 108 Adet
AYAK YÜKSEKLİĞİ (MİN - MAX) (TABLİYENİN ÜST SEVİYESİNDEN OLAN) 13 – 57 m LRB MESNET SAYISI 22 Adet
TOPLAM ÇELİK MALZEME TEMİNİ 33.000 Ton SPHERICAL MESNET 4 Adet
ÇELİK AYAK 7.000 Ton
Güney Yaklaşım Viyadüğü 3-Boyutlu Model Güney Yaklaşım Viyadüğü Orta Ayak Elevasyon Detayı