Page 53 - Nurol Dünyası Dergisi 30
P. 53

Ordu Çevre Yolu’nun Açılış Tarİhİ Bellİ Oldu    Türkye’nİn En Büyük Şirketlerİ
                 Türkiye / 09.12.2018                            Fortune Türkiye – 01.07.2018

                 Yapımına  2012  yılında  başlanan,  gidiş  geliş  toplam   Fortune Dergisi’nin hazırladığı  “Fortune 500 Türkiye” listesine şirketlerimizden
                 uzunluğu  21,4  kilometre  olan  Ordu  Çevre  Yolu'nun   Nurol İnşaat ve Ticaret A.Ş. 101, FNSS Savunma Sistemleri A.Ş. 255, Otoyol
                 10,7  kilometrelik  birinci  etabının  yüzde  98'lik  bölümü   Yatırım  ve  İşletme A.Ş.  349  ve  Nurol  Makina  ve  Sanayi A.Ş.  415.  sıralarda
                 tamamlandı.  Fatsa-Altınordu  Çevre  Yolu'nun  Perşembe   yerlerini almışlardır.
                 Kavşağı'ndan  başlayan  ve  Terzili  Mahallesi  sınırları
                 içerisinden geçerek sahil yoluna bağlanacak olan birinci
                 etapta toplam uzunluğu 6,5 kilometre olan 3 adet çift tünel,
                 uzunluğu 44 metre olan bir köprü, 2,5 km olan 5 adet çift   Karayla Denİz Arasında Köprü Kuracak
                 köprü, ikisi köprülü olmak üzere 6 adet kavşak bulunuyor.   Güneş / 28.12.2018
                 Tünel  ve  viyadüklerdeki  asfalt  seriminin  büyük  ölçüde
                 tamamlandığı  Ordu  Çevre Yolu'nun  yapımı  tamamlanan   TÜRK  Silahlı  Kuvvetleri  (TSK)  unsurlarının  nehir  ve  akarsuları  güvenle
                 Öceli  Tüneli  çıkışı  ve  Öceli-1  Viyadüğü  arasındaki   aşmasını sağlayan ve "transformer" benzetmesi yapılan Samur, Türk savunma
                 kesimde  bir  süredir  yaşanan  heyelan,  yolun  açılışını   sanayisinin  ilk  özgün  tasarım  ve  geliştirme  projesi  olarak  başarıyla  görev
                 geciktirdi.                                     yapıyor. Projeyi gerçekleştiren ve bu alanda sayılı firma arasına giren FNSS,
                                                                 gelecek dönemde ihracat hedefliyor. Samur, binlerce parçadan oluşan karmaşık
                                                                 bir sistem olmasına rağmen, arayüzü sayesinde kolayca kullanılabiliyor. Suda
                                                                 ise bir "joystick"le idare edilebiliyor ve 360 derece her yöne hareket ettiriliyor.
                                                                 Milli imkanlarla tasarlanan "Samur"ların 12'sinin bir araya gelmesiyle yaklaşık
                                                                 25 dakikada 150 metre uzunluğunda bir köprü oluşturuluyor ve araçların kıyılar
                                                                 arası geçişine olanak sağlanıyor. Sınıfındaki en hızlı hücum köprülerinden biri
                                                                 olan Samur sisteminde, 5-6 dakika gibi kısa sürede araçlar ayrılıp kendi başlarına
                                                                 karşı kıyıya çıkabiliyor.




