Page 31 - Nurol Dünyası Dergisi - 26
P. 31

gerektiğinden ilk bir buçuk sene Ankara’daki görece küçük   aldıktan sonra, projenin finans temin sürecinde ve bu
        bir şirketin üst yapı işinde saha mühendisi olarak çalışmaya   sürecin beraber yürümek zorunda olduğu hukuk, çevre,
        başladıktan sonra oradan ayrılarak çok daha büyük bir şirketin   trafik, bakım-işletme vb konularda bankalar ve bankaların
        Ankara’daki merkezinde Barajlar Grup Müdürlüğü’nde görev
                                                                  teknik danışmanlarıyla detaylı çalışmaları götürürken diğer
 Nurol İnşaat   aldım. Bu süreçte, yakında başlayacak olan Borçka ve Muratlı   taraftan işin gerçekleşmesine yönelik özellikle dünyanın en
                                                                  büyük 4. Asma Köprüsü’nün yapımına dair ihale, sözleşme
        Barajları’nın her anlamda planlamasında görevlendirildim.
                                                                  görüşmeleri ve teknik çalışmalarında ve tüm bu konuların
        Sonra da, bu projelerin hayata geçmesiyle birlikte şantiyeye
 ve Ticaret A.Ş.  giden ilk birkaç kişiden biriydim.  Gerek bu proje, gerekse   “due diligence” sürecinde Teknik Müdür olarak görev yaptım.
                                                                  2 senelik bu zorlu sürecin sonunda işin başlamasını müteakip
        de  bu  projedeki  yöneticilerim,  iş  hayatımdaki  önemli
        kilometre taşları oldu benim için. Hep söylerim, bir
                                                                  de Asma Köprü ve Güney Yaklaşım Viyadüğü inşaatının
        profesyonelin ilk yöneticileri çok önemlidir.  Buna  çok
        inanıyorum.  Gerek teknik anlamda, gerekse de iş ahlakı   teknik koordinasyonunu üstlendim.
        ve disiplini açısından doğru ellerde şekillenmek çok
        önemli.  Yaklaşık 2 sene Türkiye’nin enerji açısından göz    “Bana güvenerek beni bu göreve layık gören
        bebeği sayılabilecek, yerli ve yabancı 7 firmanın oluşturduğu   Patronlarıma mahçup olmadan almış olduğum
        konsorsiyumun gerçekleştirdiği bu projelerde görev
        yaptıktan sonra, Romanya’ya Bükreş-Köstence otoyolu          bayrağı daha yükseklere taşımak zorundayım. Başka
        inşaatı için gittim. Yine bu projede görev alan ilk birkaç   bir seçenek yok."
        kişiden  biriydim.  Projelere  ilk  olarak  gidenlerden  olmak
        ve sözleşme imzasından başlayarak şantiye kurgusunun
        oluşturulduğu ve mobilizasyonun başladığı ilk günlerden    Bu iki  yapının tamamlanmasına yaklaşık  7-8 ay  kala,
        itibaren projelerin içinde olmak da yine iş hayatındaki    Nurol İnşaat’ın Genel Müdürlük görevinin tevdi edilmesi
 Genel Müdür  şanslarımdan bir diğeriydi.  Bu  ülkede  resmi  taahhüt  işi   sonucu, 30 Mart 2015 tarihinde Nurol Ailesi’nin bir ferdi
        yapan ilk Türk firmasının mensubu olarak  Romanya’nın
        ilk otoyolunu yapıyor olmak ise çok kolay değildi, deyim   olmaya layık görülerek bu onurlu ve önemli görevime
                                                                   başladım.
