Page 43 - Nurol Dünyası Dergisi - 23
P. 43
Karadeniz Sahil Yolunun toplam uzunluğu 542 km olup, bu yolun en fazla
zaman kaybına neden olan kesimi Ordu geçişidir. Karadeniz Sahil Yolunun
önemli bir parçası olacak Ordu Çevre Yolu inşaatındaki mühendislik yapıları;
TÜNELLER
► Boztepe Tünel 3.311 m x 2 tüp=6.622 m
► Öceli Tüneli 2.020 m x 2 tüp=4.040 m
► Toplam Tünel Uzunluğu 10.662 m
VİYADÜKLER
► Melet Viyadüğü 1.198 m
► Civil Viyadüğü 672 m
► Toplam Viyadük Uzunluğu 1.870 m
SANAT YAPILARI
► Üst Geçiş 3 Adet 180 m
► Alt Geçiş 12 Adet 380 m
► Kutu Menfez 41 Adet 2.029 m
► Köprülü kavşak 3 Adettir.
Ordu Çevre Yolu; daha önce Nurol-Tekfen-Yüksel Ortaklığı tarafından yapılmış olan Bolaman-Perşembe yolunun
Akçaova mevkiinden başlayarak Boztepe ve Öceli tünellerini geçerek, Civil ve Melet Viyadükleri ile şehri kuşaklayıp,
Turnasuyu mevkiinden Karadeniz Sahil Yolu ile buluşmaktadır.
Ordu Çevre Yolu’nun güvenli ve konforlu bir sürüş sağlaması yanında, milli ekonomiye, şehirleşme ve Ordu’nun
gelişimiyle birlikte turizme sağlayacağı yararlar yadsınamaz.