Page 23 - Faaliyet Raporu 2019
P. 23
Eyiste Viyadüğü, Konya/TÜRKİYE
NUROL GYO tarafından toplam 800 milyon USD’lik yatırımla dünyanın en büyük dengeli konsol viyadüklerinden biri
İstanbul’da gerçekleştirilen ve Nurol İnşaat tarafından yapım işleri yapılmaktadır. Viyadükte 2 adet kenar ayak ve boyları 42 m ile 165
üstlenilen NUROL Tower ve NUROL Park projelerimiz 2016, metre arasında değişen 8 adet orta ayak bulunmaktadır.
NUROL Life projemiz ise 2017 yılında tamamlanmıştır. NUROL
Tower Ofis projemiz 6.800 m² taban alanı üzerinde toplam 74.000 m² Yusufeli Baraj Köprüleri projemiz 2017 yılında yüklenimimiz altına
kapalı inşaat alanına sahiptir. NUROL Park Projesi kapsamında girmiş olup proje kapsamında Yusufeli (Artvin-Erzurum) Ayr.
toplam 323.500 m² inşaat alanlı ve çok amaçlı kullanıma uygun Devlet Yolu üzerinde 4 adet karayolu köprüsü dengeli konsol
dokuz bloğun inşaat ve yapım işleri anahtar teslim olarak yapım metoduyla yapılacaktır. Köprüler 644 m uzunluğundaki
gerçekleştirilmiştir. 50 katlı bir kule ve bazadan oluşan NUROL Tekkale (Hazuket) Viyadüğü, 695 m uzunluğundaki Yusufeli
Life Projesi kapsamında ise toplam 142.000 m² inşaat alanlı çok Viyadüğü, 340 m uzunluğundaki Yusufeli Baraj Viyadüğü ve 530 m
katlı rezidans binasının inşaat işleri başarıyla tamamlanmıştır. uzunluğundaki Şilenkar Viyadüğü’nden oluşmaktadır.
355,8 milyon TL tutarındaki sözleşme kapsamındaki yapım
NUROL İnşaat liderliğindeki uluslararası konsorsiyum tarafından
işleri iş programına uygun olarak devam etmektedir.
yapımı sürdürülen, 24 milyon m³ gövde dolgusu ve ön yüzü
beton kaplamalı tipte inşa edilen, 1.200 MW kapasite ile yıllık 4,1 Silifke-Mut Yolu Projesi 2017 yılında yüklenimimiz altına girmiştir.
milyar kWh enerji üretecek olan Ilısu Barajı ve HES Projesi’nde, 504,6 milyon TL tutarındaki sözleşme kapsamında eğik askılı ve
ilerleme oranı % 99 seviyesini aşmış ve Haziran 2019'da su dengeli konsol tabliyeli 2. Kılıç Arslan köprüsü ile toplam 6.860 m
tutmaya başlamıştır. İnşaat işleri kapsamındaki proje uzunluğunda 3 adet NATM tünel dahil 14,2 km uzunluğundaki 2 x
tamamlandığında proje bedelinin yaklaşık 780 milyon Avro
2 yolun inşaatı sürmektedir.
mertebesine ulaşması beklenmektedir. Ilısu Barajı, Türkiye'nin en
büyük ikinci baraj gövdesine sahip olup, kurulu güç olarak da Ordu Çevre Yolu projemizde imalatlar 2015 yılında ilk keşif
Türkiye’nin dördüncü büyük barajı olacaktır. miktarına ulaşmış olup fiyat farkları ve İdare tarafından verilen
%20 keşif artışı ile sözleşme bedeli 550 milyon TL mertebesine
Batman ve Siirt illerinde Batman-Hasankeyf ve Batman-Siirt
ulaşmıştır. 21,4 km uzunluğundaki 2x2 bölünmüş yol olarak
yolları üzerinde yer alan 465 metre uzunluğundaki Hasankeyf-1,
tasarlanan Ordu Çevre Yolu'nda toplam uzunluğu 9,5 km olan 6
1.001 metre uzunluğundaki Hasankeyf-2 ve 169 metre
adet çift tüp tünel, toplam uzunluğu 3,7 km olan 7 adet viyadük, 5
uzunluğundaki Başur Köprüleri’nin yapım işini kapsayan
adet köprü, 7 adet kavşak bulunmaktadır. Sözleşme kapsamında
Hasankeyf Grubu Karayolu Projesi’nde 136 milyon TL değerindeki
yapılması gereken imalatlar tamamlanarak Aralık 2017 itibarı ile
ana sözleşme kapsamındaki işlere yönelik olarak Ekim 2017 itibarı
ile geçici kabul, Ekim 2018 itibariyle de kesin kabul düzenlenmiştir. geçici kabul, Aralık 2018 itibariyle de kesin kabul düzenlenmiştir.
27 Nisan 2017 tarihinde kalan işlere yönelik 73,9 milyon TL Ordu Çevre Yolu’nun 10,7 km’lik Perşembe Kavşağı-Otogar
tutarındaki İkmal İşleri Sözleşmesi imzalanmıştır. Projenin Mayıs Kavşağı arası kesimi 3 Mart 2019 tarihinde trafiğe açılmıştır.
2020’de tamamlanması planlanmaktadır.
Ordu Çevre Yolu projesi güzergahı üzerinde meydana gelen
Eyiste Viyadüğü Yapım İşi, Karayolları Genel Müdürlüğü ile heyelanlar sebebiyle ihaleye açılan Heyelan Islahı İşleri Temmuz
2016’da imzalanan 229,5 milyon TL tutarındaki ana yapım 2016’da yüklenimimiz altına girmiş olup ilgili kapsam dahilindeki
sözleşmesi uyarınca yüklenimimiz altına girmiştir. Proje imalatlar tamamlanarak projede Ekim 2017 itibarı ile geçici kabul,
kapsamında uzunluğu 1.372 m, toplam genişliği ise 25 m olan Ekim 2018 itibariyle de kesin kabul düzenlenmiştir.
22