Page 93 - Nurol Dünyası Dergisi - 27
P. 93

Nurol Kalite Yönetim Grubu’nun faaliyetleri nelerdir?       3. Yönetimin etkinliği:

          Bu hedeflere ulaşmak  için Grup şirketlerimizin tüm  çalışanlarına  Mükemmellik kültürü; kuruluşlarımızdaki liderlerin davranışlarıyla
          yönelik, çalışma hayatlarında fark yaratarak çalıştıkları kurumların  birlikte kuruluş içinde amacın berraklığını, birliğini sağlar ve hem
          rekabet gücünün yükseltilebileceği toplantılar, eğitimler, firma zi- kuruluşun hem de çalışanlarının mükemmelliğe erişebilecekleri bir
          yaretleri, en iyi uygulamaların paylaşılacağı çalıştaylar gibi çeşitli  ortam yaratır. Böylelikle;
          faaliyetler gerçekleştiriyoruz.
                                                                      • Çalışanların kararlılık ve etkinliklerinin en üst düzeye çıkarılması,
          Bu amaç ve hedeflerimiz doğrultusunda ilk toplantımızı,  • Çalışanların ve kaynakların en üst düzeyde değerlendirilmesi,
          8 Ocak’ta Nurol Makina’da, ikinci  toplantımızı 25 Mart’ta  • Kuruluşun yönünün açıkça bilinmesi,
          FNSS’de, üçüncü toplantımızı 3 Haziran’da Nurol Teknoloji’de,  • Kurumsal çeviklik,
          dördüncü toplantımızı ise 25 Ekim’de Nurol İnşaat’ta   • Sürekli ilişkiler sayesinde rekabet üstünlüğü,
          düzenledik.                                                 • Pazarda saygın bir konuma ulaşılması, sağlanır.
          Toplantılarımızda, şirket tanıtımları yapılarak kalite yönetim
          faaliyetleriyle ilgili değerlendirmeler paylaşılmakla beraber   4. Üretkenlik artışı ve Üretim etkinliği, Maliyetlerin azaltılması:
          kurumsal  yetkinliği  geliştirme ve  mükemmellik  kültürü  araçları
          incelenmektedir. Bunlar; Tedarik Yönetimi, Stratejik Planlama ve  Kuruluşlar, en iyi performanslarını birbiri ile ilişkili tüm
          Süreç Yönetimi, Değişim Yönetimi, Kurumsal Risk Yönetimi vb.  faaliyetlerin anlaşıldığı, sistematik bir biçimde yönetildiği ve
          dir. Her bir toplantımız, hem eğitim niteliği taşımakta olup hem  işlemleri ve planlanan iyileşmeleri ilgilendiren kararlar, paydaşların
          de şirketlerimiz arasında sinerji yaratarak katılımcılarımıza büyük  görüşlerini kapsayan güvenilir bilgilere dayanılarak alındığı zaman
          farkındalıklar sağlamaktadır.                               gösterirler. Süreç yönetimi olarak adlandırdığımız bu sistem;
          Aynı   zamanda    yönetim   birimlerini  profesyonelleştirmek,
          sürdürülebilir  gelişim  ve  mükemmelliği    yaygınlaştırmak
          amacıyla da grup şirketlerimizdeki tüm çalışanlarımıza eğitim
          faaliyetleri gerçekleştiriyoruz. “Entegre(9001:2015+14001:2015+
          OHSAS) Yönetim Sistemleri Farkındalık ve İç Denetçi” konulu ilk
          seminerimizi Sheraton Otel’de 12-13-14 Mayıs tarihlerinde
          düzenledik ve düzenlemeye devam ediyoruz. Bilgi Güvenliği
          Yönetim Sistemi, Konfigürasyon Yönetimi ve AS9100 gibi
          konularda da seminerlerimiz devam edecektir.
          Nurol Kalite Yönetim Grubu çalışmalarının şirketlerimize katkıları
          nelerdir?
          Nurol Kalite Yönetim  Grubunun mükemmeliyetçi uygulamaları,
          kuruluşlarda  farkındalık  yaratarak  çözüm  ortağı  olarak
          gelecekte daha da başarılı ve sistematik iyileştirmeyi destekleyen
          sürdürülebilir mükemmelliğin itici gücü olacaktır.

          Bu doğrultuda yapılan çalışmaların Nurol Topluluk Şirketlerine
          kazandıracakları;

          1. Rekabet gücünün artması, Daha iyi tedarikçi ilişkileri, Kuruluşun
          imajının güçlenmesi:
                                                                      • Kaynaklar ve maliyetler konularında sinerji yaratılmasını,
                                                                      • Tüm faaliyetlerin yapılandırılmış ve sistematik bir süreç içinde,
          Mükemmellik;    ilgili  tüm   paydaşların  gereksinimlerinin      kuruluş çapında uyumlu ve yaygın biçimde yürütülmesini,
          dengelenmesine ve karşılanmasına bağlıdır.                  • Gerçekçi hedefler saptama ve stratejik yönlendirmeye ilişkin olarak
          (Paydaş  =  hissedarlar,  çalışanlar,  müşteriler,  tedarikçiler  ve  genel      verilere dayalı yönetimi,
          olarak toplum).                                             • Arzu edilen sonuçlara odaklanılmasını,
          Mükemmel kuruluşlar tüm paydaşlarının beklentilerini karşılayan   • Sonuçların tutarlılığı ve değişkenliklerin kontrol altında tutulmasını,
          veya aşan üstün performans gösterir ve bu performansı sürdürür. Bu      sağlar.
          da bizlere;
                                                                      5. Çalışanların memnuniyeti, Olumlu kültürel değişim:
          • Tüm paydaşlar için katma değer yaratır,
          • Sürdürülebilir uzun vadeli başarı sağlar,                 Bir kuruluşun çalışanlarının potansiyelinin tam olarak yaşama
          • Karşılıklı yarar sağlayan ilişkiler oluşturur.
                                                                      geçirilebilmesi için paylaşılan değerler ile bir güven ve yetkilendirme
                                                                      kültürü olması gerekir. Böyle bir ortam herkesin katılımını
          2. Müşteri odaklılık, Müşteri memnuniyeti ve Müşteri artışı:
                                                                      kolaylaştırır. Bu da;
          Ürün  ve  hizmet  kalitesini  en  son  noktada  değerlendirecek  olan   • Bilgi birikiminin etkin paylaşımını,
          müşteridir. Müşteri bağlılığını sağlamanın, müşteriyi elde tutmanın   • Çalışanlara öğrenme ve yeni beceriler geliştirme fırsatlarını,
          ve pazar payı elde etmenin en iyi yolu mevcut ve potansiyel   • En üst düzeyde katılım, olumlu tavırlar ve yüksek moral,
          müşterilerin gereksinimlerine net bir biçimde odaklanabilmektir. Bu;  • Kuruluşun saygınlığını, performansın yükseliği ve değer artışını
                                                                         sağlar.
          • Pazar payının artmasını,
          • İşlem maliyetlerinin en aza indirgenmesini,               Nurol Kalite Yönetim Grubu olarak “Sürdürülebilir Gelişim ve
          • Uzun vadeli başarıyı, sağlar.                             Mükemmellik” ile başarılarımızı geleceğe taşıyacağımıza inanıyoruz.





                                                                                                                                93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98