Page 10 - Nurol Dünyası Dergisi - 26
P. 10

ÖNSÖZ





                                                              sanayi şirketlerimizin 2016 yılındaki öncelikli hedefi,
                                                              mevcut durumda sahip olunan projelerin tamamlanması
                                                              ve  aynı  zamanda  coğrafi  anlamda  yeni  pazarların
                                                              edinilmesidir.
                                                              2015 yılında bir proje Nurol tarafından dünya rekoru
                                                              kırılarak tamamlandı. Dünyanın en önemli altyapı
                                                              çalışmalarından  Gebze – İzmir Otoyolu Projesi’nde,
                                                              İzmit Körfez Geçişi’ni  karaya  bağlayacak  olan  ve
                                                              yapımını  Nurol İnşaat ve  Nurol Çelik şirketlerimizin
                                                              üstlendiği  “Güney Yaklaşım Viyadüğü”,  dünya rekoru
                                                              kırılarak, 22.500 ton çelik yapının 1123 metrelik sürme
                                                              yöntemi kullanılmasıyla 2 sene gibi kısa bir süre içinde
                                                              tamamlandı. Bu dünya rekoruna bir de Türkiye rekoru
                                                              eklendi. %100 Türk işçiliğiyle inşa edilen Güney Yaklaşım
                                                              Viyadüğü’nün, 124 metre boy, 36 metre genişlik ve 2.600
                                                              tonluk, yaklaşık bir stadyum büyüklüğündeki en ağır
                                                              son tabliyesi 57 metre yüksekliğe yerleştirildi ve böylece
                                                              “Türkiye’nin En Büyük Ağır Kaldırma Operasyonu”
                                                              Nurol tarafından gerçekleştirilmiş oldu.
                                                              2016 yılı 50. yılımızı kutladığımız özel bir yıl olacaktır. Bu
                                                              bağlamda yol haritamızda bulunan önemli projeler ve
              Değerli Nurol Ailesi, Sevgili Okurlar,          konu başlıklarını şu şekilde sıralayabiliriz:
                                                              Nurol İnşaat’ın en görkemli projelerinden  biri olan,
              2015 yılında gerek Türkiye’de, gerekse dünyada   yaklaşık 6,5 milyar dolarlık bir yatırım içeren, Türkiye’nin
              yaşanan gelişmeler genel ekonomilerde dalgalı   en büyük yap-işlet-devret projesi Gebze - İzmir Otoyol
              bir seyrin oluşmasına neden olmuş ve bu durum
              özellikle  kur  riski  taşıyan  sektörleri  derinden   projesinin en önemli halkası olan, Avrupa’nın en uzun
              etkilemiştir.                                   ikinci ve dünyanın dördüncü en uzun açıklıklı asma
                                                              köprüsü İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nün, 2016 yılı Nisan
              Nurol Şirketler Topluluğu olarak 2015 yılında   ayında hizmete açılması planlanmaktadır.
              faaliyetlerimize  inşaat  ve taahhüt, gayrimenkul
              yatırımları, savunma sanayi, enerji ve madencilik,   Yine aynı yıl sonunda tamamlanma aşamasına gelecek
              turizm ve finans sektörlerinde devam ettik. 2015   olan Türkiye’nin en büyük ikinci barajı ve hidroelektrik
              yılında Grup konsolide olarak 1.2 milyar dolarlık   santralı projesi  Ilısu Barajı  ve  HES, Grubumuzun en
              ciroya ve 4 milyar dolara yakın aktif büyüklüğe   önemli referans projelerinden biri olmasının yanı sıra,
              ulaştı.                                         ülkemizin enerji portföyünün de kilit yatırımlarından

                                                              biri olacaktır. Mart 2012 tarihinde yapımına başlanan
              Grubumuzun iş profilini oluşturan şirketlerimiz   Ordu Çevre Yolu Projesi’nde  ise,  yol  güzergahının
              orta ve uzun vadede taahhüt projeleri
              gerçekleştiren Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen   değişmesiyle toplam proje uzunluğu 19.1 km’den 21.4
              firmalarından oluşmaktadır. Topluluğumuzun      km’ye ulaşmıştır. Bu projemizin de 2016 yılı sonunda
              amiral gemisi olan  Nurol  İnşaat’ın ve savunma   tamamlanması öngörülmektedir.
















       10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15