Page 53 - Nurol Dünyası Dergisi 30
P. 53
Ordu Çevre Yolu’nun Açılış Tarİhİ Bellİ Oldu Türkye’nİn En Büyük Şirketlerİ
Türkiye / 09.12.2018 Fortune Türkiye – 01.07.2018
Yapımına 2012 yılında başlanan, gidiş geliş toplam Fortune Dergisi’nin hazırladığı “Fortune 500 Türkiye” listesine şirketlerimizden
uzunluğu 21,4 kilometre olan Ordu Çevre Yolu'nun Nurol İnşaat ve Ticaret A.Ş. 101, FNSS Savunma Sistemleri A.Ş. 255, Otoyol
10,7 kilometrelik birinci etabının yüzde 98'lik bölümü Yatırım ve İşletme A.Ş. 349 ve Nurol Makina ve Sanayi A.Ş. 415. sıralarda
tamamlandı. Fatsa-Altınordu Çevre Yolu'nun Perşembe yerlerini almışlardır.
Kavşağı'ndan başlayan ve Terzili Mahallesi sınırları
içerisinden geçerek sahil yoluna bağlanacak olan birinci
etapta toplam uzunluğu 6,5 kilometre olan 3 adet çift tünel,
uzunluğu 44 metre olan bir köprü, 2,5 km olan 5 adet çift Karayla Denİz Arasında Köprü Kuracak
köprü, ikisi köprülü olmak üzere 6 adet kavşak bulunuyor. Güneş / 28.12.2018
Tünel ve viyadüklerdeki asfalt seriminin büyük ölçüde
tamamlandığı Ordu Çevre Yolu'nun yapımı tamamlanan TÜRK Silahlı Kuvvetleri (TSK) unsurlarının nehir ve akarsuları güvenle
Öceli Tüneli çıkışı ve Öceli-1 Viyadüğü arasındaki aşmasını sağlayan ve "transformer" benzetmesi yapılan Samur, Türk savunma
kesimde bir süredir yaşanan heyelan, yolun açılışını sanayisinin ilk özgün tasarım ve geliştirme projesi olarak başarıyla görev
geciktirdi. yapıyor. Projeyi gerçekleştiren ve bu alanda sayılı firma arasına giren FNSS,
gelecek dönemde ihracat hedefliyor. Samur, binlerce parçadan oluşan karmaşık
bir sistem olmasına rağmen, arayüzü sayesinde kolayca kullanılabiliyor. Suda
ise bir "joystick"le idare edilebiliyor ve 360 derece her yöne hareket ettiriliyor.
Milli imkanlarla tasarlanan "Samur"ların 12'sinin bir araya gelmesiyle yaklaşık
25 dakikada 150 metre uzunluğunda bir köprü oluşturuluyor ve araçların kıyılar
arası geçişine olanak sağlanıyor. Sınıfındaki en hızlı hücum köprülerinden biri
olan Samur sisteminde, 5-6 dakika gibi kısa sürede araçlar ayrılıp kendi başlarına
karşı kıyıya çıkabiliyor.
