Page 41 - Nurol Dünyası Dergisi - 21
P. 41

yurtta nurol esintisi







                            NUROL MAKİNAEJDER 6x6 GÜRCİSTAN’DAN






                                                SONRA KUVEYT’TE








































                                     LTZPT TASARIM VE İMALATINDA İLK TÜRK FİRMASI


                                     Nurol Makina, Lastik Tekerlekli Zırhlı Personel Taşıyıcı (LTZPT) araç tasarım ve imalatını
                                     yapan ilk Türk firması olmanın gururunu yaşamaktadır. Bilindiği gibi Nurol Makina’nın
                                     Gürcistan’a ihraç ettiği 70 araçlık LTZPT filosu (EJDER 6x6) Türkiye’nin bu alandaki ilk
                                     ihracatıdır. Gürcistan’a yapılan ihracattan sonra, Ejder bu defa da Kuveyt’te Emir Muhafız
                                     Birliği (Amiri Guard) ve Kara Kuvvetleri’nin Zırhlı Personel Taşıyıcı araç ihalesi için Eylül
                                     ayında Kuveyt’te yapacağı testlere davet edildi.


                                     Nurol  Makina’nın  önünde,  Gürcistan  koşullarına  uygun  olarak  tasarladığı  aracını
                                     Kuveyt’in çöl şartlarına uyumlu hale getirmek ve gerekli testlerden geçmek için çok kısa
                                     bir süre vardı. Dünya’nın değişik ülkelerinden gelen araçlar ile yarışırken NUROL ismini
                                     en üstte tutmak amacıyla Nurol Makina personeli bu kısa sürede aracını gözden geçirip
                                     Kuveyt şartlarına hazır hale getirdi.

                                     10  Eylül  2011  günü  bir  ekip  Esenboğa’da  aracı  uçağa  yüklerken,  diğer  ekip  de  onu
                                     karşılamak için Kuveyt’e inmişti bile.

                                     Kuveyt makamlarının davet ettiği toplam 19 araçtan 6 tanesi teste katılabildi. Katılımın
                                     nispeten düşük olmasındaki en önemli sebep, katılım için tanınan sürenin kısa olması,
                                     dolayısıyla pek çok şirketin bu kısa sürede aracını istenilen konfigürasyonda hazırlamakta
                                     ve nakliyede problemler yaşaması olmuştur.
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46