Page 12 - Nurol Dünyası Dergisi 31
P. 12
ORDU ÇEVRE YOLU
İNŞAAT
1. ETABI AÇILDI
NUROL - YÜKSEL - ÖZKA - YDA Ortaklığı tarafından
yapımı üstlenilen Ordu Çevre Yolu Projesi, 16.11.2011
tarihinde ihale edilmiş, 07.02.2012 tarihinde sözleşmesi
imzalanarak 22.02.2012 tarihinde yapım çalışmalarına
başlanmıştır. 19,1 km uzunluğunda olan bölünmüş yol
olarak ihale edilen güzergah; Akçaova Irmağı’ndan
ayrılarak Boztepe’nin altından tünelle geçip, Civil Deresi
ve Melet Irmağı’nı viyadükle geçerek Ordu Üniversitesi
arazisi ve devamında Turnasuyu mevkiinde Karadeniz
Sahil Yolu’na ulaşmaktadır. Proje kapsamında bulunan
Boztepe Tüneli (2 x 3.310 m), Öceli Tüneli (2 x 2.019 m)
olmak üzere toplam 2 x 5.330 m uzunluğunda 2 adet
tünel, toplam uzunluğu 1.871 m olan 2 adet viyadük
(Civil Viyadüğü 673 m ve Melet Viyadüğü 1.198 m)
bulunmaktadır. Güzergah üzerinde sırasıyla Perşembe
Kavşağı, Ulubey Kavşağı ve Doğu Kavşağı olmak üzere
toplam 3 adet kavşak yer almaktadır.
19,1 km olarak ihale edilmiş olan Ordu Çevre Yolu İnşaatı işinde, yöre halkının ihtiyaçları, çevre şartları ve jeolojik nedenlerden
dolayı Melet Viyadüğü’nden itibaren projede değişiklik yapılarak yolun uzunluğu 21,4 km’ye çıkmıştır. Bu değişiklik ile Terzili
Tüneli (2 x 1.180 m), T1 Tüneli (2 x 440 m), T2 Tüneli (2 x 1.740 m), T3 Tüneli (2 x 802 m) olmak üzere 2 x 4.162 m uzunluğunda
4 adet tünel ile mevcut projede 1.189 m uzunluğunda olan Melet Viyadüğü’nün boyu Sanayi Kavşağı’nın revizyonu ile birlikte
1.796 m’ye çıkartılmıştır. Ayrıca 202 m uzunluğunda Akçatepe-1 Viyadüğü, 148 m uzunluğunda Akçatepe-2 Viyadüğü ve 335 m
uzunluğundaki Turnasuyu Viyadüğü’nün projeye dahil edilmesi ile birlikte ikmal inşaatı kapsamındaki toplam viyadük boyu 2.481
m’ye çıkmıştır. Bu değişiklikle yoğun yerleşim alanından Karadeniz Sahil Yoluna bağlanacak olan Ordu Çevre Yolu, yapılan proje
değişikliği ile Turnasuyu’nun doğusundan, Ordu-Giresun Havaalanı’na yakın bir noktadan bağlanarak daha çevreci bir yol haline
gelmiştir.
21,4 km’ lik Ordu Çevre Yolu inşaatında 10,7 km’lik kesim olan Perşembe Kavşağı ile Otogar Kavşağı arasında 1. Etap çalışmalar
tamamlanmış olup 03.03.2019 tarihinde ilgili yol kesimi trafiğe açılmıştır. Kalan 10.7 km’ lik kesim olan 2. Etap çalışmalarına
başlanılmış olup 2021 yılında tamamlanarak yolun trafiğe açılması hedeflenmektedir.
12