Page 21 - Nurol Dünyası Dergisi - 22
P. 21

GEBZE - İZMİR OTOYOLU






































                                                                    Sözleşme imzasından bugüne kadar gerek finans
                                                                 temini ve bunun için gerekli olan  “due diligence”
                                                                 çalışmaları,  gerekse    de    fiziki  imalatlar  olarak
                                                                 azımsanmayacak işler gerçekleştirilmiştir. Nitekim proje,
                                                                 finans temini açısından 2 faza ayrılmış, İzmit Körfez
                                                                 Geçişi Asma Köprüsü ve yaklaşım viyadükleri ile yaklaşık
                                                                 3,5  km’lik  Samanlı  tünelinin  de  bulunduğu  Gebze-
                                                                 Bursa arası Faz I için çok ciddi aşamalar kaydedilmiştir.
                                                                 Finans temini konusunda bankalar ile  “mandate”ler
                                                                 imzalanmıştır. Projenin Çevresel ve Sosyal Etki
                                                                 Değerlendirme (ÇED) Raporu tamamlanma aşamasına
                                                                 gelmiş, kreditörlerin çok önem verdiği ve sosyal tarafı
                                                                 ağır basan Kamulaştırma Raporu (LACRP) nihai duruma
                                                                 ulaşmıştır. Bunlara ek olarak; trafik raporları hazırlanmış,
                                                                 Bakım ve İşletme raporları tamamlanmış, Bakım ve
                                                                 İşletme  için  uluslararası  bir  ihale  gerçekleştirilmiş  ve
                                                                 ihale değerlendirme sürecinin sonuna gelinmiştir.

                                                                    Sahada ise, şantiyelerin kurulması büyük ölçüde
                                                                 tamamlanmış, özellikle Faz I için nebati toprak sıyrılması,
                                                                 küçük sanat yapıları gibi imalatlara başlanmıştır. Samanlı
                                                                 Tüneli gibi bazı kritik imalatlara ise 2011 yılı sonu
                                                                 itibari ile start verilmiştir. Bu süreç içerisinde, gerek
                                                                 kreditör bankalar gerekse onların ilgili danışmanları
                                                                 periyodik saha ziyaretlerini gerçekleştirmeye başlamış,
                                                                 öngörülenin de üzerinde memnuniyetlerini dile
                                                                 getirmişlerdir.

                                                                                                                              19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26