Page 70 - Nurol Dünyası Dergisi - 25
P. 70
apımını üstlendiğimiz Ordu Çevre Yolu projesi
kapsamında olan (2.010 metre x 2 ) Öceli
YTüneli’nin kazı çalışmaları iki tüpün 14 Mart
2014 tarihinde birleşmesi ile tamamlanmıştır. Proje
kapsamındaki Boztepe ( 3.300 metre x 2 ) ve Terzili
tünellerinde ( 1.180 metre x 2 ) kazı ve nihai beton
kaplamaları imalatları devam etmektedir.
Nurol-Yüksel-Özka-YDA Ortaklığı tarafından yapımı
üstlenilen Ordu Çevre Yolu, transit trafik için
istenilen standartların sağlanması, aynı zamanda
da kent içi trafiğin yükünün azaltılması hedeflerine
uygun olarak Karadeniz Sahil Yolu’nun tamamlayıcı
bir parçası olarak yapılacaktır.
Güzergâh değişikliği yapılarak revize edilmiş olan
Ordu Çevre Yolu Projesi, Akçaova Irmak’ından
ayrılarak Boztepe’nin altından tünelle geçmekte,
SAHİLİN Civil Deresi, Melet Irmağı ve Turnasuyu’nu viyadük ile
geçerek Turnasuyu Nehri’nin ilerisinden sahil yoluna
bağlanmaktadır. Yol güzergahın değişmesiyle toplam
proje uzunluğu 19,1 km’den 21,4 km’ye ulaşmıştır.
26 m platform genişliğinde 2x2 m bölünmüş yol
KEYİFLİ 4 adet toplam 2.478 m uzunluğunda viyadük, 6
olarak inşa edilecek olan Ordu Çevre Yolu üzerinde
adet 18.529 m (çift tüp) uzunluğunda tünel, 3 adedi
köprülü olmak üzere toplam 6 adet kavşak, 30 m
uzunluğunda köprü, 9 adet 287 m uzunluğunda
altgeçit köprüsü, 46 adet 2.160 m uzunluğunda kutu
YOLU menfez bulunmaktadır.
20.03.2012 tarihinde inşaatı başlamış olan projenin
bugüne kadar sözleşme keşfi bazında %60’ı
tamamlanmıştır.
72 73