Page 21 - Nurol Dünyası Dergisi - 22
P. 21
GEBZE - İZMİR OTOYOLU
Sözleşme imzasından bugüne kadar gerek finans
temini ve bunun için gerekli olan “due diligence”
çalışmaları, gerekse de fiziki imalatlar olarak
azımsanmayacak işler gerçekleştirilmiştir. Nitekim proje,
finans temini açısından 2 faza ayrılmış, İzmit Körfez
Geçişi Asma Köprüsü ve yaklaşım viyadükleri ile yaklaşık
3,5 km’lik Samanlı tünelinin de bulunduğu Gebze-
Bursa arası Faz I için çok ciddi aşamalar kaydedilmiştir.
Finans temini konusunda bankalar ile “mandate”ler
imzalanmıştır. Projenin Çevresel ve Sosyal Etki
Değerlendirme (ÇED) Raporu tamamlanma aşamasına
gelmiş, kreditörlerin çok önem verdiği ve sosyal tarafı
ağır basan Kamulaştırma Raporu (LACRP) nihai duruma
ulaşmıştır. Bunlara ek olarak; trafik raporları hazırlanmış,
Bakım ve İşletme raporları tamamlanmış, Bakım ve
İşletme için uluslararası bir ihale gerçekleştirilmiş ve
ihale değerlendirme sürecinin sonuna gelinmiştir.
Sahada ise, şantiyelerin kurulması büyük ölçüde
tamamlanmış, özellikle Faz I için nebati toprak sıyrılması,
küçük sanat yapıları gibi imalatlara başlanmıştır. Samanlı
Tüneli gibi bazı kritik imalatlara ise 2011 yılı sonu
itibari ile start verilmiştir. Bu süreç içerisinde, gerek
kreditör bankalar gerekse onların ilgili danışmanları
periyodik saha ziyaretlerini gerçekleştirmeye başlamış,
öngörülenin de üzerinde memnuniyetlerini dile
getirmişlerdir.
19