Page 10 - Nurol Dünyası Dergisi - 26
P. 10
ÖNSÖZ
sanayi şirketlerimizin 2016 yılındaki öncelikli hedefi,
mevcut durumda sahip olunan projelerin tamamlanması
ve aynı zamanda coğrafi anlamda yeni pazarların
edinilmesidir.
2015 yılında bir proje Nurol tarafından dünya rekoru
kırılarak tamamlandı. Dünyanın en önemli altyapı
çalışmalarından Gebze – İzmir Otoyolu Projesi’nde,
İzmit Körfez Geçişi’ni karaya bağlayacak olan ve
yapımını Nurol İnşaat ve Nurol Çelik şirketlerimizin
üstlendiği “Güney Yaklaşım Viyadüğü”, dünya rekoru
kırılarak, 22.500 ton çelik yapının 1123 metrelik sürme
yöntemi kullanılmasıyla 2 sene gibi kısa bir süre içinde
tamamlandı. Bu dünya rekoruna bir de Türkiye rekoru
eklendi. %100 Türk işçiliğiyle inşa edilen Güney Yaklaşım
Viyadüğü’nün, 124 metre boy, 36 metre genişlik ve 2.600
tonluk, yaklaşık bir stadyum büyüklüğündeki en ağır
son tabliyesi 57 metre yüksekliğe yerleştirildi ve böylece
“Türkiye’nin En Büyük Ağır Kaldırma Operasyonu”
Nurol tarafından gerçekleştirilmiş oldu.
2016 yılı 50. yılımızı kutladığımız özel bir yıl olacaktır. Bu
bağlamda yol haritamızda bulunan önemli projeler ve
Değerli Nurol Ailesi, Sevgili Okurlar, konu başlıklarını şu şekilde sıralayabiliriz:
Nurol İnşaat’ın en görkemli projelerinden biri olan,
2015 yılında gerek Türkiye’de, gerekse dünyada yaklaşık 6,5 milyar dolarlık bir yatırım içeren, Türkiye’nin
yaşanan gelişmeler genel ekonomilerde dalgalı en büyük yap-işlet-devret projesi Gebze - İzmir Otoyol
bir seyrin oluşmasına neden olmuş ve bu durum
özellikle kur riski taşıyan sektörleri derinden projesinin en önemli halkası olan, Avrupa’nın en uzun
etkilemiştir. ikinci ve dünyanın dördüncü en uzun açıklıklı asma
köprüsü İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nün, 2016 yılı Nisan
Nurol Şirketler Topluluğu olarak 2015 yılında ayında hizmete açılması planlanmaktadır.
faaliyetlerimize inşaat ve taahhüt, gayrimenkul
yatırımları, savunma sanayi, enerji ve madencilik, Yine aynı yıl sonunda tamamlanma aşamasına gelecek
turizm ve finans sektörlerinde devam ettik. 2015 olan Türkiye’nin en büyük ikinci barajı ve hidroelektrik
yılında Grup konsolide olarak 1.2 milyar dolarlık santralı projesi Ilısu Barajı ve HES, Grubumuzun en
ciroya ve 4 milyar dolara yakın aktif büyüklüğe önemli referans projelerinden biri olmasının yanı sıra,
ulaştı. ülkemizin enerji portföyünün de kilit yatırımlarından
biri olacaktır. Mart 2012 tarihinde yapımına başlanan
Grubumuzun iş profilini oluşturan şirketlerimiz Ordu Çevre Yolu Projesi’nde ise, yol güzergahının
orta ve uzun vadede taahhüt projeleri
gerçekleştiren Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen değişmesiyle toplam proje uzunluğu 19.1 km’den 21.4
firmalarından oluşmaktadır. Topluluğumuzun km’ye ulaşmıştır. Bu projemizin de 2016 yılı sonunda
amiral gemisi olan Nurol İnşaat’ın ve savunma tamamlanması öngörülmektedir.
10