Page 33 - Nurol Dünyası Dergisi - 24
P. 33

ÜSKÜDAR


        ·     İlk etapta karşılaşılan güçlükler nelerdi?                                               İSTASYONU
        Proje başlangıcından, ticari  tren işletmeciliği başlangıç tarihi olan
        29.10.2013’e kadar geçen 9 yıl 2 aylık süre içinde arkeolojik kazılar büyük bir
        yer kaplamaktadır. En uzun sürmüş olan Sirkeci Kuzey Giriş Yapısı kazıları için
        7 yıl harcanmıştır.

        ·    Tarihi eser yoğun bir bölgeyi kapsamasının etkileri nasıl aşıldı?

        Arkeolojik kazılara uzun sürmesi nedeniyle, inşaat faaliyetlerine oldukça geç
        başlanılabilmiştir. Arkeolojik kazılar sırasında inşaat işlerinde dur-kalklar ve
        verim düşüklükleri yaşanmıştır. Ancak, aktivitelerin iyi planlanıp iş gücü ve
        ekipmanların arttırılmasıyla, , Proje hedefleri yakalanabilmiştir.
             Nurol’un bu projede yaptığı işler konusunda detaylı bilgi alabilir miyiz?


        Marmaray BC1 Projesi kapsamında yer alan;
        1)     TBM ve NATM tüneller içinde Yedikule-Yenikapı arası TBM tüneli ile
               NATM yöntemi ile açılmış olan Yenikapı manevra tüneli,
        2)     Kazlıçeşme-Yedikule ve Ayrılıkçeşme hemzemin inşaat ve hat işleri,
        3)     Kazlıçeşme İstasyonu, Yenikapı İstasyonu, Sirkeci İstasyonu Kuzey
               ve Güney Giriş Yapıları, Üsküdar İstasyonu,
        4)     Yedikule, Yenikapı ve Ayrılıkçeşme Havalandırma Binaları,
        5)     Ayrılıkçeşme Yol ve Kavşak Düzenleme İşleri
        NUROL’un  içinde  yer  aldığı  Ortaklık  tarafından  tamamlanmıştır.  Bunların
        dışında, tasarım, imalat ve saha montajlarının  NUROL ÇELİK tarafından
        tamamlanmış olan iki adet çelik köprü de Projemiz kapsamında yer
        almaktadır.                                                             Projenin Türkiye için anlamı nedir?

                                                                          Marmaray BC1 Projesi, “Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-
                                                                          Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi ve Demiryolu
                                                                          Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı (Marmaray)” kapsamı altında
                                                                          yer almakta olup, Avrupa ve Asya Yakaları’nı İstanbul
                                                                          Boğazı’nın altından demiryolu ile birleştirmektedir.
                                                                          Projenin kamu yararına yönelik en önemli özelliği, ağır
                                                                          yük taşımacılığı ve yüksek hızlı tren işletmeciliğine izin
                                                                          verecek şekilde tasarımlanmış olmasıdır.


                                                                                Yapım aşamasında beklenmedik önemli sorunlarla
                                                                          karşılaşıldı mı? Bunlar hakkında bilgi alabilir miyiz?

                                                                          Arkeolojik  kazılar  dışında,  karşılaşılmış  en  önemli
                                                                          sorun, Yedikule-Yenikapı TBM tünel kazıları esnasında
                                                                          yaşanmış olan durmalardır. İşveren ile hak talebi
                                                                          ilişkisine konu olmuş olan toplam 5 adet kazı durması
                                                                          yaşanmıştır. Bu durmalarda kaybedilen zaman, ilave
                                                                          hızlandırma  önlemleri  ile  bertaraf  edilmiştir.  Günlük
                                                                          maksimum 31,5 metre kazı hızı yakalanmıştır.

                                                                                Projede, ülkemizde ilk kez kullanılan yapı, sistem
                                                                          v.s. oldu mu? Bunlar nelerdir?
                                                                          Bir metro projesinde, pasif yangın koruma
                                                                          (PFP) imalatı ilk kez Marmaray BC1 Projesi’nde
                                                                          uygulanmıştır. Proje kapsamındaki tünellerde ve
                                                                          istasyon ile havalandırma yapılarının tren hattı
                                                                          kotlarında, püskürtme yöntemiyle bir yangın koruma
                                                                          tabakası oluşturularak, yangın halinde yapıda ani
                                                                          yıkımların olmasının önüne geçilmeye çalışılmıştır.
                                            Üsküdar İstasyonu                                                              33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38