Page 93 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 93
Nurol Kalite Yönetim Grubu’nun faaliyetleri nelerdir? 3. Yönetimin etkinliği:
Bu hedeflere ulaşmak için Grup şirketlerimizin tüm çalışanlarına Mükemmellik kültürü; kuruluşlarımızdaki liderlerin davranışlarıyla
yönelik, çalışma hayatlarında fark yaratarak çalıştıkları kurumların birlikte kuruluş içinde amacın berraklığını, birliğini sağlar ve hem
rekabet gücünün yükseltilebileceği toplantılar, eğitimler, firma zi- kuruluşun hem de çalışanlarının mükemmelliğe erişebilecekleri bir
yaretleri, en iyi uygulamaların paylaşılacağı çalıştaylar gibi çeşitli ortam yaratır. Böylelikle;
faaliyetler gerçekleştiriyoruz.
• Çalışanların kararlılık ve etkinliklerinin en üst düzeye çıkarılması,
Bu amaç ve hedeflerimiz doğrultusunda ilk toplantımızı, • Çalışanların ve kaynakların en üst düzeyde değerlendirilmesi,
8 Ocak’ta Nurol Makina’da, ikinci toplantımızı 25 Mart’ta • Kuruluşun yönünün açıkça bilinmesi,
FNSS’de, üçüncü toplantımızı 3 Haziran’da Nurol Teknoloji’de, • Kurumsal çeviklik,
dördüncü toplantımızı ise 25 Ekim’de Nurol İnşaat’ta • Sürekli ilişkiler sayesinde rekabet üstünlüğü,
düzenledik. • Pazarda saygın bir konuma ulaşılması, sağlanır.
Toplantılarımızda, şirket tanıtımları yapılarak kalite yönetim
faaliyetleriyle ilgili değerlendirmeler paylaşılmakla beraber 4. Üretkenlik artışı ve Üretim etkinliği, Maliyetlerin azaltılması:
kurumsal yetkinliği geliştirme ve mükemmellik kültürü araçları
incelenmektedir. Bunlar; Tedarik Yönetimi, Stratejik Planlama ve Kuruluşlar, en iyi performanslarını birbiri ile ilişkili tüm
Süreç Yönetimi, Değişim Yönetimi, Kurumsal Risk Yönetimi vb. faaliyetlerin anlaşıldığı, sistematik bir biçimde yönetildiği ve
dir. Her bir toplantımız, hem eğitim niteliği taşımakta olup hem işlemleri ve planlanan iyileşmeleri ilgilendiren kararlar, paydaşların
de şirketlerimiz arasında sinerji yaratarak katılımcılarımıza büyük görüşlerini kapsayan güvenilir bilgilere dayanılarak alındığı zaman
farkındalıklar sağlamaktadır. gösterirler. Süreç yönetimi olarak adlandırdığımız bu sistem;
Aynı zamanda yönetim birimlerini profesyonelleştirmek,
sürdürülebilir gelişim ve mükemmelliği yaygınlaştırmak
amacıyla da grup şirketlerimizdeki tüm çalışanlarımıza eğitim
faaliyetleri gerçekleştiriyoruz. “Entegre(9001:2015+14001:2015+
OHSAS) Yönetim Sistemleri Farkındalık ve İç Denetçi” konulu ilk
seminerimizi Sheraton Otel’de 12-13-14 Mayıs tarihlerinde
düzenledik ve düzenlemeye devam ediyoruz. Bilgi Güvenliği
Yönetim Sistemi, Konfigürasyon Yönetimi ve AS9100 gibi
konularda da seminerlerimiz devam edecektir.
Nurol Kalite Yönetim Grubu çalışmalarının şirketlerimize katkıları
nelerdir?
Nurol Kalite Yönetim Grubunun mükemmeliyetçi uygulamaları,
kuruluşlarda farkındalık yaratarak çözüm ortağı olarak
gelecekte daha da başarılı ve sistematik iyileştirmeyi destekleyen
sürdürülebilir mükemmelliğin itici gücü olacaktır.
Bu doğrultuda yapılan çalışmaların Nurol Topluluk Şirketlerine
kazandıracakları;
1. Rekabet gücünün artması, Daha iyi tedarikçi ilişkileri, Kuruluşun
imajının güçlenmesi:
• Kaynaklar ve maliyetler konularında sinerji yaratılmasını,
• Tüm faaliyetlerin yapılandırılmış ve sistematik bir süreç içinde,
Mükemmellik; ilgili tüm paydaşların gereksinimlerinin kuruluş çapında uyumlu ve yaygın biçimde yürütülmesini,
dengelenmesine ve karşılanmasına bağlıdır. • Gerçekçi hedefler saptama ve stratejik yönlendirmeye ilişkin olarak
(Paydaş = hissedarlar, çalışanlar, müşteriler, tedarikçiler ve genel verilere dayalı yönetimi,
olarak toplum). • Arzu edilen sonuçlara odaklanılmasını,
Mükemmel kuruluşlar tüm paydaşlarının beklentilerini karşılayan • Sonuçların tutarlılığı ve değişkenliklerin kontrol altında tutulmasını,
veya aşan üstün performans gösterir ve bu performansı sürdürür. Bu sağlar.
da bizlere;
5. Çalışanların memnuniyeti, Olumlu kültürel değişim:
• Tüm paydaşlar için katma değer yaratır,
• Sürdürülebilir uzun vadeli başarı sağlar, Bir kuruluşun çalışanlarının potansiyelinin tam olarak yaşama
• Karşılıklı yarar sağlayan ilişkiler oluşturur.
geçirilebilmesi için paylaşılan değerler ile bir güven ve yetkilendirme
kültürü olması gerekir. Böyle bir ortam herkesin katılımını
2. Müşteri odaklılık, Müşteri memnuniyeti ve Müşteri artışı:
kolaylaştırır. Bu da;
Ürün ve hizmet kalitesini en son noktada değerlendirecek olan • Bilgi birikiminin etkin paylaşımını,
müşteridir. Müşteri bağlılığını sağlamanın, müşteriyi elde tutmanın • Çalışanlara öğrenme ve yeni beceriler geliştirme fırsatlarını,
ve pazar payı elde etmenin en iyi yolu mevcut ve potansiyel • En üst düzeyde katılım, olumlu tavırlar ve yüksek moral,
müşterilerin gereksinimlerine net bir biçimde odaklanabilmektir. Bu; • Kuruluşun saygınlığını, performansın yükseliği ve değer artışını
sağlar.
• Pazar payının artmasını,
• İşlem maliyetlerinin en aza indirgenmesini, Nurol Kalite Yönetim Grubu olarak “Sürdürülebilir Gelişim ve
• Uzun vadeli başarıyı, sağlar. Mükemmellik” ile başarılarımızı geleceğe taşıyacağımıza inanıyoruz.
93