Page 31 - Nurol Dünyası Dergisi - 26
P. 31
gerektiğinden ilk bir buçuk sene Ankara’daki görece küçük aldıktan sonra, projenin finans temin sürecinde ve bu
bir şirketin üst yapı işinde saha mühendisi olarak çalışmaya sürecin beraber yürümek zorunda olduğu hukuk, çevre,
başladıktan sonra oradan ayrılarak çok daha büyük bir şirketin trafik, bakım-işletme vb konularda bankalar ve bankaların
Ankara’daki merkezinde Barajlar Grup Müdürlüğü’nde görev
teknik danışmanlarıyla detaylı çalışmaları götürürken diğer
Nurol İnşaat aldım. Bu süreçte, yakında başlayacak olan Borçka ve Muratlı taraftan işin gerçekleşmesine yönelik özellikle dünyanın en
büyük 4. Asma Köprüsü’nün yapımına dair ihale, sözleşme
Barajları’nın her anlamda planlamasında görevlendirildim.
görüşmeleri ve teknik çalışmalarında ve tüm bu konuların
Sonra da, bu projelerin hayata geçmesiyle birlikte şantiyeye
ve Ticaret A.Ş. giden ilk birkaç kişiden biriydim. Gerek bu proje, gerekse “due diligence” sürecinde Teknik Müdür olarak görev yaptım.
2 senelik bu zorlu sürecin sonunda işin başlamasını müteakip
de bu projedeki yöneticilerim, iş hayatımdaki önemli
kilometre taşları oldu benim için. Hep söylerim, bir
de Asma Köprü ve Güney Yaklaşım Viyadüğü inşaatının
profesyonelin ilk yöneticileri çok önemlidir. Buna çok
inanıyorum. Gerek teknik anlamda, gerekse de iş ahlakı teknik koordinasyonunu üstlendim.
ve disiplini açısından doğru ellerde şekillenmek çok
önemli. Yaklaşık 2 sene Türkiye’nin enerji açısından göz “Bana güvenerek beni bu göreve layık gören
bebeği sayılabilecek, yerli ve yabancı 7 firmanın oluşturduğu Patronlarıma mahçup olmadan almış olduğum
konsorsiyumun gerçekleştirdiği bu projelerde görev
yaptıktan sonra, Romanya’ya Bükreş-Köstence otoyolu bayrağı daha yükseklere taşımak zorundayım. Başka
inşaatı için gittim. Yine bu projede görev alan ilk birkaç bir seçenek yok."
kişiden biriydim. Projelere ilk olarak gidenlerden olmak
ve sözleşme imzasından başlayarak şantiye kurgusunun
oluşturulduğu ve mobilizasyonun başladığı ilk günlerden Bu iki yapının tamamlanmasına yaklaşık 7-8 ay kala,
itibaren projelerin içinde olmak da yine iş hayatındaki Nurol İnşaat’ın Genel Müdürlük görevinin tevdi edilmesi
Genel Müdür şanslarımdan bir diğeriydi. Bu ülkede resmi taahhüt işi sonucu, 30 Mart 2015 tarihinde Nurol Ailesi’nin bir ferdi
yapan ilk Türk firmasının mensubu olarak Romanya’nın
ilk otoyolunu yapıyor olmak ise çok kolay değildi, deyim olmaya layık görülerek bu onurlu ve önemli görevime
başladım.
