Page 43 - Nurol Dünyası Dergisi - 24
P. 43
zmit Körfez Geçişi Asma
Asma Köprü Ad Ülkesi Ana Aç kl
(m) Köprüsü, Türkiye Cumhuri-
yeti tarihinin tek seferde
yapılacak olan en büyük Yap-
Akashi Kaikyo Japonya 1.991 iİşlet-Devret Altyapı Projesi
olarak tarihe geçen “Gebze-Or-
hangazi-İzmir (İzmit Körfez
Geçişi ve Bağlantı Yolları dahil)
Otoyolu” Projesi’nin, adından
Xihoumen Köprüsü Çin 1.650 da anlaşılacağı üzere İzmit
Körfezi’nin bir asma köprü
ile geçişini sağlayan hayati
parçalarından birisidir.
Great Baelt Danimark 1.624 Asma köprülerin büyüklükleri,
esas olan ana açıklıkları ile be-
lirlendiğinden, bu kritere göre
tamamlandığında dünyanın en
zmit Körfez Geçi i Türkiye 1.550 büyük 4. asma köprüsü, Avru-
Köprüsü pa’nın ise en büyük 2. asma
köprüsü olacaktır.
Toplam Projenin ana
ANA İŞ KALEMLERİ Toplam Uzunluk yapıları ile ana iş
(m)
Asma Köprü (adet) 1 2.682 kalemlerine ait
miktarları
Viyadük (adet) 37 20.840
- Betonarme Viyadük 35 18.982
- Çelik/Kompozit Viyadük 2 1.632
Alt Geçit (adet) 187
Üst Geçit (adet) 68 3.533
Köprü (adet) 84 11.017
Kutu Menfez (adet) 727
Tünel (Samanlı, Selçukgazi, Belkahve) (adet) 3 6.235
Kavşak (adet) 25
Servis ve Park Alanı (adet) 17
Bakım İşletme Tesisi (adet) 8
KAZI (m³) 150.000.000
DOLGU (m³) 145.000.000
ALTTEMEL + PMT (ton) 20.000.000
BİT. TEM.+BİNDER (ton) 6.750.000
AŞINMA (ton) 1.900.000
43