        yerindeyse kafamızı vura vura ve ülkeye ait geçmiş hiçbir
        tecrübeden yararlanmadan bir işe başlamak ve bunu          Esasen geçiş süreci diye bir şey pek yok benim için; varsa da
        başarıyla tamamlamak çok kolay olmadı. Bu projede, bu      ben pek haberdar değilim. Ama son 5 yıldır Nurol Ailesi’ni
        sefer teknik ofiste görev yapmaya başladım ve  2 buçuk     yakından tanıma fırsatım oldu. Beni bu göreve layık gören
        sene sonra Teknik Ofis'in başına geçtim. Bir bu kadar süre   Patronlarım bana bu görevi teklif ettiler. Ben de büyük
        de bu görevi yerine getirdikten sonra projeyi tamamlarken   bir onur ve memnuniyetle kabul ettim. Tabii ne kadar zor
        Romanya’da  Ülke  Müdürlüğü  görevine getirildim ve 2      ve önemli bir göreve geldiğimin farkında olarak...  Zira,
        sene  de  bu  görevi  gerçekleştirdim.  Sonrasında,  o  sırada   takdir edersiniz ki Nurol geçen yarım asırda Türkiye’de
        Türk müteahitlik sektörünün ciddi ilgi alanlarından biri olan   ve  dünyada  ciddi  istihdam  alanları  yaratmış,  özellikle
        Körfez ülkelerinden Dubai ve Katar’da yeni başlayacak olan   ilk yıllarda Türkiye’de yetişmiş teknik personel eksiği
        yol projelerinin birinde Proje Müdürü olarak görev yapmam   ciddi  düzeyde  iken  adeta  bir  “okul”  olmuş  ve  ülkenin
        istense de, daha önce bahsettiğim gibi  artık 6 yaşlarına gelmiş   kalkınmasında önemli rol oynamış bir şirket. Ticari
        ilk kızımın sürekli yanında olamamamdan kaynaklanan küçük   perspektiften daha çok yurt içinde katma değer katarak
        bir rahatsızlığından ötürü bu görevi kabul edemedim ve     kalkınma ve sanayileşmede lider rol alması, yurt dışında
        yanında olmak için yaklaşık 5 ay Türkiye’ye dönmek zorunda   ise Nurol’un başarılarının ülke tanıtımına etkisi olduğunun
        kaldım; zira sorun küçüktü ama kronikleşmeden el koymak    bilinciyle attığı her adıma dikkat etmiş ve bu sorumlulukla
        gerekiyordu. Bu sorunun şükür ki kısa sürede üstesinden    büyüyerek bugünlere gelmiş bir kurum. Şimdi bu kurumun
        gelebildik ama artık o projeler de başlamıştı ve yönetim   başında ben de her adımımda bu sorumlulukla hareket
        organizasyonu nispeten tamamlanmıştı. Bu sebeple, Teknik   etmeye azami gayret sarf ediyor; Patronlarımın bugünlere
        Müdür olarak göreve başladığım Katar’daki yol projesinde 1   getirmiş olduğu bu kurumu daha yükseklere taşıma
        seneyi aşkın çalıştıktan sonra Proje Müdürü olarak bu projeyi   ilkesine bağlı kalmaya çalışıyorum.
        tamamladım.
                                                                   •Grubumuzdaki en genç genel müdürlerden biri olarak
        •Nurol  ailesine  ne  zaman  katıldınız,  geçiş  sürecinizi   çok büyük bir sorumluluk almış bulunuyorsunuz. Nurol
        anlatır mısınız?                                           İnşaat Genel Müdürü olarak kısa ve uzun vadede neler
                                                                   yapmayı planlamaktasınız?
        Az önce bahsettiğim projeyi tamamlama tarihlerinde,        Öncelikle başarılı olmak doğal hedefim.  Bana güvenerek
        Türkiye Cumhuriyeti’nin en büyük Yap-İşlet-Devret alt      beni bu göreve layık gören Patronlarıma mahçup
        yapı projesi ve hatta dünyanın önde gelen projelerinden    olmadan almış olduğum bayrağı daha yükseklere taşımak
        olan ve kamuoyunda İstanbul-İzmir Otoyolu olarak bilinen   zorundayım. Başka bir seçenek yok. Bunu yaparken hep
        Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesi hayata geçmek        aslolanın insan olduğunun bilinciyle hareket edeceğim.
        üzereydi. Bu proje benim Nurol’u yakından tanımama sebep   Nurol yarım asrı devirmek üzere olan uluslararası dev bir
        olan bir başka şansımdı. Projeyi gerçekleştirmek üzere bir   grup. Bu grubun öncü ve lokomotif firması Nurol İnşaat’ı
        araya gelmiş 6 firmanın projenin ifası için Otoyol Yatırım   sıfırdan bugünlere getirmek ve bunu yükselterek devam
        ve İşletme A.Ş.’yi kurarak KGM ile sözleşme imzaladığı     ettirmek kolay değil. Bu yapının her türlü ahlaki sınavdan
        27/09/2010’dan 2 gün sonra 29/09/2010 tarihinde projeye    geçerek bugüne kadar bir çok önemli eseri geride bırakmış
        dahil oldum. Organizasyonun nihayetlendirildiği Mart-      olduğunu, finansal büyüklüğünü, deneyimini, kurumsal
        2011’e kadar İcra Kurulu’nda ve Teknik Komite’de görev     yapısını inkar edemezsiniz.

                                                                                                                           31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36