                   Otoyol’un Son Etabı 2019’da Tamamlanacak
                   Dünya / 28.12.2018                                         İlk Teste Gİrdİ, Çölden 'Zafer' Çıkardı
                                                                              Akşam / 03.12.2018
                   Otoyol projeleri ve işletmeciliği yapan Otoyol Yatırım ve İşletme,
                   Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi’nin son etabını da 2019   Aselsan tarafından geliştirilen en yeni silah sistemlerinden
                   yılında  tamamlayacak.  Projenin  Saruhanlı  ile  Bursa  arasındaki   Sarp-Zafer,  ilk  sınavını  Katar'da  verdi.  Sistem,  Nurol
                   son  bölümünün  2019  yılı  Ekim  ayı  içinde  trafiğe  açılmasının   Makina'nın  Yörük  4x4  zırhlı  muharebe  aracıyla  çöl
                   planlandığını söyleyen Otoyol Yatırım ve İşletme CEO’su Yavuz   şartlarında  gerçekleştirilen  atışlı  saha  testlerini  başarıyla
                   Batum,  böylece  405  kilometrelik  otoyolun  tamamlanacağını   tamamladı. Söz konusu araç içinden mühimmat yükleme
                   söyledi. Batum, “toplam yatırım tutarının 8 milyar doları buludğu   yeteneği,  mühimmat  bittiğinde  personelin  zırhlı  aracın
                   projemizde, Otoyolu’un son etbaı u yılın kasım ayı sonunda trafiğe   dışına  çıkmasına  gerek  kalmadan  takviye  yapmasma
                   açılan  İzmir-Saruhanlı  arasındaki  kesimde,  yedi  adet  kavşak,   imkan sağlıyor. Katar'daki atışlı saha testlerinin hedeflenen
                   iki adet viyadük, 52 adet köprü ve 1.6  kilometre uzunluğunda   yüksek adetli sözleşmeler için önemli bir referans olacağı
                   Belkahve Tüneli bulunuyor. 2.2 kilometrelik Bornova Viyadüğü   değerlendiriliyor. Nurol Makina, Katardan Ejder Yalçın ve
                   ise Türkiye’nin en uzun otoyol viyadüğü” dedi.             Yörük için yüksek adetli bir sipariş almıştı. Siparişte Sarp-
                                                                              Zafer'in de yer aldığı çeşitli silah sistemleri kullanılacak.
                                                                              Hem Yörük 4x4 hem de Sarp-Zafer ilk ihracat başarısına
                                                                              ulaşacak.






                   TROYA HAZİNELERİ belgeselİnİn galası yapıldı
                   Önce Vatan / 26.11.2018
                   Alman amatör arkeolog Heinrich Schliemann tarafından 1873'te önce
                   Yunanistan'a  daha  sonra  Almanya'ya  kaçırılan  Troya  Hazineleri'ne
                   odaklanan  "Troya  Hazineleri  -  Asırlık  Hasret"  belgeselinin  galası
                   yapıldı. Kanyon AVM'de yapılan gösterim öncesi basın mensuplarına
                   açıklama yapan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, "Troya
                   Hazineleri Asırlık  Hasret"  belgeseliyle  beraber  "2018  Troya  Yılı"nı
                   başarıyla  tamamlayacaklarını  dile  getirdi.  Troya  Hazineleri'nin
                   çalınarak  oranın  kalbinin  söküldüğü  yorumunu  yapan  AK  Parti
                   Grup  Başkan  Vekili  ve  Çanakkale  Milletvekili  Bülent  Turan  da,
                   "Troya Hazineleri Asırlık Hasret" belgeselinin kalıcılığına değinerek,
                   Troya'dan  çalınan  hazinelerin  hikayesini  sinema  tadında  yapma
                   imkanı  bulduklarını  sözlerine  ekledi.  Belgeselin  yapımcılığını  ve
                   yönetmeliğini  Nihal  Ağırbaş  ise  "Schliemann'ın  hatıralarından,  kazı
                   notlarından,  kitaplarından,  danışman  hocalarımızın  görüşlerinden
                   yararlanılarak  senaryo  oluşturuldu.  Osmanlı  arşivleri  tarandı  film
                   yapılırken.  Biz  seyirciyi  filmin  daha  fazla  içine  alabilmek  için
                   doküdrama yaptık. Aslında yüzde 60-70'i sinema olan ve bir taraftan
                   belge  niteliği  olan  bir  filmden  bahsediyoruz."  Filmdeki  her  detayın
                   birebir  gerçek  olduğunu  vurgulayan Ağırbaş,  "Kendisine  çok  büyük
                   heyecanla  bu  filmi  anlattığım  ilk  günden  bu  güne  kadar  bizi  yalnız
                   bırakmayan, desteğini hiç esirgemeyen AK Parti Grup Başkan Vekili
                   ve Çanakkale Milletvekili Bülent Turan'a sonsuz teşekkür ediyorum.
                   Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy başta olmak üzere Kültür ve Turizm
                   Bakanlığı'na,  filmi  sahiplendikleri  için,  ana  sponsorlarımız  Nurol
                   Holding ve TÜMAD Madencilik'e bu filmi bu şartlarda yapabilmeme
                   olanak sağladıkları için teşekkür ediyorum." dedi.


                                                                                                                                53



         30 SAYI DERGI NUROL TR 01.indd   53                                                                                24.03.2019   17:54:23
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58