Page 42 - Nurol Dünyası Dergisi - 26
P. 42
“İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nü
karayla buluşturan Güney Yaklaşım
Viyadüğü; her iki kenarındaki
betonarme ayaklarının arasında,
11 adet çelik ayak üzerinde 1.400
metre uzunluğunda yekpare çelik bir
tabliye yapısından oluşmaktadır.”
Öncelikle sizi kısaca tanıyabilir NUROL Grubuna ne zaman Gebze–İzmir Otoyolu Projesi
miyiz? Eğitiminiz ve sonraki iş dahil oldunuz? kapsamında, İzmit Körfez
hayatınız hakkında bilgi alalım Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu Projesi Köprüsü Güney Yaklaşım
lütfen. kapsamında Güney Yaklaşım Viyadüğü Viyadüğü’nün en büyük
ihalesinin alınması ile 2012 Ekim ayında parçasının monte edilmesi
Cengiz F. GÜMÜŞDAĞ, Proje Müdürü 1975 NUROL grubuna dahil oldum.
Ankara doğumluyum. İlk öğretim ve sürecini başarıyla tamamlamış
liseyi Ankara’da tamamladıktan sonra bulunmaktasınız. Viyadük
Gazi Üniversitesi Makina Mühendisliği Viyadük hakkında sorularımıza
bölümünde Lisans eğitimini tamamladım. geçmeden önce Türkiye’nin hakkında genel bir bilgi alabilir
ve dünyanın en büyük miyiz?
Endüstriyel tesislerin mekanik tasarımlarından
başladığım iş hayatımda, planlama, tedarik, projelerinden biri olan Gebze- Köprüyü karayla buluşturan Güney Yaklaşım
ar-ge, imalat ve montaj gibi çeşitli kollarda İzmir Otoyol Projesi ile ilgili Viyadüğü, yaklaşık 1,4 kilometre uzunluğunda.
tecrübe edinme şansı buldum. Üç kıtada, Her iki kenarındaki betonarme ayaklarının
yaklaşık beş yılı yurt dışında ikamet ederek ve neler söyleceksiniz? arasında 11 adet çelik ayak üzerinde 1.400
on yılı uluslararası projelerde 17 yıl görev aldım. metre uzunluğunda yekpare çelik bir tabliye
yapısından
oluşmaktadır.
Yekpareden
2009 yılında Makedonya’da kurulan Doğalgaz Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu Projesi kastımız, cıvata kullanmadan, tamamen
Çevrim Santrali projesinden bu yana da Proje bütçesel anlamda dünyanın en büyük alt kaynaklı, tek bir parça olması. Ana çelik yapı
Müdürü olarak çalışıyorum. yapı projesi ve Yap-İşlet-Devret modeli toplamda 32 bin 500 ton ağırlığındadır ve
ile Türkiye için çok önemli bir örnek. İzmit 60 metre yükseklikteki köprü tabliyesini
Körfez Geçiş Köprüsü de bu projenin kalbi.
11 metre yükseklikteki otoyol gövdesine
bağlamaktadır.
Hayatımızın son üç yılını bölgede geçirmiş
kişiler olarak da bölge için ne kadar gerekli
olduğunu canlı yaşama şansı bulduk.
Denizin içinde 1.550 metre aralık ile
kurulan 252 metre yükseklikteki iki kulesi
ile dünyanın 4üncü, Avrupa’nın en büyük
köprüsü. Karadan karaya, viyadükleri ile
birlikte toplam 4,5 kilometre uzunluğunda.
İlk olarak 70’li yılların sonunda aynı lokasyonda
ön taslak çalışmaları yapılan, daha sonra
bölgenin sismik gereksinimlerini aşabilecek
teknolojinin yetersizliği veya finansal
yoksunluklar nedeniyle gerçekleştirilemeyen
35 yıllık bir hayalin gerçekleşmesi aslında
Cengiz F. GÜMÜŞDAĞ, Proje Müdürü başka bir bakış açısıyla.