Page 42 - Nurol Dünyası Dergisi - 26
P. 42

“İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nü
        karayla buluşturan Güney Yaklaşım
        Viyadüğü; her iki kenarındaki
        betonarme ayaklarının  arasında,
        11 adet çelik ayak üzerinde 1.400
        metre uzunluğunda yekpare çelik bir
        tabliye yapısından oluşmaktadır.”
























          Öncelikle sizi kısaca tanıyabilir  NUROL Grubuna ne zaman                   Gebze–İzmir Otoyolu Projesi
          miyiz? Eğitiminiz ve sonraki iş  dahil oldunuz?                             kapsamında, İzmit Körfez
          hayatınız hakkında bilgi alalım       Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu Projesi   Köprüsü Güney Yaklaşım
          lütfen.                               kapsamında Güney Yaklaşım Viyadüğü  Viyadüğü’nün en büyük
                                                ihalesinin alınması ile 2012 Ekim ayında   parçasının monte edilmesi
          Cengiz F. GÜMÜŞDAĞ, Proje Müdürü 1975   NUROL grubuna dahil oldum.
          Ankara doğumluyum. İlk öğretim ve                                           sürecini başarıyla tamamlamış
          liseyi Ankara’da tamamladıktan sonra                                        bulunmaktasınız. Viyadük
          Gazi Üniversitesi Makina Mühendisliği   Viyadük hakkında sorularımıza
          bölümünde Lisans eğitimini tamamladım.   geçmeden önce Türkiye’nin          hakkında genel bir bilgi alabilir
                                                ve dünyanın en büyük                  miyiz?
          Endüstriyel tesislerin mekanik tasarımlarından
          başladığım iş hayatımda, planlama, tedarik,  projelerinden biri olan Gebze-   Köprüyü karayla  buluşturan Güney  Yaklaşım
          ar-ge, imalat ve montaj gibi çeşitli kollarda   İzmir Otoyol Projesi ile ilgili   Viyadüğü, yaklaşık 1,4 kilometre uzunluğunda.
          tecrübe edinme şansı buldum. Üç kıtada,                                     Her iki kenarındaki betonarme ayaklarının
          yaklaşık beş yılı yurt dışında ikamet ederek ve   neler söyleceksiniz?      arasında 11 adet çelik ayak üzerinde 1.400
          on yılı uluslararası projelerde 17 yıl görev aldım.                         metre uzunluğunda yekpare çelik bir tabliye
                                                                                      yapısından
                                                                                                   oluşmaktadır.
                                                                                                                  Yekpareden
          2009 yılında Makedonya’da kurulan Doğalgaz   Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu Projesi   kastımız,  cıvata  kullanmadan,  tamamen
          Çevrim Santrali projesinden bu yana da Proje   bütçesel anlamda dünyanın en büyük alt   kaynaklı, tek bir parça olması. Ana çelik yapı
          Müdürü olarak çalışıyorum.            yapı projesi ve Yap-İşlet-Devret modeli   toplamda 32 bin 500 ton ağırlığındadır ve
                                                ile Türkiye için çok önemli bir örnek. İzmit   60 metre yükseklikteki köprü tabliyesini
                                                Körfez Geçiş Köprüsü de bu projenin kalbi.
                                                                                      11 metre yükseklikteki  otoyol  gövdesine
                                                                                      bağlamaktadır.
                                                Hayatımızın son üç yılını bölgede geçirmiş
                                                kişiler olarak da bölge için ne kadar gerekli
                                                olduğunu canlı yaşama şansı bulduk.
                                                Denizin içinde 1.550 metre aralık ile
                                                kurulan 252 metre yükseklikteki iki kulesi
                                                ile  dünyanın  4üncü,  Avrupa’nın  en  büyük
                                                köprüsü. Karadan karaya, viyadükleri ile
                                                birlikte toplam 4,5 kilometre uzunluğunda.

                                                İlk olarak 70’li yılların sonunda aynı lokasyonda
                                                ön taslak çalışmaları yapılan, daha sonra
                                                bölgenin sismik gereksinimlerini aşabilecek
                                                teknolojinin  yetersizliği  veya  finansal
                                                yoksunluklar nedeniyle gerçekleştirilemeyen
                                                35 yıllık bir hayalin gerçekleşmesi aslında
             Cengiz F. GÜMÜŞDAĞ, Proje Müdürü   başka bir bakış açısıyla.
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47