Otoyol’un Son Etabı 2019’da Tamamlanacak
Dünya / 28.12.2018 İlk Teste Gİrdİ, Çölden 'Zafer' Çıkardı
Akşam / 03.12.2018
Otoyol projeleri ve işletmeciliği yapan Otoyol Yatırım ve İşletme,
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi’nin son etabını da 2019 Aselsan tarafından geliştirilen en yeni silah sistemlerinden
yılında tamamlayacak. Projenin Saruhanlı ile Bursa arasındaki Sarp-Zafer, ilk sınavını Katar'da verdi. Sistem, Nurol
son bölümünün 2019 yılı Ekim ayı içinde trafiğe açılmasının Makina'nın Yörük 4x4 zırhlı muharebe aracıyla çöl
planlandığını söyleyen Otoyol Yatırım ve İşletme CEO’su Yavuz şartlarında gerçekleştirilen atışlı saha testlerini başarıyla
Batum, böylece 405 kilometrelik otoyolun tamamlanacağını tamamladı. Söz konusu araç içinden mühimmat yükleme
söyledi. Batum, “toplam yatırım tutarının 8 milyar doları buludğu yeteneği, mühimmat bittiğinde personelin zırhlı aracın
projemizde, Otoyolu’un son etbaı u yılın kasım ayı sonunda trafiğe dışına çıkmasına gerek kalmadan takviye yapmasma
açılan İzmir-Saruhanlı arasındaki kesimde, yedi adet kavşak, imkan sağlıyor. Katar'daki atışlı saha testlerinin hedeflenen
iki adet viyadük, 52 adet köprü ve 1.6 kilometre uzunluğunda yüksek adetli sözleşmeler için önemli bir referans olacağı
Belkahve Tüneli bulunuyor. 2.2 kilometrelik Bornova Viyadüğü değerlendiriliyor. Nurol Makina, Katardan Ejder Yalçın ve
ise Türkiye’nin en uzun otoyol viyadüğü” dedi. Yörük için yüksek adetli bir sipariş almıştı. Siparişte Sarp-
Zafer'in de yer aldığı çeşitli silah sistemleri kullanılacak.
Hem Yörük 4x4 hem de Sarp-Zafer ilk ihracat başarısına
ulaşacak.
TROYA HAZİNELERİ belgeselİnİn galası yapıldı
Önce Vatan / 26.11.2018
Alman amatör arkeolog Heinrich Schliemann tarafından 1873'te önce
Yunanistan'a daha sonra Almanya'ya kaçırılan Troya Hazineleri'ne
odaklanan "Troya Hazineleri - Asırlık Hasret" belgeselinin galası
yapıldı. Kanyon AVM'de yapılan gösterim öncesi basın mensuplarına
açıklama yapan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, "Troya
Hazineleri Asırlık Hasret" belgeseliyle beraber "2018 Troya Yılı"nı
başarıyla tamamlayacaklarını dile getirdi. Troya Hazineleri'nin
çalınarak oranın kalbinin söküldüğü yorumunu yapan AK Parti
Grup Başkan Vekili ve Çanakkale Milletvekili Bülent Turan da,
"Troya Hazineleri Asırlık Hasret" belgeselinin kalıcılığına değinerek,
Troya'dan çalınan hazinelerin hikayesini sinema tadında yapma
imkanı bulduklarını sözlerine ekledi. Belgeselin yapımcılığını ve
yönetmeliğini Nihal Ağırbaş ise "Schliemann'ın hatıralarından, kazı
notlarından, kitaplarından, danışman hocalarımızın görüşlerinden
yararlanılarak senaryo oluşturuldu. Osmanlı arşivleri tarandı film
yapılırken. Biz seyirciyi filmin daha fazla içine alabilmek için
doküdrama yaptık. Aslında yüzde 60-70'i sinema olan ve bir taraftan
belge niteliği olan bir filmden bahsediyoruz." Filmdeki her detayın
birebir gerçek olduğunu vurgulayan Ağırbaş, "Kendisine çok büyük
heyecanla bu filmi anlattığım ilk günden bu güne kadar bizi yalnız
bırakmayan, desteğini hiç esirgemeyen AK Parti Grup Başkan Vekili
ve Çanakkale Milletvekili Bülent Turan'a sonsuz teşekkür ediyorum.
Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy başta olmak üzere Kültür ve Turizm
Bakanlığı'na, filmi sahiplendikleri için, ana sponsorlarımız Nurol
Holding ve TÜMAD Madencilik'e bu filmi bu şartlarda yapabilmeme
olanak sağladıkları için teşekkür ediyorum." dedi.
53
30 SAYI DERGI NUROL TR 01.indd 53 24.03.2019 17:54:23