yerindeyse kafamızı vura vura ve ülkeye ait geçmiş hiçbir
tecrübeden yararlanmadan bir işe başlamak ve bunu Esasen geçiş süreci diye bir şey pek yok benim için; varsa da
başarıyla tamamlamak çok kolay olmadı. Bu projede, bu ben pek haberdar değilim. Ama son 5 yıldır Nurol Ailesi’ni
sefer teknik ofiste görev yapmaya başladım ve 2 buçuk yakından tanıma fırsatım oldu. Beni bu göreve layık gören
sene sonra Teknik Ofis'in başına geçtim. Bir bu kadar süre Patronlarım bana bu görevi teklif ettiler. Ben de büyük
de bu görevi yerine getirdikten sonra projeyi tamamlarken bir onur ve memnuniyetle kabul ettim. Tabii ne kadar zor
Romanya’da Ülke Müdürlüğü görevine getirildim ve 2 ve önemli bir göreve geldiğimin farkında olarak... Zira,
sene de bu görevi gerçekleştirdim. Sonrasında, o sırada takdir edersiniz ki Nurol geçen yarım asırda Türkiye’de
Türk müteahitlik sektörünün ciddi ilgi alanlarından biri olan ve dünyada ciddi istihdam alanları yaratmış, özellikle
Körfez ülkelerinden Dubai ve Katar’da yeni başlayacak olan ilk yıllarda Türkiye’de yetişmiş teknik personel eksiği
yol projelerinin birinde Proje Müdürü olarak görev yapmam ciddi düzeyde iken adeta bir “okul” olmuş ve ülkenin
istense de, daha önce bahsettiğim gibi artık 6 yaşlarına gelmiş kalkınmasında önemli rol oynamış bir şirket. Ticari
ilk kızımın sürekli yanında olamamamdan kaynaklanan küçük perspektiften daha çok yurt içinde katma değer katarak
bir rahatsızlığından ötürü bu görevi kabul edemedim ve kalkınma ve sanayileşmede lider rol alması, yurt dışında
yanında olmak için yaklaşık 5 ay Türkiye’ye dönmek zorunda ise Nurol’un başarılarının ülke tanıtımına etkisi olduğunun
kaldım; zira sorun küçüktü ama kronikleşmeden el koymak bilinciyle attığı her adıma dikkat etmiş ve bu sorumlulukla
gerekiyordu. Bu sorunun şükür ki kısa sürede üstesinden büyüyerek bugünlere gelmiş bir kurum. Şimdi bu kurumun
gelebildik ama artık o projeler de başlamıştı ve yönetim başında ben de her adımımda bu sorumlulukla hareket
organizasyonu nispeten tamamlanmıştı. Bu sebeple, Teknik etmeye azami gayret sarf ediyor; Patronlarımın bugünlere
Müdür olarak göreve başladığım Katar’daki yol projesinde 1 getirmiş olduğu bu kurumu daha yükseklere taşıma
seneyi aşkın çalıştıktan sonra Proje Müdürü olarak bu projeyi ilkesine bağlı kalmaya çalışıyorum.
tamamladım.
•Grubumuzdaki en genç genel müdürlerden biri olarak
•Nurol ailesine ne zaman katıldınız, geçiş sürecinizi çok büyük bir sorumluluk almış bulunuyorsunuz. Nurol
anlatır mısınız? İnşaat Genel Müdürü olarak kısa ve uzun vadede neler
yapmayı planlamaktasınız?
Az önce bahsettiğim projeyi tamamlama tarihlerinde, Öncelikle başarılı olmak doğal hedefim. Bana güvenerek
Türkiye Cumhuriyeti’nin en büyük Yap-İşlet-Devret alt beni bu göreve layık gören Patronlarıma mahçup
yapı projesi ve hatta dünyanın önde gelen projelerinden olmadan almış olduğum bayrağı daha yükseklere taşımak
olan ve kamuoyunda İstanbul-İzmir Otoyolu olarak bilinen zorundayım. Başka bir seçenek yok. Bunu yaparken hep
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesi hayata geçmek aslolanın insan olduğunun bilinciyle hareket edeceğim.
üzereydi. Bu proje benim Nurol’u yakından tanımama sebep Nurol yarım asrı devirmek üzere olan uluslararası dev bir
olan bir başka şansımdı. Projeyi gerçekleştirmek üzere bir grup. Bu grubun öncü ve lokomotif firması Nurol İnşaat’ı
araya gelmiş 6 firmanın projenin ifası için Otoyol Yatırım sıfırdan bugünlere getirmek ve bunu yükselterek devam
ve İşletme A.Ş.’yi kurarak KGM ile sözleşme imzaladığı ettirmek kolay değil. Bu yapının her türlü ahlaki sınavdan
27/09/2010’dan 2 gün sonra 29/09/2010 tarihinde projeye geçerek bugüne kadar bir çok önemli eseri geride bırakmış
dahil oldum. Organizasyonun nihayetlendirildiği Mart- olduğunu, finansal büyüklüğünü, deneyimini, kurumsal
2011’e kadar İcra Kurulu’nda ve Teknik Komite’de görev yapısını inkar edemezsiniz.
31